12 مورد راهنمایی برای اسباب کشی آسان

12 مورد راهنمایی برای اسباب کشی آسان

راهنمایی برای اسباب کشی آسان

 

در زمان جابه جایی و اسباب کشی از خانه به خانه دیگر بیشتر لوازم یا شکسته می‌شود یا گم میشود امروز 12 مورد از راه کار هاي اسباب کشی آسان را آموزش میدهیم

 

بسته بندی کردن وسایل برای جا به جایی لزوما نیاز به ماه ها زمان ندارد. ممکن هست به نظرتان عجیب برسد، اما تعداد زیادی از افراد حتی در کمتر از یک ماه از پس اینکار برآمده اند، چرا که بستگی به تجربه و تمرین شما دارد؛ برای مثال من در جا به جایی خانه تنها زمانی که به اینکار اختصاص دادم روزهای آخر هفته بود.

 

بعد از آن هم بارها و بارها به افراد کمک کردم تا از این چالش، پیروز و سربلند بیرون آیند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با رازهایی آشنا شویم که به کمک انها بتوانیم به بسته بندی سریع تر وسایل و سختی کمتر در حین انجام آن برسیم.

 

۱- نترسید!

اگر نگران باشید و بترسید قطعا به موفقیت دست نخواهید یافت، پس نفس عمیقی بکشید و کار خود را شروع کنید. بعد از اینکار به دنبال تهیه لیستی باشید که در طول بسته بندی وسایل خود به چه چیزهایی احتیاج دارید؛

 

از جعبه گرفته تا چسب و… . قطعا وجود چنین لیستی در افزایش سرعت شما در عملیات بسته بندی بسیار کارآمد خواهد بود. این که لیستی کامل و جامع ترتیب دهید به شما کمک میکند تا ذهن خود را مدیریت کرده و دقیقا بدانید که به دنبال چه چیزهایی هستید؛ بنابراین خیال راحت تری نیز خواهید داشت.

 

۲- وسایل خود را پاکسازی کنید

بعد از تهیه کردن لیست از لوازم و کارهایی که به آن ها احتیاج دارید، نوبت به پاکسازی وسایل و لوازم میرسد. از تمام وسایل اضافه، گذشته از بسته بندی کردن انها خلاص شوید!

 

کیسه زباله اي به دست بگیرید و در تمام خانه بچرخید و از شر تمام وسایلی که به آن ها احتیاجی ندارید راحت شوید. چراغ قوه هاي خراب، اسباب بازی هاي شکسته، پازل هایي که تکه هایشان گم شده و هر آن چیزی که دیگر به دردتان نمیخورد. به این نکته هم دقت کنید که باید حواستان باشد که بعد از انجام اینکار، هیچ وسیله اي ناقص نماند.

 

۳- ظروف شکستنی را دسته بندی کنید

ظروف شکستنی در دکوراسیون آشپزخانه احتیاج به دقت بیشتری دارند، تا حدی که توصیه میکنیم کار بسته بندی خود را از این قسمت آغاز کنید. با اینکار یک تیر و چند نشان زده اید، اضافه بر این که سامان و ترتیبی به کار خود می‌دهید و مانع شکستن ظروف میشوید از صرف هزینه هاي اضافی در این خصوص نیز جلوگیري نموده اید.

 

برای پیشگیري از ضربه به جعبه هاي ظروف شکستنی خود، از حوله هاي بزرگ بهرهگیری کرده و آن ها را در کف و دیواره هاي جعبه قرار دهید. بعد از آن هم می‌توانید از یک لباس یا حوله دیگری بر روی ظروف در جعبه بهرهگیری نمایید.

 

نکته: توصیه خوب دیگری که برایتان داریم این هست که بر روی جعبه هایي که مربوط به ظروف شکستنی میباشند یادداشتی بزنید که یادتان نرود. اینکار به شما کمک میکند تا در زمانی که به خانه اخیر خود رفتید و خواستید جعبه ها را باز کنید، بتوانید با سرعت بیشتری جعبه مورد نظر خود را باز نمایید.

 

12 مورد راهنمایی برای اسباب کشی آسان

توصیه می‌کنیم کار بسته بندی خود را از ظروف شکستنی آشپزخانه آغاز کنید

 

۴- کمد لباس های خود را خالی نکنید

زمان خود را هدر ندهید و لباس ها را در کمد نگه دارید. شما میتوانید کشوهای خود را از کمد جدا کرده و روی آن ها را بپوشانید. با اینکار هم از سنگین تر شدن کمد خود جلوگیري کرده اید و هم زمانی اضافی صرف خالی کردن کشوها نمی‌کنید.

 

12 مورد راهنمایی برای اسباب کشی آسان

زمان خود را هدر ندهید و لباس ها را در کمد نگه دارید

 

۵- کمد خود را پاکسازی نمایید

شما میتوانید به راحتی لباسهای خود را از کمد درآورده و انها را درون جعبه قرار داده یا از میله اي بیاویزید. با اینکار میتوانید حمل و نقل و جا به جایی کمد لباس خود را آسان تر کنید.

 

اگر هم قفسه هایي از ژاکت، کت، کفش و لوازمی از این دست دارید نیز میتوانید باز هم از جعبه هایي برای تفکیک و طبقه بندی وسایل خود بهرهگیری کنید. اطمینان خاطر حاصل کنید که روی تک تک این جعبه ها اسم بخورد و هیچ چیزی از لیست شما از قلم نیوفتد.

 

نکته: این مرحله از کار شما با بهرهگیری از یک جعبه خالی برای قرار دادن وسایل ریزی مثل دکمه هاي لباس، گیره و… که در کمد لباس هایتان قرار داشت، به آسانی به اتمام خواهد رسید.

 

12 مورد راهنمایی برای اسباب کشی آسان

تمام لباس های خود را تفکیک و بسته بندی کنید

 

۶- مراقب اشیاء با ارزش خود باشید

بسته بندی جواهرات و لوازم با ارزش از دیگر نکات مهمی هست که حتما باید به آن دقت کنید و از آن غافل نشوید! چرا که این وسایل شکننده و حساس میباشند. شما می‌توانید از کیسه هاي میان وعده و یا طبقه هاي کوچکی برای نگه داشتن امن طلا و جواهرات خود بهرهگیری کنید.

 

نکته: این وسایل را به دست کامیون نسپارید، بلکه انها را همراه خود داشته باشید و با وسیله نقلیه خودتان، آن ها را به خانه اخیر خود ببرید.

 

12 مورد راهنمایی برای اسباب کشی آسان

بسته بندی جواهرات و لوازم با ارزش از دیگر نکات مهمی هست که حتما باید به آن دقت کنید

 

۷- اسباب بازی ها را دسته بندی نمایید

بیشتر اسباب بازی ها از جنسی میباشند که معمولا به راحتی شکسته نمی‌شوند. یا این حال شما میتوانید انها را دسته بندی کرده و در جعبه هایي قرار دهید و آن ها را درون یک کمد بگذارید. به شما قول میدهیم که دسته بندی کردن وسایل کودکانتان به آن ها این حس را می بخشد که در حال کمک کردن به پدر و مادرشان میباشند.

 

این روش، خیال شما را از سالم ماندن اسباب بازی هاي فرزندانتان راحت نگه می دارد. اضافه بر تمام این‌ها، بیرون آوردن تک تک اسباب بازی ها از جعبه در خانه اخیر قطعا برای فرزندانتان کار هیجان انگیز و جذابی به نظر میرسد.

 

12 مورد راهنمایی برای اسباب کشی آسان

اسباب بازی ها را دسته بندی کرده و در جعبه هایی قرار دهید

 

۸- وسایل اتاق خواب خود را جعبه جعبه کنید

در این مرحله میتوانید بر روی لوازم شخصی و وسایل جانبی خودتان تمرکز کنید. سعی کنید اقلام نمونه را درون یک جعبه قرار دهید. یک جعبه مخصوص کفش ها، یک جعبه کتاب و به همین ترتیب تمامی وسایل را طبقه بندی نمایید.

 

نکته: اگر هرکدام از این وسایل شکننده میباشند از لباسهای خود برای پوشش دادن و کاهش احتمال ضربه بر آن ها بهرهگیری کنید.

 

12 مورد راهنمایی برای اسباب کشی آسان

وسایل اتاق خواب خود را درون جعبه هاي مخصوص و مجزا قرار دهید

 

۹- دیوار خود را خالی کنید

برترین کار برای جمع کردن تابلوهای هنری از روی دیوار، بهرهگیری از حوله و یا مقواهایی محکم برای بسته بندی و پوشش دهی آنهاست. بعد از اینکار می‌توانید تمام آن ها را درون یک جعبه قرار داده و از ایمنی انها اطمینان خاطر حاصل نمایید.

 

اگر اندازه تابلوهای شما به اندازه نیست که بتوانید در جعبه اي قرار دهید، انها را به دیواره هاي داخلی کامیون تکیه داده و مقوایی را در بینشان قرار دهید.

 

نکته: دکوری ها و لوازم هنری کوچک را هم میتوانید با همان شکل وسایل آشپزخانه، بسته بندی نمایید.

 

12 مورد راهنمایی برای اسباب کشی آسان

از حوله و یا مقواهایی محکم برای بسته بندی و پوشش دهی تابلوها بهرهگیری کنید

 

۱۰- تا زمانی که به طور کامل جا به جا شوید، وسایل را در جعبه نگه دارید

اگر تمامی این مراحل را به خوبی انجام داده اید، بسیار خوب پیش رفته اید. فقط کافی هست آن را به اتمام برسانید. برای به اتمام بردن کار خود به خودتان روحیه و انرژی بدهید. به موسیقی گوش کنید و غذای خوبی میل کنید.

 

این را به خاطر داشته باشید که سخت ترین و بزرگترین مراحل به اتمام رسیده اند. حالا فقط کافی هست به هر اتاق رفته و وسایل مربوط به هرکدام را درون انها قرار دهید.

 

12 مورد راهنمایی برای اسباب کشی آسان

تا زمان جابه جایی کامل، وسایل را در جعبه نگه دارید

 

۱۱- چک کردن نهایی را فراموش نکنید

بعد از تمام شدن کارتان، کمی استراحت کنید. بعد از آن گشت دیگری در خانه بزنید تا اطمینان خاطر پیدا کنید که چیزی جانمانده باشد. گاهی مرور و نگاهی دوباره، نکات مهمی را به یادتان خواهد آورد. اگر چیزی را پیدا کردید آن را درون یک جعبه قرار داده و با برچسب بر روی آن یادداشت نمایید.

 

اطمینان خاطر پیدا کنید که بر روی تمامی جعبه ها نوشته اي وجود داشته باشد. لیست خود را دوباره چک نمایید.

 

12 مورد راهنمایی برای اسباب کشی آسان

بعد از تمام شدن کارتان، گشت دیگری در خانه بزنید تا اطمینان پیدا کنید که چیزی جانمانده باشد

 

۱۲- اگر لازم شد نیروی کمکی استخدام کنید

ممکن هست نتوانید زمان کافی برای انجام این روند داشته باشید؛ بنابراین اگر واقعا در تنگنای زمانی هستید، می‌توانید از نیروی کار برای جا به جایی خود بهرهگیری نمایید.

 

جدیدترین مطالب سایت