7 رنگ مناسب برای اتاق با کمک روانشناسی رنگ ها

7 رنگ مناسب برای اتاق با کمک روانشناسی رنگ ها

7 رنگ مناسب برای اتاق خواب

رنگ ها نقش مهمی در ایجاد آرامش و زیبایی دکوراسیون اتاق دارند. استفاده از رنگ مناسب روانشناسی رنگ ها میتواند کمک بزرگی به زیبایی اتاق و ارامش ما بکند . رنگ هاي بکار رفته در سقف و دیوارهای خانه میتوانند نشان دهنده میزان موفقیت طراح داخلی آن باشند. سایت تالاب : در این جا با بعضی نکات روانشناختی مربوط به این رنگ ها آشنا می‌شوید.

 

7 رنگ مناسب برای اتاق با کمک روانشناسی رنگ ها – روانشناسی رنگ برای دکوراسیون منزل

 

1. رنگ هاي گرم

رنگ هاي گرم مثل نارنجی یا زرد، دمای اتاق را بالا می‌برند. بنابر این بهتر است در ساختار اتاق هایي استفاده شود که رو به شمال ساخته شده اند. ازآن جاییکه این رنگ ها تلقین کننده جنبش و فعالیت هستند، پس بهتر است در اتاق هایي که برای استراحت و آرامش درنظر گرفته شده اند، بکار نروند. ضمناً نارنجی احساس گرما و شوق رابه ذهن می آورد، و زرد چشم را خسته می‌کند. بنابر این استفاده از آن ها در اتاق خواب توصیه نمیشود.

 

7 رنگ مناسب برای اتاق با کمک روانشناسی رنگ ها

رنگ هاي گرم مثل نارنجی یا زرد، دمای اتاق را بالا میبرند

 

2. رنگ هاي روشن

رنگ هاي روشن مانند سبز و آبی روشن شاد و پرانرژی هستند و به اتاق حالتی دوستانه و صمیمی میدهند، بنابر این بهتر است در اتاق هایي مانند غذاخوری و آشپزخانه، که طبق معمولً برای دور هم بودن و گفت‌وگو استفاده میشوند، بکار بروند. رنگ سبز همچنین میتواند نشانه خوشبختی و سلامتی باشد و استرس را کاهش بدهد. بنابر این سبز روشن میتواند رنگی مناسب برای اتاق خواب شما باشد.

 

7 رنگ مناسب برای اتاق با کمک روانشناسی رنگ ها

رنگ هاي روشن شاد و پرانرژی هستند و به اتاق حالتی دوستانه و صمیمی میدهند

 

3. رنگ هاي تیره

رنگ هایي مثل آبی پررنگ، بنفش و سبز تیره میتوانند القاکننده حس دلتنگی یا افسردگی باشد. اما همین رنگ ها اگر در مکان مناسب ودر کنار اشیای مناسب بکار روند، اتاق شما را امن و آسان نشان می‌دهند. اگر شبها به سختی به خواب میروید، رنگ دیوارهای اتاق خواب را بنفش انتخاب کنید. این رنگ همچنین افزایش دهنده میل جنسی «به خصوص در خانمها» است.

 

7 رنگ مناسب برای اتاق با کمک روانشناسی رنگ ها

رنگ هایي مثل آبی پررنگ، بنفش و سبز تیره میتوانند القاکننده حس دلتنگی یا افسردگی باشد

 

4. رنگ هاي سرد

رنگ هاي سرد مانند آبی یخی، آرامش بخش هستند و به خصوص برای اتاق خواب مناسبند. اگر در اتاق خوابتان رنگ هاي سرد بکار رفته باشد، شبها با آرامش به خواب می‌روید و صبح ها سرحال از خواب بیدار می‌شوید.

 

7 رنگ مناسب برای اتاق با کمک روانشناسی رنگ ها

رنگ هاي سرد مانند آبی یخی، آرامش بخش هستند و به خصوص برای اتاق خواب مناسبند

 

5. آبی تیره

آبی مورد علاقه تعداد زیادی از افراد است و احساس آرامش و صلح رابه ذهن می آورد. اما آبی در خیلی از افراد حساس غم و گوشه گیری به وجود آورد و به گرایش افراد به برقراری ارتباط لطمه میزند، بهمین دلیل بهتر است در اتاق نشیمن یا غذاخوری استفاده نشود. در عین حال این رنگ اشتها را کم میکند و برای استفاده در آشپزخانه مناسب نیست. اما تحقیقات نشان می‌دهند که آبی مناسب ترین رنگ برای دفاتر کار است چون افراد در اتاق هاي آبی بیشترین بازده کاری را دارند.

 

7 رنگ مناسب برای اتاق با کمک روانشناسی رنگ ها

آبی تیره در خیلی از افراد حساس غم و گوشه گیری به وجود آورد

 

6. قرمز

رنگ قرمز هیجانات قوی، عشق و حرارت را بر می انگیزد، ولی در عین حال میتواند احساس خشم و عصبانیت را تحریک کند، بنابر این رنگ قرمز برای اتاق کودک مناسب نیست. توصیه میشود رنگ اصلی اتاق را قرمز انتخاب نکنید، اما اگر این رنگ را دوست دارید از اشیای قرمز استفاده کنید.

 

7 رنگ مناسب برای اتاق با کمک روانشناسی رنگ ها

رنگ قرمز برای اتاق کودک مناسب نیست. توصیه میشود

 

7. خاکستری

این رنگ اشتها را کم می‌کند، بنابر این آنرا در اتاق غذاخوری یا آشپزخانه بکار نبرید «مگر در صورتی که واقعاً میخواهید کمتر بخورید.» خاکستری همچنین رنگی سرد و نشانگر ترس و فقدان احساس است بنابر این در کل استفاده ازآن در اتاق شما توصیه نمیشود.

 

7 رنگ مناسب برای اتاق با کمک روانشناسی رنگ ها

رنگ خاکستری اشتها را کم می‌کند، بنابر این آنرا در اتاق غذاخوری یا آشپزخانه بکار نبرید

 

منبع : bartarinha.ir

جدیدترین مطالب سایت