تصاویری از فضاهای دکوراسیون ایرانی

تصاویری از فضاهای دکوراسیون ایرانی

دکوراسیون برطبق سبک زندگی ایرانی

هر قدر هم که زمان و دوره و سبک زندگی هایمان عوض شود، هر قدر منزل و زندگی هایمان مطابق زمان پیش برود، برخی چیزها میباشند که عوض نمیشوند، فضاهایی از دکوراسیون ایرانی میباشند که از مد نمی افتند، رهایمان نمیکنند و همگام با ما پیش می‌آیند.

 

میباشند فضاهایی که هر قدر هم که زندگی ها مدرن شوند اما آنها اصالتشان را از دست نمیدهند، شاید لباسهای امروزی بر تن کنند اما هنوز هم ما را به همان اصالت گمشده اي پیوند میزند که با بودن در آن فضا می‌خواهیم جبرانش کنیم و الحق هم که مفید از پس اینکار بر می‌آیند.

 

امروز می‌خواهیم همسفر فضاهایی شویم که از دیر باز با ما بوده اند و همراهی مان کرده اند تا همین امروز، فضاهای ایرانی که با گذشت زمان از مد نمی افتند و دست مان را سفت چسبیده اند تا مبادا اصالتمان را گم کنیم، مطمئن هستم این مقاله خاطرات مفید قبل را برای تان یاد آور می‌شود؛ پس تا انتهای آن با ما همراه باشید.

فضاهایی از دکوراسیون ایرانی که از مد نمی افتند: نشیمن های بدون مبلمان

برای نشیمن منزل تان آخرین مد مبلمان روز را تهیه می‌کنید و آن را با فرش هاي گران بها و لوازم دکوری نفیس مزین می‌کنید. هر سال رومبلی ها را عوض میکنید که مبادا چهره شان قدیمی و از مد افتاده شود، با همۀ این مدرن بودن ها باز هم گاهی اوقات، از در که وارد میشوید به جای نشستن روی مبل روی زمین مینشینید و پاهای تان را دراز می‌کنید

 

و به خودتان اجازه می‌دهید تا اندکی زندگی کنید، زندگی به سبک اصالت تان. نشیمن هاي بدون مبلمان، همان هایي که پشتی و تشکچه ها از عناصر جدا نشدنی شان میباشند و زیباترین سمفونی دنیا توسط سماور گوشه اتاق در آن نواخته می شد از جمله فضاهای ایرانی که از مد نمی افتند میباشند که هر لحظه به طرفداران آنها نیز اضافه می‌شود.

 

مطمئن هستم که شما هم می‌توانید یکی از همین نشیمن هاي پشتی دار را در منزل هاي مدرن و امروزی تان داشته باشید. نشیمن هایي که با تمام وجود پذیرای روزهای خستگی تان میباشند و حال تان را حسابی مفید میکنند. چه اشکالی دارد که پشتی و تشکچه هاي این فضا مدرن باشد، مهم بودن شان هست.

تصاویری از فضاهای دکوراسیون ایرانی

بهرهگیری از پشتی و تشکچه ها از جمله عناصر فضاهای ایرانی که از مد نمی افتند میباشند

 

فضاهایی از دکوراسیون ایرانی که از مد نمی افتند: تخت های چوبی گوشه حیاط

برای اشاره به فضاهای ایرانی که از مد نمی افتد باید به رفتاری که هیچ وقت از مد نمی افتد اشاره کنیم، شاید کنجکاو شده باشید، اما خب راستش را بخواهید راجع به دورهمی هاي دوستانه ها حرف میزنم.

 

همان دورهمی هایي که گوشه حیاط برپا میشود و بوی جوجه و کباب می‌دهد. همان هایي که صدای خنده یک لحظه از آن قطع نمی‌شود. همان هایي که ساعت ها روی تخت چوبی که با فرش هاي ایرانی پوشیده شده هست ادامه دارد.

 

این فضا هم یکی از آن فضاهایی هست که بالاخره به هر نحوی شده هست در منزل ها به وجود می‌آید حتی اگر شده در تراس و بالکن ها. این فضا را نه نمی‌توان حذف کرد، نه میتوان نادیده گرفت.

 

تصاویری از فضاهای دکوراسیون ایرانی

بهرهگیری از تخت هاي سنتی را میتوان در هر گوشه اي از منزل به کار ببرید

 

فضاهایی که از مد نمی افتند: بهار خواب ها

کلا هرفضایی که منجر به لذت بردن هر چه اکثر شما از زندگی شود، از مد نمی افتد. مثلا همین بهار خواب ها که جان میدهند برای چرت هاي نیم روز تابستانی. فکرش را بکنید در نیم روز بلند تابستان از کار و بار هرروز فرار میکنید و به این بهار خواب ها پناه میبرید،

 

زیر قایم موشک بازی نور خورشید و کف اتاق به خواب میروید خوابی خوش و آرام و وقتی بلند می‌شوید با یک ظرف هندوانه خنک و مقداری آجیل و خورده ریز دیگر از شما پذیرایی میشود، حتی فکرش هم آدم را به وجد می آورد. شما هم میتوانید دور تا دور تراس ها و بالکن هاي تان را با پارچه هاي نم دار بپوشانید و تراس را تبدیل به یک بهار خواب کنید به همین راحتی.

تصاویری از فضاهای دکوراسیون ایرانی

لذت چرت زدن در نیمروز تابستانی در بهار خواب ها فراموش نشدنی هست

 

فضاهایی از دکوراسیون ایرانی که از مد نمی افتند: پشه بندهای روی پشت بام

مطمئن هستم که همۀ ما دست کم یکبار با نوازش نسیم صبح گاهی و شیطنت نور خورشید از خواب بیدار شدیم. می‌گویید نه؟ پس توصیه می‌کنم آن شب هایي که داخل پشه بند روی پشت بام خوابیده اید را به یاد بیاورید.

 

همان شب هایي که تا دم دم صبح خندیده اید و ستاره ها را شمرده اید و تلاش کرده اید تا پرنورترین شان را پیدا کنید و آن را مال خود بنامید. حتی در همین منزل هاي امروزی هم می‌شود این فضا را پدید آورد. کار سختی نیست فقط باید دست به کار شوید. گرچه به شرطی که برای همسایه هاي تان مزاحمت ایجاد نکنید.

تصاویری از فضاهای دکوراسیون ایرانی

اگر موجب اذیت همسایتان نمی‌شوید یکبار خوابیدن در پشه بند را امتحان کنید

 

فضاهایی از دکوراسیون ایرانی که از مد نمی افتند: اتاق نگه داری از ترشی ها

شاید برای شما هم مانند من آن اتاقی که پر بود از خوشه هاي انگور خشک شده و دور تا دورش شیشه هاي ترشی وجود داشت با آن بوی دوست داشتنی؛ مرموزترین اتاقی بود که در بچگی تجربه کرده اید.

 

برای من که این طور بود، هنوز هم دوست دارم که بودن در این فضا را تجربه کنم، به نظرم این اتاق که اکثر به نام انگور منزل شناخته می شد خوشمزه ترین اتاق منزل بود، اکثر در زیر زمین منزل ها قرار داشت و بوی ترشی ها با بوی نم دیوارهای آجری قاطی می شد.

 

در منزل هاي مدرن و امروزی هم آن قسمتی از آشپزخانه که ترشی ها قرار می‌گیرد یا حیاط خلوت ها و یا حتی انباری ها میتواند یادآور این فضا باشد. پس نتیجه میگیریم این فضای ایرانی هم هیچ وقت از مد نمی افتد.

 

تصاویری از فضاهای دکوراسیون ایرانی

در منزل هاي امروزی از حیاط خلوت و یا انباری برای نگه داری ترشیجات بهرهگیری می‌شود

 

فضاهایی از دکوراسیون ایرانی که از مد نمی افتند: گلخانه های خانگی

گل ها تبسم ملموس زمین میباشند و چه موهبتی هست زیستن در منزل اي که گل ها سر تا سر آنرا احاطه کرده اند. منزل اي که هر جا را می نگری گل هایي را می بیني که منزل ات را تبدیل به بهشتی روی زمین کرده اند و آن وقت هست که معنای کامل خوشبختی را می فهمی. گل ها با زندگی ما ایرانیان پیوندی بس عمیق و طولانی دارد.

 

در منزل هاي قدیمی ایرانی فضایی وجود داشت شبیه گلخانه، داخلش پر بود از انواع و اقسام گل ها، حتی بعضا فنچ و مرغ عشق هم داخلش پیدا می شد، این گلخانه ها معمولا دارای نورگیرهای سقفی بودند و حسابی حال اعضای منزل را مفید می‌کرد.

 

این فضا جزو آن فضاهایی هست که اصلا نمی‌شود که از مد بیافتد. می‌توانید خودتان مشاهده نمایید که در این سال‌ها چقدر این فضا پیشرفت کرده هست. این فضا یکی از فضاهای وفادار به ماندن هست.

 

تصاویری از فضاهای دکوراسیون ایرانی

در منزل هاي قدیمی ایرانی فضایی وجود داشت شبیه گلخانه، داخل انها پر از گل بود

 

جدیدترین مطالب سایت