لیست نامزد های دریافت معماری سال جدید

لیست نامزد های دریافت معماری سال جدید

 نامزدهای دریافت جایزه معماری سال جدید

نامزدهای منتخب برای جایزه برترین معماری سال جدید بسیار متفرقه و ترکیبی میباشند و از طراحی هاي پر زرق و برق گرفته تا ایده هاي مینیمالیستی را شامل می‌شوند.

 

 حدود یک دهه پیش بود که برای اولین بار شاهد برگزاری «جشنواره معماری دنیا» در شهر بارسلونا بودیم که به اختصار WAF نامیده می‌شود.

 

هدف از برپایی این جشنواره، معرفی و نمایش زیباترین و منحصربه فردترین ساختمان هاي ساخته شده روی کره خاکی هست. به دنبال برگزاری این فستیوال، جایزه «برترین ساختمان سال» به برترین طراحی اهدا می‌شود که یکی از با اعتبارترین افتخارات صنعت معماری و طراحی به شمار میرود.

 

دهمین دوره از این رقابت ها که از سال ۲۰۱۶ به شهر برلین منتقل شده، با رویدادهای متعددی همچون سمینارهای خبری و سخنرانی افرادی همانند «پیتر کوک»، بینیانگذار Archigram و مدیر کمپانی زاها حدید موسوم به «پاتریک شوماخر» همراه بود.

 

همینطور گفتنی هست که در رقابت امسال، شاهد حضور ۵۱ پروژه متنوع از ۶۸ کشور گوناگون دنیا خواهیم بود. هر کدام از این نامزدها ابتدا در یکی از ۳۲ دسته بندی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و در آخر، برای کسب جایزه برتر WAF بعنوان «ساختمان برتر سال» و «ساختمان آینده سال» مسابقه خواهند داد.

 

در همین راستا، از شما دعوت میکنیم در ادامه به تماشای گوشه اي از آثار برگزیده برای رقابت معماری سال بنشینید. لازم به ذکر هست که برنده ها در تاریخ ۱۵ تا ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۷ معرفی خواهند شد.

 

فرهنگ: ساختمان های تکمیل شده – موزه هنری، معماری و فناوری – لیزبن، پرتغال

این ساختمان توسط موسسه «آماندا لویت» ساخته و تکمیل شده و در کنار رودخانه Tagus واقع شده هست. طراحی این بنا به گونه اي هست که بازدیدکننده ها می‌توانند روی پشت بام، داخل و در زیر زمین آن تردد داشته باشند.

 

لیست نامزد های دریافت معماری سال جدید

 

زیرساخت: پروژه های آینده – پل هوایی جدید برومی – برلین، آلمان

این پروژه توسط موسسه SPANS طراحی شده و هدف از آن «ایجاد بُعد مجازی تازه» با بهرهگیری از آینه به پل عابر پیاده هست. این سازه در نزدیکی گالری ایست ساید در برلین نصب و اجرا خواهد شد؛ جایی که تاکنون دو پل ساخته و تخریب شده اند.

 

لیست نامزد های دریافت معماری سال جدید

 

پروژه های آینده – پناهگاهی در حاشیه – آلپو، سوریه

این پروژه به منظور کمک به پناهنده هاي سوری در حال تولید و تکمیل هست. به موجب آن، واحدهای تازه اي به ساختمان هاي موجود اضافه می‌شود تا مورد بهرهگیری نیازمندان قرار بگیرد.

 

لیست نامزد های دریافت معماری سال جدید

 

حمل و نقل: ساختمان های تکمیل شده – ترمینال سالرنو مارلتمی – سالرنو، ایتالیا

این ساختمان توسط کمپانی زاها حدید طراحی و ساخته شده هست که شامل چندین طبقه می‌شود. بازدیدکننده ها از طبقه همکف وارد شده و از طریق رمپ ها می‌توانند به طبقات بالایی که محل سوار یا پیاده شدن مسافران به هواپیماست بروند.

 

لیست نامزد های دریافت معماری سال جدید

 

جایزه پروژه های کوچک: ساختمان های تکمیل شده – داروخانه کاتینگ اِج – شهر هیمجی، ژاپن

این بنا توسط موسسه هنری ماتسویا با همکاری KTX archILAB ساخته شده هست و طراحی کاملا مینیمالیستی با رنگ سفید و تاکیدهای کوچک سیاه رنگ دارد. هدف از این طرح، این بوده که مشتری ها مراقبت هاي پزشکی پیشرفته اي که انتظار دارند را از فضای داخلی ساختمان حس کنند.

 

لیست نامزد های دریافت معماری سال جدید

 

بهداشت و سلامت: ساختمان های تکمیل شده – مسافرخانه کلیوی فیتزوری کراسینگ – فیتزوری کراسینگ، استرالیا

این ساختمان توسط موسسه Iredale Pedersen Hook برای بیماران کلیوی طراحی شده هست. این پروژه شامل 6 منزل کوچک هست و گنجایش 19 نفر را دارد. هدف از تولید آن، این بوده که بیماران در طول درمان در کنار خانواده هاي خود باشند.

 

لیست نامزد های دریافت معماری سال جدید

 

جایزه پروژه های کوچک: ساختمان های تکمیل شده -لبخند – لندن، انگلستان

این بنا توسط موسسه معماری آلیسون بروکز و با چوب درخت لاله ي آمریکایی ساخته و تکمیل شده هست.

 

لیست نامزد های دریافت معماری سال جدید

 

نمایش: ساختمان های تکمیل شده – خانه اپرای ژوهای – ژوهای، چین

این ساختمان به شکل دو صدف توسط موسسه Cr ساخته شده که بنای بزرگ‌تر، 90 متر و ساختمان کوچکتر، 60 متر ارتفاع دارند. هر دو ساختمان مجموعا، گنجایش 2 هزار نفر را دارا میباشند.

 

لیست نامزد های دریافت معماری سال جدید

 

خانه مسکونی: ساختمان های تکمیل شده – ساختمان Binh در هو چی مینح سیتی، ویتنام

این بنا فضاهای متعددی از بالکن تا پشت بام هاي ویژه برای کاشت درختان و گیاهان دارد. هدف از ساختش نیز توسعه فضای سبز در شهر اعلام شده هست.

 

لیست نامزد های دریافت معماری سال جدید

 

نمایش: ساختمان های تکمیل شده – موزه اتومبیل پیترسون – لس آنجلس، آمریکا

این سازه توسط کمپانی کان پدرسون فاکس و به منظور نوسازی موزه خودرو پیترسون طراحی شده هست. خلاقیت به کار رفته در آن شامل پوشش استیلی هست که اطراف ساختمان تعبیه شده.

 

لیست نامزد های دریافت معماری سال جدید

 

ویلا: ساختمان های تکمیل شده – خانه مثلثی – سائو پائولو، برزیل

این ویلا با زیربنای مثلث برای ورود بیشترین میزان نور طبیعی به داخل ساختمان با پنجره هاي متعدد ساخته شده هست.

 

لیست نامزد های دریافت معماری سال جدید

 

جدیدترین مطالب سایت