چیدمان مرتب آشپزخانه با این اکسسوری ها

چیدمان مرتب آشپزخانه با این اکسسوری ها

چیدمان مرتب آشپزخانه 

در خانه هاي نقلی مشکل اساسی کمبود جا می باشد که میتوان از این ترفند ها بهرهگیری نمود زمانی­ که بعد از یک روز پرمشغله به خانه باز می‌گردیم، هیچ چیز بهتر از مرتب و منظم بودن آن، خستگی را از تن بیرون نمی‌کند. نظم و ترتیب در هر مکان و فضایی، حس آرامش و زیبایی آن را چند برابر می‌گرداند. انجام اینکار در آشپزخانه که قلب هر خانه‌اي نیز به حساب می آید، اضافه بر این که کار در این فضا را آسان می‌کند در مرتب بودن کل خانه نیز تاثیر زیادی دارد. در این مطلب همراه من باشید تا روشهای نظم دهی آشپزخانه را با هم بررسی کنیم.

 

کابینت آشپزخانه

کابینت، یکی از اساسی ترین وسایل موجود در چیدمان آشپزخانه هست. هر چه تعداد کابینت ها اکثر باشد، آشپزخانه نظم بیشتری خواهد داشت؛ به این شرط که به درستی از انها بهرهگیری شود. اگر آشپزخانه شما کوچک هست و فضای کافی برای قرار دادن لوازم آشپزخانه ندارید، اهمیت کابینت ها اکثر می شود. در این حالت کابینت هایي که محل ذخیره انواع وسایل؛ اعم از وسایل آشپزخانه یا بسته هاي غذایی و طبقه هاي مختلفی دارند، بسیار کاربردی میباشند، چرا­ که می‌توان در یک فضای کوچک وسایل مختلفی را طبقه بندی کرد تا در عین حال فضای زیادی از آشپزخانه نیز به هدر نرود.

 

چیدمان مرتب آشپزخانه با این اکسسوری ها

در آشپزخانه های کوچک، کابینت هایی که محل ذخیره وسایل، خوراکی و… بسیار کاربردی هستند

 

طبقه و شلف در آشپزخانه

اگر در آشپزخانه دیوار خالی دارید، برترین کار نصب طبقه یا شلف بر روی آن هست. میتوانید برای نظم دادن به وسایل، آن ها را بر روی شلف یا طبقه قرار دهید. هم چنین می توانید بر روی انها از اکسسوری هاي گوناگون برای دکور کردن و زیباسازی آشپزخانه بهرهگیری کنید. با اینکار هم از فضا بهرهگیری بهینه کرده اید و هم آشپزخانه را مرتب تر جلوه خواهید داد.

 

چیدمان مرتب آشپزخانه با این اکسسوری ها

اگر در آشپزخانه دیوار خالی دارید، برترین کار نصب طبقه یا شلف بر روی آن هست

 

استفاده از سبد و ظروف نگهداری

معمولا کشوها از قسمت‌هاي شلوغ در چیدمان آشپزخانه به حساب می آیند. بهم ریختگی آن ها باعث می شود نتوانیم وسایل مورد نیاز خود را به آسانی پیدا کنیم و سردرگم میشویم، پس بهتر هست وسایل گوناگون درون کشوها را دسته­ بندی کرده و در کشوها قرار دهیم. هم چنین گاهی اوقات وسایل آشپزخانه به حدی چندان میباشند که طبقات آشپزخانه فضای کافی برای قرار دادن انها را ندارد؛ بنابراین سبدها و وسایل نگه داری راه حل مناسبی برای این مشکل هست. وسایل گوناگون در آشپزخانه را طبقه بندی کنید: مواد غذایی، مواد شوینده، وسایل نظافت و غیره. آن ها را در سبدهای گوناگون و در طبقات قرار دهید. همینطور می توانید از این وسایل برای نگه داری برنج، ماکارونی، حبوبات، میوه‌ها و غیره نیز بهرهگیری کنید.

 

چیدمان مرتب آشپزخانه با این اکسسوری ها

از سبد برای نگهداری مواد شوینده و خوراکی در کابینت استفاده کنید

 

مرتب کردن کابینت زیر سینک

یکی دیگر از قسمت هایي که معمولا شلوغ و بهم ریخته هست زیر سینک ظرفشویی هست. مواد شوینده، وسایل پخت و پز، سبدها و … از مواردی میباشند که در زیر سینک قرار می‌گیرند. برای پیشگیري از بهم ریختگی در این قسمت میتوان از سبدهای چند طبقه بهرهگیری کرد. همینطور میتوان طبقات کوچکی را در پشت درب نصب کرد تا وسایل کوچک تر در آن جای گیرند. اضافه بر آن توصیه ما این هست که از خلاقیت خود بهرهگیری کرده و با نصب لوله، تخته و یا گیره در پشت درب کابینت درب هاي قابلمه و یا وسایل دیگری را در آن قرار دهید تا برای وسایل بزرگ‌تر، فضای بیشتری در کابینت باشد.

 

چیدمان مرتب آشپزخانه با این اکسسوری ها

از شلوغی و بهم ریختگی زیر سینک ظرفشویی به وسیله سبد استفاده کنید

 

نگهداری سایر وسایل در دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه همۀ وقت محل نگه داری وسایل زیادی هست. وسایل کوچک و بزرگی که اغلب اوقات به آن ها نیاز هست و امکان دارد منظم نگه داشتن شان سخت به نظر برسد، ولی نگران نباشید. راه حل هاي مختلفی وجود دارند که این مشکل را برطرف میکنند. نصب آویز در زیر کابینت آشپزخانه و یا تهیه وسیله‌اي برای آویزان کردن آن ها ایده بسیار خوبی هست. ظروف پخت و پز، انواع ماگ‌ها و جاروهای دسته بلند از وسایلی میباشند که امکان آویزان شدن را در فضاهای گوناگون آشپزخانه دارند.

 

چیدمان مرتب آشپزخانه با این اکسسوری ها

نصب آویز در زیر کابینت آشپزخانه ایده بسیار خوبی است

 

جدیدترین مطالب سایت