نکات خرید تابلو فرش تزييني دستباف

نکات خرید تابلو فرش تزييني دستباف

 عکس تابلو فرش دستباف

ابلو فرش به فرش‌هايي گفته مي‌شود که معمولاً جنبه تزييني دارند. اين فرش‌ها همانند تابلو قاب شده و بر روي ديوار نصب مي گردد. بیشتر اين نوع فرش‌ها در اندازه‌های بين  ۳۵ *۵۰ سانت تا ۳ * ۲ متر بافته مي‌شود.

 

خاستگاه اين نوع فرش‌ها آذربايجان ايران و شهر کوچک سه هزار ساله‌ای بنام سردرود هست که به‌عنوان پايتخت تابلوفرش دنیا لقب گرفته‌هست. اخيراً در طراحي اين نوع فرش‌ها تحول بزرگي انجام گرفته‌ و آن طراحي نقشه‌ها با کامپيوتر هست.

 

نکات خرید تابلو فرش تزييني دستباف

نقشه تابلو فرش

 

نکات ضرروي در خريد تابلوفرش موارد بشرح ذيل ارائه مي گردد:

1. اولين قسمتي که بايد به آن توجه کنيد پشت تابلو فرش مي باشد، پشت فرش به شما نشان مي دهد که گره هايي که زده شده چقدر درشت يا ريز هست. اگر کمي به پشت فرش توجه کنيد مي توانيد دقيق بودن شانه هايي که بافنده زده را ببينيد.

 

وقتي به پشت فرش نگاه کنيد مي توانيد به بعضي کجي های فرش پي ببريد توجه کنيد قاب کجي های فرش را نپوشاند و اگر فرش به صورت بدون قاب به شما عرضه شود با گذاشتن دو طرف فرش روي هم کجي های آن رو ببينيد.

 

2. با نگاه کردن به چله تابلو فرش مي توانيد نوع آن رو تشخيص بدهيد که ابريشم يا نخ هست و وقتي که دقيق به تابلو نگاه کنيد خامه آن رو بهتر مي توانيد بسنجيد، چله و پرز هايي که مي درخشند ابريشم میباشند.فرش و تابلو فرش های ابريشمي گرانتر بوده و زيباتر بنظر مي رسند.

 

3. خيلي از اوقات امضاء يا نام فلان استاد بافنده زير تابلو بافته مي شود، حقيقت اين هست که در بحث رفو و مرمت فرش و ساير فنون نظير آن اين امکان وجود دارد. که روي فرشي که هيچ امضاء يا نوشته ای نيست، امضاء يا نوشته قرار داد. شما بايد خيلي حرفه ای باشيد که متوجه اين امر شويد.

 

توصيه مي کنيم در اين مواقع از فروشگاه هائي خريد کنيد که به انها اعتماد داريد يا از خود آن بافنده، فرش يا تابلو فرش را بخريد.

 

4. برجسته بودن فرش: خيلي پيش آمده که مشتري ها مي پرسند که چطوري وقتي تابلو رو مي بافتند برجسته شده؟بايد بگوييم که اصلا و ابداً در هنگام بافت اين اتفاق نمي افتد اين مسئله بعد از بافت توسط پرداختچي اتفاق مي افتد.

 

پرداخت يک هنر محسوب مي شود. چه بسا فرشهايي زيبايي بافته شده که در اختيار پرداختچي بدون مهارت قرار گرفته و کل زحمت بافنده رو از بين برده و چه بسيار پرداختچي های ماهري میباشند که عيوب فرش رو از طريق پرداخت مي گيرند.

 

5. گزینه از روي سليقه و آزادي عمل: تصميم خريد فرش و تابلوفرش را حتي‌المقدور در مواقعي كه بازار ساكت‌تر هست عملي كنيد و با بازديد از چند تجارتخانه معتبر و ملاحظه امكانات و تسهيلاتي كه براي شما فراهم مي‌كنند فرش مورد نظر خود را از ميان آلبوم فرش‌های آنان گزینه كنيد.

 

نظرات مشورتي فروشندگان خبره فرش را قبول كنيد ولي هيچگاه به طور مطلق تسليم سليقه و نظر انها نشويد.

 

فرشي را انتخاب كنيد كه مناسب با احتياج شما و مطابق با بودجه شما و باب سليقه شما باشد. در موقع خريد بدون روي دربايستي و ملاحظه‌كاري از فروشنده بخواهيد تا تمام فرش‌هايي كه در فرم و اندازه دلخواه شما هست نشان بدهد و يا اصطلاحاً ورق بزند تا از ميان آن ها بتوانيد چند تخته فرش يا تابلو فرش را كه بيشتر به سليقه و نظر شما نزديك هست گزینه كنيد.

 

سعي كنيد از مؤسساتي فرش خريداري كنيد كه آزادي عمل و نيز امتحان فرش‌های گزینه شده را براي شما بدون هيچگونه الزام خريداري فراهم كند و فرش‌های محبوب شما را به خانه بياورند. 

 

نکات خرید تابلو فرش تزييني دستباف

<p “>آموزش بافت تابلو فرش 

 

نکات خرید تابلو فرش تزييني دستباف

نقشه تابلو فرش دستباف

 

نکات خرید تابلو فرش تزييني دستباف

تصویر تابلو فرش دستباف

 

نکات خرید تابلو فرش تزييني دستباف

انواع تابلو فرش

 

نکات خرید تابلو فرش تزييني دستباف

تابلو فرش دستباف

جدیدترین مطالب سایت