جام جهانی 2018 و ایران در گروه مرگ (+گزارش)

مجموعه : اخبار ورزشی
جام جهانی 2018 و ایران در گروه مرگ (+گزارش)

تیم ملی فوتبال ایران در سخت ترین گروه جام جهانی 2018 افتاد گروهی که به آن نام گروه مرگ نیز دادن . تیم ملی ایران با اسپانیا و پرتغال در یک گروه قرار گرفت و این بسیار گروه مشکلی نسبت به انتخاب هایی که وجود داشت هست . اتفاق بسیار خوب برای ایران این است که اولین بازی اش در گروه با تیم چهارم گروه است . یعنی اگر می خواهد 3 امتیاز بگیرد حتما در بازی اول باید این کار را بکند.

 

به گزارش تالاب ،قرعه کشی مسابقات جام جهانی دقایقی پیش به پايان رسید و تیم ملی ایران در گروه مرگ مسابقات با اسپانیا پرتغال و مراکش قرار گرفت.

 

ایران انتظار داشت که ساده‌ترین مسابقه اش ملاقات اول باشد که همین رخداد هم به وقوع پيوست و ایران در قرعه کشی نخستین دیدارش مقابل مراکش قرار گرفت اما از نظر قرعه کشی واقعا با قرعه سختی روبه‌رو شد. 

 

ایران با دومین تیم سخت سید چهارم هم گروه شد و این بدترین خبر بود یعنی هرچند همه ی از اسپانیا و پرتغال می‌ترسند اما ملاقات سه امتیاری ایران ملاقات سختی هست.

 

آن هم مقابل قدرتمندترین تیم آفریقایی . هم گروهی با قهرمان جام جهانی 2010 بعنوان تیم سید دوم و قهرمان اروپا 2016 در سید اول هم بسیار سخت هست. اکنون باید دید کی روش که در مقدماتی جام جهانی نتایج بسیار خوبی گرفته هست میتواند در گروه مرگ هم ایران رابه سوی صعود هدایت کند

 

گزارش لحظه به لحظه مراسم را میخوانید

مراسم قرعه کشی جام جهانی 2018 روسیه در قصر کرملین برگزار میشود و ایران قرار هست هم گروه خودرا بشناسد. 

 

تیم ملی ایران با نتایج بسیار خوبی که گرفته پیروز شده در سید سوم مسابقات قرار بگیرد وهمین چالش واسطه شده شانس هاي متفاوتی در قرعه کشی جام جهانی منتظرش باشد. 

 

ایران پنجمین جام جهانی خودرا سنجیدن میکند و با وعده هایي که کارلوس کی روش داده انتظاری در بین مردم به وجود آمده که بتوانند دراین دوره به مرحله بعدی مسابقات صعود کنند. 

 

مخصوصاً برنامه نود شروع شده لوییز فیگو ، جواد نکونام و پژمان منتظری میهمان هاي برنامه میباشند. 

 

لوییز فیگو در مورد همگروهی پرتغال و ایران می‌گوید پرتغال در گلدان یک هست و ایران در گلدان 3 و من فکر می‌کنم اگر ما برای قهرمانی جام جهانی می‌آییم مهم نباشد به چه تیمی بخوریم. 

 

به گزارش تالاب : همین حرف فیگو باعث شد عادل ازش بپرسه شما فکر میکنید پرتغال در حد قهرمانی هست ؟ » که خیلی هم کارساز کرد این رو ازش پرسید چون خیلی هم تیمشون تیم بزرگی نیست . 

 

فیگو می گه ما شانس داریم اما شانس اول نیستیم ودر فوتبال سوپرایزهایی وجود داره 

 

فردوسی پور خیلی از تقابل ها خوشش میاد می گه اگه ایران و پرتغال بخورن بهم کی روش مقابل ملتش قرار می گیره چطور می شه

 

فیگو: حتماً خیلی سخته برای کی روش باید قلبش رو دو نیم کنه اما حرفه ایه و باید تیمش رو هدایت کنه .

 

تا سوال هاي برنامه نود در مورد جام جهانی 2006 هست باهم یک مروری سید هاي گروه بندی رو باهم داشته باشیم

 

سید یک
روسیه «میزبان»، کشور آلمان، برزیل، پرتغال، آرژانتین، بلژیک، لهستان و فرانسه

سید دو
اسپانیا، پرو، سوئیس، انگلستان، کلمبیا، کشور مکزیک، اروگوئه و کرواسی

سید سه
ایران، دانمارک، ایسلند، کاستاریکا، سوئد، تونس، مصر، سنگال

سید چهار
صربستان، نیجریه، استرالیا، ژاپن، مراکش، پاناما، کره جنوبی، عربستان

 

همانطور که در سیدها میبینید و خودتان هم حتماً حفظ هستید سیدبندی ایران با سایر آسیایی ها متمایز هست  و سال جاري ایران شانس این را دارد که گروه بندی بسیار متفاوتی داشته باشد . گروه مرگ و یا گروه زندگی . 

 

نود محمدحسین میثاقی رابه روسیه فرستاده شبکه 3 هم مزدک میرزایی و پیمان یوسفی . از اواسط بازی پرسپولیس تا هم اکنون میرزایی و یوسفی و میثاقی از روسیه گزارش زنده و غیر زنده دارند. دو گزارشگر قدیمی تر تقریباً خودشان رو گونی پیچ کرده اند و لباسهای هر سه نفر از سرمای بیش از حد روسیه خبر می ده. 

 

زیر نویس شبکه سه مردم رو دعوت به موج دوم کمک به کرمانشاه می کنه . اکنون از مسیری که شبکه 3 می گه نه الزاماً اما اگر دستتون می رسه و زورتون می رسه و تمکن مالی اي دارید هوا سرده و هموطنمون توی سرما دریابید برادر و خواهراتون رو . 

 

عادل:  گروه  ساده می خواید یا گروهی که بازی جذاب داشته باشه

 

نکونام: سادگی یا سختی گروه ها برای من مهم نیست مهم صعود ایران هست اما دوست دارم یک بازی با کلاس داشته باشیم 

 

 

نکونام و فیگو برای تیم شون گروه انتخاب کردند و فیگو ایران رو از پات 3 انتخاب نکرد و با مزاح گفت من همین اکنون ایرانم و باید بتونم به خونم برسم پس ایران رو برنمیدارم

 

فیگو : کرواسی – سوییس – عربستان « البته این گروه به خاطر 3 تیم اروپائی امکان‌پذیر نیست .  

نکونام : روسیه اسپانیا مراکش 

از لباس مجری مراسم رونمایی شده و میتوانید خیالتون آسان باشه که اکران مستقیم به خاطر این خانوم نه و شاید به خاطر خانوم دیگری به مشکل بخورد. 

 

جام جهانی 2018 و ایران در گروه مرگ (+گزارش)

میثاقی از میدان سرخ روسیه گزارش می ده و برف شدیدی میاد توی روسیه . عکسهای مستقیمی که از آنجا اکران می‌شود هیجان را بیشتر میکند. دوربین برنامه دقیقا داره از برف پر می‌شود. 

 

مجدد فردوسی پور در مورد لباس مجری صحبت می‌کند و می‌گوید که لباسش منشوری نیست و البته از مترجم می‌خواهد که این صحبت ها را برای فیگو ترجمه نکند. 

 

البته بد نبود که فردوسی پور درکنار خوشحالی اش از پوشش لباس مجری مراسم بگوید که کاری که سردار امتحان کرده جالب نیست. ما برای این‌که محدودیت هاي تصویری عجیب‌وغریب در ایران داریم الزاماً حق نداریم همه ی جهان را وادار کنیم آن ‌طور که ما میخواهیم زندگی کنند.

 

مهدوی کیا : لهستان ، پرو و پاناما 

 

این انتخاب هاي مهدوی کیاست برای تیم ملی ایران او امیدواره با این گروه صعود کنیم به جام جهانی

 

مهدوی کیا فکر می کنه ایران باید به پاناما بخوره و ببره تا صعود کنه 

 

 از لباس کی روش هم رونمایی شد . سرمربی تیم ملی مجدد سراغ کراوات قرمز رفته 

 

جام جهانی 2018 و ایران در گروه مرگ (+گزارش)

 

مراسم تا ثانیه هایي دیگر شروع خواهد شد. 

 

تیم ملی ایران کمپش رو هم گزینه کرده که باشگاه لوکوموتیو هست و قراردادش هم امضا شد. خبر کارساز دراین مورد این هست که ما در جام جهانی 2014 هم به لطف کی روش دومین تیمی بودیم که کمپش مشخص شد و همه ی چیز را خود ما گزینه کردیم اما درسال 2006 ما آخرین کشور بودیم و خب حق انتخاب هاي زیادی نداشتیم . 

 

روس ها به ایران نارو زدند و با یک مجری دیگر مراسم رو شروع کردند که مجری اصلی نیست . اما بسیار لباس پوشیده اي داشت این خانوم و مراسم اکران شد. 

 

اینفانتیو و پوتین برای شروع مراسم به بالای سن می‌آیند. 

 پوتین روسی صحبت میکند و شبکه سه و ما را سورپرایز میکند 

 

او با این‌که یکی از قدرتمندترین مردان سیاسی جهان هست اکنون به لطف فوتبال پرمخاطب ترین سخنرانی تاریخش را سنجیدن می‌کند و این معجزه فوتبال هست. 

 

سخنرانی رییس فیفا و پوتین تمام میشود ودر سالن سراغ اجرای مراسمی میروند که خب صداوسیما بالاخره خط قرمزی می‌شود و اکران مراسم قطع میشود. 

فردوسی پور بسیار شاد و شعف زده هست که تااینجای مراسم را اکران کرده اند از مردم میـــخواهد دست به گیرنده ها نزنند چون مراسم اکران خواهد شد. 

شعف او بعنوان یک تهیه کننده صداوسیما و با محدودیت هاي همیشگی پذیرفته هست اما بعنوان یک شهرون عجیب هست که کل جهان از مراسم چیز دیگری می‌بینند در حال آماده و من و شما کلیپی در مورد تاریخ جام جهانی 

 

 در استودیو هستیم با میهمان هاي نود منتظری هم رسیده 

 

منتظری میگوید دوست دارد گروه ایران آسان ترین باشد. روسیه پرو پاناما فردوسی هم با خنده می پرسد : سردی ات نمی‌کند؟

 

 ما در ایران هستیم یک عکس میبینیم و کل طرفداران جهان عکسهایی

 

اتفاقی منشوری در همین لحظه روی آنتن صداوسیما رخداد افتاد

 

 فردوسی پوراز فیگو پرسید تیم اولت چیه 

گفت پرتغال 

گفت تیم دومت چیه ؟

گفت سوئد 

گفت به خاطر خانومت ؟

گفته بله جرات ندارم تیم دیگه اي گزینه کنم« والبته که جملاتش بسیار منشوری تر و غیر قابل انتشار هست» اما مترجم ترجمه کرد که در منزل به مشکل می‌خورم 

 

همه ی لباس ها در سالن پوشیده هست و ما مشکلی نخواهیم داشت . 

 

قرعه کشی  تا دقایقی دیگر شروع می‌شود و همه ی جهان و مخصوصا 32 کشور درگیر هیجان میباشند 

 

گری لینی کر می گه ترجیح می دم در جام جهانی پنالتی بزنم تا این مراسم رو ایفا کنم و این رو به خاطر هیجان مسابقات می گه . 

 

گروه بندی مسابقات جام جهانی

 جام جهانی 2018 و ایران در گروه مرگ (+گزارش)

جام جهانی 2018 و ایران در گروه مرگ (+گزارش)

گری لینی کر مجری مراسم با قدرت میگوید که گروه مرگ مسابقات گروم دوم هست . 

 

فردوسی پور به حرف هاي او اشاره میکند. و از فیگو می پرسد نظرش در مورد گروه چیست ؟

 

فیگو میگوید گروه هاي  D  E  F هم سخت میباشند. 

 

ایران در شهر هاي سن پترزبروگ ، کازان و سارانسک بازی میکند. 

 

باید بگوییم که رویای صعود به مرحله دوم جام جهانی تا حدود زیادی تحت شعاع گروه بندی ایران هست. این به جرات سخت ترین گروه ایران در تاریخ جام جهانی هست. پرتغال قهرمان 2016 اروپا اسپانیا قهرمان 2010 جهان و دو تیمی که هردو بعنوان تیم اول از گروهشون صعود کردند و مراکش که شاید در سید چهارم باشد اما به جرات قویترین تیم آفریقایی هست. 

 

 فیگو : شانس بزرگ ایران این هست که بازی اول شما ساده‌ترین بازی شماست البته این برای مراکش هم هست. 

 

نکونام : به هر حال گروه مرگ هست اما من امیدوارم به بازی اول که بتونیم امتیاز بگیریم و صعود کنیم 

 

پژمان منتظری : اگر اسپانیا در گروه ما نبود گروه ساده اي بود اما همین اکنون بازی بسیار سختی هست. 

 

فردوسی پور بسیار امیدوارنه به مسابقات ایران نگاه میکند و فکر میکند که صعود از این گروه کار سختی نیست . او حتی در مرحله بعد به بازی مقابل گروه A اشاره می‌کند اما مشکل اساسی اینجاست که گروه بسیار سخت هست و ایران به غیر از بازی اول که شانس بازی با ساده‌ترین تیم گروه را دارد اما حقایق این هست که برای صعود به دست کم 4 امتیاز احتیاج داریم و آنرا باید از پرتغال و مراکش بگیریم در بازی اول و سوم .

 

امیدوار هم باشیم که اسپانیا شکست سنگینی به پرتغال بدهد و البته مراکش هم از پرتغال امتیاز بگیرد. برنامه صعود ما اینگونه خواهد بود.

 

ما در بازی اول مراکش را شکست دهیم و اسپانیا پرتغال را ببرد. در بازی دوم ما یک صفر به اسپانیا ببازیم و مراکش با پرتغال مساوی کند. در بازی سوم پرتغال را متوقف کنیم و اسپانیا مراکش را شکست دهد. با این شکل ایران بعنوان تیم دوم  به تیم روسیه که حتماً تیم اول گروه اول خواهد بود خواهد خورد.

 

اما این نتایج فقط در حرف آسان هست و شکست دادن یکی از قوی‌ترین تیم هاي آفریقایی کارساده اي نخواهد بود. 

 

کی روش : در هر بازی برای خوشحالی مردم ایران به میدان می‌رویم

 کنفراس مطبوعاتی اجباری سرمربیان حاضردر جام جهانی دقایقی گذشته برگزار شد و کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران در مورد هم گروه ها صحبت کرد. 

 

کی روش با صحبت در مورد آفریقای جنوبی شروع کرد و گفت که امیدوار هست دل مردم برایش در آفریقای جنوبی تنگ شده باشد. 

 

سوال خبرنگار در مورد بازی اول ایران بود که مقابل مراکش قرار می‌گیرد . خبرنگار پرسید که نظرتان در مورد بازی اول مقابل مراکش که تیم بسیار قدرتمندی هست را بگوییدتیمی که بدون گل خورده صعود کرد. کی روش گفت تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی تا بازی پايان گلی نخورد و بدون باخت صعود کرد. ما هم بازیکنان بسیار خوبی در ایران داریم و بازیکنان خوبی در اروپا به هر حال در گروه سختی هست وباید ببینیم چطور میشود. 

 

خبرنگاردر مورد حضور در سخت ترین گروه پرسید و کی روش پاسخ داد: خب ما بازیکنان خوبی داریم و سعی میکنیم بازی هاي خوبی هم داشته باشیم و به روال خوبمان ادامه دهیم .

 

خبرنگار در مورد انتظار کی روش از قرعه کشی پرسید . کی روش گفت نظرمن ساده هست ما دوست نداشتیم تیممان جلوی تیمای سخت بازی کنیم و انتظارمن بازی جلوی روسیه بود اما هم اکنون جلوی اسپانیا و پرتغال بازی می‌کنیم که دو تا کشور ناب برای من هست. پرتغال که کشورم هست و اسپانیا کشوری هست که در آن در رئال مربیگری کردم .

 

خبرنگار پرسید شانسی برای صعود دارید و کی روش : خب. توی هر بازی هدفمون ساده هست آن که برای مردم و ملت ایران ایجاد خوشحالی کنیم هر بازی برای ما یک بازی ناب هست ودر هر بازی سعی میکنیم که عرت و اعتبار را بالا ببریم و ارتقا بدیم

 

 گفت و گو زنده علی دایی

چند روز همه ی چشم براه هم گروه ها بودند سخت هست واقعا

علی دایی : این سخت ترین قرعه مقدور هست برای ایران هست و پرتغال که قهرمان اروپاست واسپانیا که واسه صعود سه تا به ایتالیا زده و مراکش که دراین سال‌ها خیلی مفید نقش بازی کرده و تمام بازیکنانش در اروپاهستند. متاسفانه دراین گروه قرار گرفتیم 

 

نظر شما در مورد مراسم چیست 

 

همانطور که گفته بودند مانند ما « میخندد» مراسم رو طبق برنامه ریزی برگزار کردند. 

 

قدرت تیم ها در دورهای گوناگون متمایز هست. نظرتان در مورد سال هاي گذشته چیست نسبت به این طور

 

به نظرمن سخت ترین گروه ایران در تاریخ جام جهانی هست. ما نمی‌توانیم مراکش رو هم حتی لااقل بگیریم چه برسد به قهرمان اروپا و اسپانیا البته تیم ما دراین سال‌ها خیلی کارساز کار کرده و مطمئن هستم که تیم ما تیم دست و پا بسته اي برابر اسپانیا و پرتغال نخواهد بود. 

 

شما ظاهراً این گروه را پیشبینی کرده بودیم 

 

کنار مهدی که نشسته بودم وقتی که اسپانیا و پرتغال به هم خوردند من گفتم فکر کنم که ایران دراین گروه قرار می گیره و بعد هم گفتم که مراکش می‌تواند دراین گروه باشد. 

 

 گفت و گو زنده مهدوی کیا

 

مجدد پرتغال

شاید این بدترین گروهی بود که می شد در آن قرار بگیریم با دقت به پرتغال قهرمان و اسپانیای پرقدرت ولی برای فوتبال دوستای ما و کسانی که دوست داشتند تیم هاي بزرگ را سنجیدن کنند کارساز هست . آقای دایی درست اشاره کردند این سخت ترین گروه هست و همه ی دیدند که دانمارک شغل ما را خراب کرد و از این گروه رفت که ما به این گروه آمدیم. 

 

شما عقیده داشتید که بازی با تیم هاي بزرگ بازی هاي خوبی هست

به نظرمن این جام جهانی نقطه عطفی برای فوتبال ماست چون همه ی ما را خواهند دید و باید بگویم که مراکش کلید کار هست. اگر شکست بدهیم می‌توانیم مقابل اسپانیا با امید بازی کنیم . 

 

شاید بازی اول کارساز باشد

فک نکنید که مراکش قرعه ساده ایه تیم بسیار سختیه ولی ما اگر بخواهیم فکر کنیم به این‌که به دور بعد برویم باید از مراکش عبور کنیم . 

 

کی روش در مقابل پرتغال

 من فکر میکنم که کی روش کارساز می شناسد پرتغال را و من فکر می‌کنم برای کی روش بازی کردن مقابل تیم کشورش سخت باشد و کی روش بتواند یک حماسه بیافریند و پرتغال را شکست دهیم آرزوی موفقیت برای تیم ملی داریم . 

 

جدیدترین مطالب سایت