7 ترفند مفید که کفش های شما را به کفش راحتتری تبدیل می‌کند

مجموعه : اخبار
7 ترفند مفید که کفش های شما را به کفش راحتتری تبدیل می‌کند

7 ترفند مفید که کفش های شما را به کفش راحتتری تبدیل می‌کند

هر کفش تا جا بیفتد و پا در آن احساس راحتی کند، به زمان نیاز دارد؛ اما آیا امکان دارد با استفاده از روش‌هایی کفش‌هایمان را هر چه زودتر به مدل‌هایی راحت و مناسب تبدیل کنیم؟ خوشبختانه جواب این سوال مثبت است. در این مقاله با هفت ترفند برای داشتن راحت‌ترین کفش‌ها آشنا می‌شوید.

 

چه کنیم اگر کفش خشک است؟

یکی از مشکلات رایج بعد از خرید کفش نو این است که تا چند باری پوشیده نشود، پاها را خواهد زد، چون ممکن است خشک باشد. برای اینکه جلوی این مشکل را بگیرید و نگذارید پنجه‌ها و پشت قوزکتان تاول بزند، بهتر است قبل از پوشیدن کفش دست به کار شوید و کارهای زیر را انجام دهید.

 

در گذشته از روزنامه‌های خیس استفاده می‌کردند و آن‌ها را در حجم زیاد داخل کفش قرار می‌دادند تا به اطراف کفش فشار بیاورد و جا باز کند.

 

روش جدیدی که به مراتب بهتر است سرمایه گذاری روی یک قالب متحرک کفش است. این قالب‌ها که اغلب فلزی و سخت هستند، به سر و ته کفش فشار می‌آورند و قسمت پنجه و پاشنه را باز می‌کنند.

 

بهتر است قبل از پوشیدن کفش جدید مشکوک به تنگ بودن، از 24 ساعت تا 48 ساعت قبل، کفش را به همراه قالب قرار دهید تا جا باز کند.

 

راحتترین کفی را بشناسید

کفی داخلی کفش شما از مهم‌ترین رازهای داشتن یک جفت کفش راحت و دوست داشتنی است. به همین دلیل برای تهیه بهترین کفی به نکات زیر دقت کنید:

 

بهترین و جدیدترین نوع کفی، کفی ژله‌ای است. این کفی‌ها به علت جنس خاص‌شان هیچ گونه بویی را به خود نمی‌گیرند، بسیار راحت هستند و می‌توانید هر وقت که دوست داشتید آن‌ها را بشویید. در عین حال دوام این نوع کفی بسیار بالاست و نسبت به سایر انواع کفی‌ها دیرتر خراب می‌شود.

 

دقت داشته باشید کفی کفش شما بعد از مدتی بسته به فرم پایتان شکل می‌گیرد و ممکن است دچار فرو رفتگی یا سایش شود. در چنین شرایطی هر چه سریع‌تر کفی نو را جایگزین کفی قدیمی کنید تا هم کفش‌تان خراب نشود و هم پاهایتان احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

 

اگر بخش داخلی کفش و کفی‌تان بیشتر ساییده شده احتمالا موقع ایستادن فشار بیشتری روی این بخش می‌آورید و اگر قسمت داخلی زودتر خراب شده، فشار پای شما روی بخش خارجی است. این دو علامت نشان می‌دهند که باید برای اصلاح نحوه ایستادن و برطرف کردن مشکل به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

7 ترفند مفید که کفش های شما را به کفش راحتتری تبدیل می‌کند

جورابتان کتان نباشد

یکی از مشکلاتی که موقع پوشیدن کفش‌های جلو بسته به ویژه موقع فعالیت بدنی زیاد مثل پیاده روی یا در فصل‌های گرم سال مثل تابستان پیش می‌آید، تعریق زیاد پا و لیز خوردن آن در کفش است.

 

الیاف طبیعی مثل کتان و پشم برای جنس جوراب مناسب هستند؛ اما نه در شرایطی که امکان تعریق زیاد وجود دارد. در چنین شرایطی بهتر است از جوراب‌های مخصوص ورزشی که جاذب رطوبت هستند استفاده کنید.

 

از جوراب‌هایی کمک بگیرید که در قسمت قوزک، پنجه و کف لایه نرم اضافه داشته باشند. این کار مانع از فشار مستقیم کفش روی پوست و زخم شدن آن می‌شود.

 

به هیچ وجه از جوراب‌های نایلونی یا حاوی الیاف مصنوعی استفاده نکنید. این جوراب‌ها هم کفشتان را به کفشی لیز تبدیل می‌کنند و هم به علت ایجاد رطوبت بالا امکان رشد باکتری و قارچ را ایجاد خواهند کرد.

 

استفاده از پودر بچه برای جلوگیری از سر خوردن پا و عرق کردنش توصیه می‌شود.

کفش‌هایی از جنس چرم یا با رویه مش (توری) مانع از تعریق پا می‌شوند. کفش چرم چه زنانه باشد و چه مردانه به علت طبیعی بودن قابلیت تنفس را برای پاها ایجاد می‌کند؛ بنابراین موقع خرید به این نکته دقت کنید. برند پاندورا جز تولید کننده‌های کیف و کفش چرم است و در زمینه تولید محصولات راحت و بادوام به صورت حرفه‌ای کار می‌کند.

 

با خیال راحت پاشنه بلند بپوشید!

کفش‌های پاشنه بلند یا High Heels کفش‌های راحتی نیستند مگر اینکه اولا از برند معتبر و استانداردی تهیه‌شان کرده باشید که فشار روی کمر و پاها را با طراحی مناسب تا حد امکان کاهش داده باشد یا اینکه از ترفند کیت میدلتون، عروس خانواده سلطنتی بریتانیا استفاده کنید!

شنیده‌ها حاکی از آن است که کیت با استفاده از یک جفت کفی چرمی بالشی محیط کفش‌های پاشنه بلندش را به محیطی نرم و راحت تبدیل می‌کند که در طول روز بیشترین راحتی را برایش فراهم کرده باشد و کمترین آسیب را به کمرش وارد کند.

 

از گزینه‌های طبی کمک بگیرید

اگر پاهایتان وضعیت خاصی دارد، مثلا کف پایتان صاف است یا کنار انگشتتان زائده استخوانی دارید، استفاده از محصولات معمولی انتخاب ایده‌آل شما نخواهد بود. در عوض با پزشکتان مشورت کنید و از پیشنهادهای او برای انتخاب محصولات طبی مناسب کمک بگیرید، همچنین می‌توانید قبل از خرید چند نکته مهم را مطالعه کنید. این گزینه‌ها نسبت به گزینه‌های معمولی موجود در بازار، به مراتب راحتی بیشتری را برای پاهای شما فراهم خواهند کرد.

7 ترفند مفید که کفش های شما را به کفش راحتتری تبدیل می‌کند

کفش بنددار راحتتر است یا بدون بند؟

وقتی موقع انتخاب کفش راحت از بین کفش‌های حاضر در جاکفشی می‌رسد، به خاطر داشته باشید هر کفشی که حمایت یا ساپورت بیشتری از پاها به عمل آورد، راحتتر خواهد بود؛ به همین دلیل کفش‌های بند دار یا دارای چسب رویه، نسبت به مدل‌های بدون بند و سگک حمایت بیشتری از پا به عمل می‌آورند و مانع لیز خوردن آن و اصطکاک بیشتر با لبه‌های کفش خواهند شد. به همین دلیل است که برندهای معتبری مثل نایکی به مشتریان حرفه‌ای‌اش پیشنهاد خرید کفش‌های بنددار را می‌دهند و بهترین انواع کفش ورزشی هم مدل‌های بنددار هستند. نکته مهم این است که باید به اصل بودن محصول توجه داشته باشید؛ وگرنه ممکن است با خرید یک محصول فیک یا تقلبی سلامت پاهایتان را تهدید کنید.

 

از چسب‌های مخصوص استفاده کنید

یکی از بهترین روش‌ها برای اینکه نگذارید کفشتان آسیبی به پوست پایتان برساند، استفاده از چسب‌های مخصوص است. این چسب‌ها شبیه بالشتک‌های کوچک و نرمی هستند که روی سطح پوست و هر قسمتی که در معرض سایش وجود دارد، قرار داده شده و ضربه ناشی از سایش را از بین می‌برند. برای تهیه این محصولات به داروخانه‌ها مراجعه کنید.

 

اگر نتوانستید این چسب‌ها را پیدا کنید یا هزینه‌شان برایتان مناسب نبود می‌توانید از چسب زخم معمولی کمک بگیرید؛ با این تفاوت که چندین قطعه چسب زخم را روی هم قرار دهید تا بتوانید بیشترین محافظت را از پاهایتان داشته باشید.

جدیدترین مطالب سایت