نگاهی به گرانقیمت ترین ساعت های مچی جهان

مجموعه : مدل ساعت
نگاهی به گرانقیمت ترین ساعت های مچی جهان

گرانقیمت ترین ساعت های مچی جهان

 

در بین ثروتمندان برای نمایش ثروت خود از وسایل گرانقیمت بهرهگیری می نمایند در این میان، از تعداد زیادی از این ساعت ها فقط یک مشابه ساخته شده و مالک انها ثروتمندترین افراد جهان میباشند.

 

ساعت، نمادی از ثروت هست و داشتن ساعتی گرانقیمت، قطعا انها را از میلیاردرهای دیگر جدا خواهد کرد. خب، به نظر شما علت گرانقیمت بودن این ساعت ها دقیقا چیست؟

این موضوع، به سه فاکتور زیر برمی گردد:

1- بخش هاي گرانقیمت مثل الماس هاي نادر، طلا، پلاتین، سنگ هاي آسمانی، استخوان دایناسور و …
2- مقدار زمانی که برای تولید آن ساعت صرف شده و جزییات و کارکردهای آن هست.
3- منحصر به فرد بودن یا ارزش ناملموسی که میتوان به آن ساعت نسبت داد. هر کدام از این ساعت ها، داستانی در پسِ خود دارد و شما را به این فکر فرو میبرد که داشتن چنین ساعتی، چه حسی دارد!

1- BREGUET GRANDE COMPLICATION MARIE-ANTOINETTE
قیمت: 30,000,000$

نگاهی به گرانقیمت ترین ساعت های مچی جهان

این ساعت با قیمت 30 میلیون دلار، گرانقیمت ساعت جهان در سال 2014 هست. به نظر شما چه چیزی این ساعت را اینقدر گرانقیمت کرده هست؟ این ساعت متعلق به ملکه فرانسه، ماری آنتوانت هست. کار تولید این ساعت در سال 1782 توسط آبراهام لوئیس برگوئت آغاز شد و 4 سال بعد از مرگ او در سال 1827 توسط پسرش تمام شد. ماری آنتوانت هرگز این ساعت را ندید، چرا که 34 سال بعد از قتل او، کار تولید این ساعت به پایان رسید. این ساعت در اواخر دهه 1900 دزدیده شده بود که در سال 2007 پیدا شد. در سال 2014 قیمت این ساعت حداقل 30 میلیون دلار تخمین زده شد. در حال حاضر این ساعت در موزه L.A.Mayer نگه داری میشود.

2- CHOPARD 201-CARAT WATCH
قیمت: 25,000,000$

نگاهی به گرانقیمت ترین ساعت های مچی جهان

با 874 قطعه الماس نادر، این ساعت 201 قیراط سابقا گرانقیمت ترین ساعت جهان بود و هنوز هم گرانقیمت ترین ساعت جواهر بازار هست. این ساعت که صفحه بسیار کوچکی دارد، در سال 2000 با قیمت باورنکردنی 25 میلیون دلار به فروش رسید و در زمان خودش سروصدای بسیاری در نشریات مربوط به کالاهای لوکس به راه انداخت.

در مقایسه با ساعت شماره 4 همین لیست، این الماس هاي هیچگونه نظم و ترتیب خاص یا الگوی مشخصی ندارند و این سوال را مطرح می‌کنند که چرا کسی باید چنین وسیله بزرگی را به دست کند؟

3- PATEK PHILIPPE HENRY GRAVES POCKET WATCH
قیمت: 11,000,000$

نگاهی به گرانقیمت ترین ساعت های مچی جهان
این ساعت که با 18 قیراط طلا ساخته شده هست، سابقا گرانقیمت ترین ساعت جیبی جهان بود! این ساعت در سال 1999 به قیمت 11 میلیون دلار فروخته شد که با احتساب تورم و شرایط اقتصادی و همینطور فاکتورهای بعدیش، به سادگی به قیمتی بالای 15 دلار فروخته خواهد شد؛ گرچه اگر مالک فعلی تصمیم به فروش آن بگیرد. این ساعت در سال 1933 برای هنری گریوز ساخته شد و تولید آن 5 سال به طول انجامید. این یکی از پیچیده ترین ساعت هاي جیبی جهان هست که دارای 24 کارکرد هست.

4- HUBLOT – BIG BANG
قیمت: 5,000,000$

نگاهی به گرانقیمت ترین ساعت های مچی جهان

اگر ساعت هاي قبلی به خاطر نادر بودن اجزای به کار رفتته شان برجسته بودند، این ساعت فقط روی یک ماده تمرکز کرده هست: الماس! و گرچه الماس هاي بسیار. اما چه تعداد الماس را می‌توان روی یک ساعت مچی جای داد: آن ها در مجموع 1280 الماس را در تولید این ساعت مورد بهرهگیری قرار دادند که وزن هر کدام از الماس ها حداقل 3 قیراط بود. فقط یک سال طول کشید تا الماس هاي مورد نظرشان را پیدا کنند و آن ها را به دفتر مرکزی انتقال دهند اما نتیجه نهایی کاملا ارزش این زحمت را داشت!

احتمالا از خودتان می پرسید چه کسی 5 میلیون دلار را برای یک ساعت تماما الماس میپردازد؟ خواننده مشهور، بیانسه، برای تولد 43 سالگی همسرش جی زی، این ساعت را بعنوان کادوی تولد به او هدیه داد.

5- LOUIS MOINET METEORIS WATCH
قیمت: 4,600,000$

نگاهی به گرانقیمت ترین ساعت های مچی جهان

در تولید این ساعت بسیار نادر، از سنگ هاي موجود در ماه بهرهگیری شده هست. تنها چهار مشابه از این ساعت در جهان وجود دارد که صرفنظر از ساختار زیبای شان، هر کدام دارای ویژگی هاي بسیار استثنایی میباشند که اشخاص دیگر هرگز در طول زندگی شان با آن روبرو نخواهند شد. این چهار ساعت از کلکسیون متئوریس متعلق به لوییز موینت میباشند و همۀ آن ها در رده پنجم گرانقیمت ترین ساعت هاي جهان قرار دارند.

 

جدیدترین مطالب سایت