12 نکته برای دکوراسیون پاییزی + چیدمان گرم در فصل پاییز

12 نکته برای دکوراسیون پاییزی + چیدمان گرم در فصل پاییز

12 نکته برای دکوراسیون پاییزی

در پاییز با ایجاد این تغییرات کوچک و ساده در خانه می توانید دکوراسیون پاییزی زیبایی را داشته باشید. دکوراسیون و چیدمان خانه نقش مهمی در آرامش و خلق و خوی شما خواهد داشت.

 

پیشنهاد ما برای دکوراسیون پاییزی چیدمان گرم میباشد.

 

۱» سیب هاي‌ تازه را دریک سبد بچینید

این سبد چوبی بسیار ساده و زیبا که با سیب هاي‌ سبز تازه پر شده و با برگ هاي‌ قرمز و ذرت خشک شده تزیین شده، یک گزینه مناسب برای ایجاد یک فضای پاییزی در خانه است.

 

۲» تزیین میز با حلقه بزرگ گل و شمعدان

تزیین میز، ساده و راحت ودر عین حال، مهم است. می توانید از ۱۸ حلقه گل به رنگ هاي‌ نارنجی و طلایی استفاده کنید. شمعدان هاي‌ برنجی، دکوراسیون را تکمیل می‌کنند.

 

۳» تزیین دورتادور آینه یا عکس

تزیین دورتادور آینه یا عکس با برگ هاي‌ قهوه اي، سبز و طلایی کار ساده اي است که زمان زیادی نمی‌برد.

 

۴» کدوهای کوچک روی طاقچه

نحوه چیدمان این کدوها به صورت ردیفی درکنار هم بسیار جالب است؛ مخصوصا اگر در طاقچه هاي‌ باریک یا قسمت پایین یک میز ناهارخوری بزرگ باشد. شما می توانید چند کدو تهیه کنید؛ انها را جدا از هم بچینید و اطراف آن ها را از برگ هاي‌ مصنوعی پر کنید.

 

12 نکته برای دکوراسیون پاییزی + چیدمان گرم در فصل پاییز

دکوراسیون زیبا در فصل پاییز

 

۵» حلقه اي چوبی از برگ هاي‌ قرمز

یک حلقه چوبی تهیه کنید و ان رابا برگ هاي‌ درخت بلوط به رنگ هاي‌ قهوه اي، سبز و طلایی بپوشانید. حلقه را روی در یا روی میز کنار شمعدان هاي‌ تان بگذارید.

 

۶» تزیین میوه دریک ظرف تزیینی

یک ظرف ۲ طبقه با کدوهای کوچک، برگ هاي‌ خشک و با میوه هاي‌ مصنوعی مانند پرتقال، سیب و انگور تزیین شده و به میز ناهارخوری نمای زیبایی داده است. اگر ظرفتان تزیینی باشد بهتر است.

 

۷» گیاه رابا برگ هاي‌ قرمز تزیین کنید

با استفاده از برگ هاي‌ قرمز، طلایی یا قهوه اي رنگ و تزیین آن ها روی گیاه می توانید حال و هوای پاییز رابه هر خانه اي بیاورید.

 

۸» تزیین یک سینی با سبزیجات

برگ ها یا سبزی ها را داخل سینی بگذارید. چند کدوی کوچک و سبزیجات موجود در فصل پاییز رابه ان اضافه کنید و فضاهای خالی رابا سبزیجات پر کنید. تزیین این سینی بسیار جذاب و زیبا است. می توانید پس از پژمرده شدن سبزی ها ان را تعویض کنید.

 

12 نکته برای دکوراسیون پاییزی + چیدمان گرم در فصل پاییز

تزیینات وسایل منزل به سبک دکوراسیون پاییزی

 

۹» دکوراسیونی ساده با استفاده از کدو

اگر دوست دارید با دکوراسیونی ساده، حال و هوایی پاییزی به خانه تان بیاورید، یک کدوتنبل را دریک سینی فلزی یا سطح چوبی قرار دهید و چندبرگ مصنوعی همراه با چند شماره ذرت خشک شده دورتادور ان بچینید. کدوها بعلت رنگ و شکل ظاهری شان جالب هستند. از اندازه ها و مدل هاي‌ مختلف کدو برای زیباتر کردن دکوراسیون اتاق هایتان استفاده و انها رابا گیاه و گل هاي‌ مخصوص پاییز ترکیب کنید. به این ترتیب، شما یک دکوراسیون ساده و خیره کننده برای میز یا آشپزخانه تان خلق کرده‌اید.

 

۱۰» دریک ظرف نقره، گیاه بکارید

چیدمان خانه با رنگ نارنجی برای همه ی منازل مناسب نیست. با به کاربردن رنگ هاي‌ دیگر هم می توانید یک دکوراسیون زیبا مخصوص فصل پاییز داشته باشید. گیاهی را دریک گلدان، قوری یا ظرف زیبای نقره بکارید و دو شمعدان نقره هم در دو طرف ظرف قرار دهید. چند برگ طلایی یا قهوه اي را روی گیاهی که کاشته اید یا دور تا دور گلدان روی میز بگذارید.

 

۱۱» قرار دادن کدو و ذرت در سبد چوبی

با قرار دادن یک یا چند کدو تنبل درکنار برگ ها و خوشه ذرت دریک سبد چوبی و قرار دادن ان روی میز آشپزخانه نیز می توانید خانه را تزیین کنید.

 

۱۲» تزیین سبد چوبی با برگ هاي‌ پاییزی و گندم

این سبد که با برگ هاي‌ قرمز، سبز و طلایی پر شده برای روی طاقچه و میز ناهارخوری انتخاب بسیار خوبی است. حتی می توانید اندازه کوچک ان را برای میز قهوه یا کنار میز درست کنید. می توان از شاخه هاي‌ گندم هم برای پر کردن این سبد استفاده کرد.

 

12 نکته برای دکوراسیون پاییزی + چیدمان گرم در فصل پاییز

چیدمان گرم در فصل پاییز

تغییر چیدمان خانه زمانی که قطار زندگی دوباره در ایستگاه رنگ به رنگ شدن فصل‌ها توقف می کند و چهره طبیعت رنگی متفاوت بخود میگیرد، ضروری است تا با این تغییر، فضای گرم و صمیمی خانه چند برابر شود.

از آنجایی که اکثر افراد در فصل سرما ترجیح میدهند روزهای تعطیل و اوقات فراغت‌شان را در خانه سپری کنند و گشت و گذار در طبیعت و فضای خارج از منزل کاهش پیدا می کند، به وجود آوردن تغییراتی هرچند کوچک در خانه، لحظات زیباتری را برای مهمانان و افراد خانه فراهم خواهد کرد.

با طراحی داخلی و ایجاد تغییرات کوچک در خانه میتوان‌ هیجان بزرگی را خلق كرد  و بدون صرف هزینه‌هاي‌ کمرشکن، روزمرگی‌هاي‌ زندگی آپارتمان‌نشینی را دور زد ودر فضاهایی هرچند نقلی و کوچک، از بیشترین میزان هنر آرایی و خلاقیت استفاده کرد.

12 نکته برای دکوراسیون پاییزی + چیدمان گرم در فصل پاییز

دکوراسیون فصل پاییز

 

دور زدن غم‌ها با فن‌هاي‌ ساده

حتماً تا به حال برای شما هم پیش آمده که در خانه احساس غم و دلتنگی کنید. این حالت می تواند ناشی از افسردگی‌ فصلی  ناشی از تغییر در وضعیت تابش نور خورشید یا کوتاه شدن طول روز  باشد.

 

این حالت‌ها با استفاده از رنگ و نور درمانی  در چیدمان خانه قابل نظارت اند.  بین دیوارها و مبلمان کمی فاصله بگذارید. این فاصله باعث میشود کمتر احساس دلزدگی کنید. اگر قاب عکسی دارید که ساختار درخت دارد، با برگ‌هاي‌ رنگی خشک یا تازه قاب عکس‌هاي‌ خالی را تزئین و انها را روی دیوار یا طاقچه خانه نصب کنید.

 

وسایل اضافی و دکوری بیش از حد و بدون استفاده را در اتاق قرار ندهید. درصورت نبود دسترسی به برگ‌هاي‌ طبیعی از انواع مصنوعی ان استفاده کرده یا از مقواهای رنگی یا پارچه برای ساخت برگ کمک بگیرید. جا تخم مرغی‌ها گزینه مناسبی برای قرار دادن میوه‌هاي‌ کوچک خشک شده و تزئین قفسه‌هاي‌ دکوری به شمار می روند. سبدهای حصیری رابا کلاف‌ها یا نمدهای رنگی پر کنید و داخل اتاق‌‌نشیمن بگذارید.

 

از تکه پارچه‌ها برای تزئین درها یا درست کردن رومیزی، جاجورابی و دستمال سفره‌هاي‌ نو استفاده کنید. با طراحی دانه‌هاي‌ برف روی پارچه‌هاي‌ سفید رنگ و تکه‌دوزی یا چسباندن انها روی  پارچه‌هایي که رنگی متضاد دارند، به استقبال دکوراسیون زمستانی خانه بروید.

 

در روشی دیگر می توانید از نخ کاموا با رنگ سفید برای درست کردن دانه‌هاي‌ برف استفاده کنید. علاوه براین  با سوزن‌هاي‌ بافتنی یا قلاب، برف‌هاي‌ کاموایی را روی پارچه یا مقوا متصل کرده و از انها برای درست کردن کارت تبریک یا دستمال سفره ویژه مهمانی‌هاي‌ فصل استفاده کنید.

 

بزرگنمایی‌ هاي‌ شادی بخش

استفاده از کاغذ برای درست کردن پرده‌هاي‌ بلند، ویژه پنجره‌هاي‌ کوچک تزئینی یا ورودی خانه و اتاق‌ها، نخستین راهکار برای شاد کردن فضای خانه و بزرگ تر جلوه دادن ان است.

می توانید با کاغذ، پرده یا آویز درست کنید. برای ساختن ریسه‌هاي‌ تزئینی و استفاده از ان بجای پرده یا آویز، کافی است منگنه یا چسب، کاغذ و قیچی در اختیار داشته باشید.

 

از این پرده‌هاي‌ تزئینی میتوانید برای چیدمان اتاق نوزاد استفاده کنید. برای تهیه این کاردستی ابتدا با قیچی نوارهای هم اندازه کاغذی درست کرده و انها رابه شکل دایره ببرید و به یک دیگر منگنه کنید تا ریسه بلند درست شود.

 

12 نکته برای دکوراسیون پاییزی + چیدمان گرم در فصل پاییز

بهترین دکوراسیون پاییزی

 

عکسهای هندسی دیگر مانند مربع یا دایره را هم میتوانید روی کاغذ رسم کرده و پس از بریدن الگو با قیچی، اشکال رابا کمک چسب و کاموا به یک دیگر متصل کنید تا ریسه تشکیل شود. دریک روش دیگر می توانید نوارهای باریک رابه شکل قلب در آورده و با منگنه به یک دیگر متصل کنید.

 

چیدمان گرم برای روزهای سرد

اگر در خانه توپ‌هاي‌ کاموایی دارید که مدت‌هاست بدون استفاده در گوشه اتاق جا خوش کرده‌اند، آن ها را از کمد بیرون بیاورید ودر کاسه‌هاي‌ تزئینی قرار دهید و میز اتاق نشیمن رابا ان زیباتر کنید.

 

باور کنید با همین تغییر ساده اتاق‌ها از سردی و یکنواختی خارج می شود. رومیزی یا کفپوش‌هایي با رنگ‌هاي‌ گرم مانند قرمز و نارنجی را برای چیدمان زمستان انتخاب کنید. تغییر کوچک دیگر این است که مبل و صندلی‌ها رابه هم نزدیک کنید تا فضا گرم‌تر بنظر برسد.

 

اصول زیباسازی اتاق‌ها

در صورتی که قصد دارید از نور طبیعی برای روشن کردن اتاق خواب‌ها استفاده کنید، پیشنهاد می شود آینه‌اي روی دیوار روبه‌رویی پنجره‌ها نصب کنید. دراین صورت به بزرگ جلوه دادن اتاق‌ها و زیبا و شاد کردن فضای خانه در فصل سرما کمک خواهید کرد. اگر نورگیری طبیعی اتاق خواب به صورت شرقی است، تلفیق نورهای مصنوعی با نور خورشید باعث ایجاد سایه روشن و زیباتر شدن اتاق می شود.

 

در اتاق‌هایي که نورگیر غربی دارند، در گرم‌ترین ساعت‌هاي‌ روز نور خورشید جلوه خاصی دارد ودر بقیه ساعت‌ها باعث ایجاد سایه  روشن در فضای اتاق خواهد شد. در اتاق‌هاي‌ شمالی نیز اگر چه تابش نور مستقیم خورشید را تجربه نخواهید کرد، اما واقعی‌ترین و بهترین باز تاب نور را از رنگ‌هاي‌ بکار رفته در اسباب و وسایل دریافت خواهید کرد.

 

دکوراسیون تابستانی در پاییز

اگر علاقه‌مند به چیدمان مرسوم در مناطق گرم و استوایی در آب و هوای خنک پاییزی هستید، میتوانید  از لوسترهای حصیری، توپی شکل یا حباب‌دار استفاده کنید. برای چیدمان اتاق‌ها با وسایل ساده حصیری نیاز به صرف هزینه زیادی نیست و لوسترهای توپی شکل از جنس حصیر فضایی گرم و صمیمی را ایجاد خواهند کرد.

 

12 نکته برای دکوراسیون پاییزی + چیدمان گرم در فصل پاییز

نکاتی برای دکوراسیون فصل پاییز

 

از درخت‌هاي‌ نخل تزئینی یا بامبو نیز برای چیدمان بهتر اتاقی همگام با دکوراسیون استوایی کمک بگیرید. فراموش نکنید نصب دو یا سه لوستر در اتاق به زیبایی کار خواهد افزود.

 

میزهای شیشه‌اي این امکان را فراهم می کند که موانع دکوراتیو کمتر باعث افسردگی و دلزدگی  بیننده شوند. آینه‌ها نیز در بزرگنمایی فضا نقش مهمی را ایفا و حال و هوای خانه را گرم‌تر میکنند.

 

 

نورپردازی اتاق بچه‌ها در پاییز

اگر میخواهید با کمترین هزینه‌ اتاق بچه‌ها را شاد کنید، دکوراسیون انها را  به رنگ صورتی تبدیل کنید. ساده ترین راه استفاده از لامپ‌هاي‌ ال‌ اي‌‌دی یا هالوژنی به این رنگ و نصب یک یا دو آینه در اتاق است. با اینکار دیگر لازم نیست‌ هزینه گزافی را برای تعویض کفپوش و کاغذ دیواری و وسایل صورتی رنگ صرف کنید.

 

این رنگ درکنار رنگ‌هایي مانند خاکستری، سبز، شکلاتی و کرم به تعادل میرسد و فضا را در فصل سرما زیباتر میکند. استفاده از هالوژن‌هایي به رنگ زرد نیز ایده خوبی است.

 

این رنگ که از رنگ‌هاي‌ پر طرفدار کودکان است، خلاقیت را نیز افزایش می دهد و فضا را شادتر می کند. اگر از لامپ‌هاي‌ زرد رنگ برای چیدمان اتاق فرزندتان کمک گرفتید، از رنگ‌هاي‌ مکمل‌ مانند قرمز و آبی نیز در چیدمان اتاق استفاده کنید تا فضا زیباتر بنظر برسد.

 

تزئین آینه با نور‌هاي‌ مصنوعی در پاییز

نورپردازی دیوارهایی از خانه که با آینه تزئین شده است در زیبایی خانه نقش مهمی دارد. با نصب چراغ‌هاي‌ سقفی هالوژنی در بالای آینه به ویژه در حمام یا قرار دادن چراغ‌هاي‌ پایه‌دار درکنار آینه نور‌پردازی فضا به خوبی انجام خواهد گرفت.

 

توجه داشته باشید استفاده از چراغ‌هاي‌ فلوئورسنت باعث تغییر بعضی از رنگ‌ها شده و عکسهای رابا رنگ‌هاي‌ غیرواقعی در آینه منعکس خواهد کرد. در راهرو‌ها نیز از دیوارکوب‌هایي استفاده کنید که نور رابه طرف پایین تابانده و لامپ آن ها به اسانی قابل تعویض باشد.

 

12 نکته برای دکوراسیون پاییزی + چیدمان گرم در فصل پاییز

زیباترین دکوراسیون فصل پاییز

 

ایده‌هاي‌ گرم برای روزهای سرد پاییز و زمستان

روش کاربردی برای  صرفه‌جویی در مصرف انرژی و دستیابی به چیدمانی ایده‌آل در روزهای سرد پاییزی استفاده از پتوهای نازک بجای رومیزی است. جای گزین کردن رومیزی‌هاي‌ تابستانی با پتوهای سبک پشمی یا استفاده از پتوهای مسافرتی بجای رومبلی نه تنها دکوراسیون زمستانی خانه را زیباتر جلوه می دهد، بلکه  گرمای مطبوعی رابه ساکنان خانه هدیه میدهد.

 

گاهی تزئین مبلمان با کوسن و پتوی سفید و آراستن میز پذیرایی کنار مبل با  قرار دادن گلدانی با برگ هاي‌ سبز تلفیق هوای لطیف بهاری و روزهای بارانی پاییز را تداعی می‌كند و چیدمانی متفاوت را جلوه‌گر خواهد شد.

 

به گزارش تالاب همچنین تزئین گلدان‌هاي‌ حصیری با رزهای طبیعی یا مصنوعی زرد و نارنجی چیدمان خانه رابا دکوراسیون ویژه فصول سرد همگام خواهد كرد. این روش به ظاهر ساده تاثیر شگرفی در به وجود آوردن تنوع و زیبایی در فضای سرد اینروزها خواهد داشت و فضای خانه را برای برگزاری محفل‌هاي‌ خانوادگی آماده میکند.

 

در پایان لازم است از شما دعوت کنم به دیدن نمونه های دکوراسیون پاییزی در پایین همینجا بپردازید.

جدیدترین مطالب سایت