گزارش کامل از قهرمانی پرسپولیس پایتخت در آزادی (+عکس)

مجموعه : اخبار ورزشی
گزارش کامل از قهرمانی پرسپولیس پایتخت در آزادی (+عکس)

قهرمانی پرسپولیس در آزادی

تیم پرسپولیس توانست بعد از ده سال دهمین جام را با اقتدار بالای سر ببرد ، و این اقتدار از جوانانی می‌آید که عاشقانه جنگیدند تا پرسپولیس را باری دیگر قهرمان کنند .

 

به گزارش تالاب در طول شانزده دوره اي که مسابقات قهرمانی لیگ برتر برگزار شده هیچ گاه تیم ها پیروز نشده اند چهار هفته پیش از پایان لیگ قهرمانی شان را مسجل کنند و هیچ وقت فاصله شان با تیم هاي دوم دورقمی نبوده.

 

در اصل قهرمان لیگ دوم ، هفت امتیاز جلو تر بوده ، لیگ سوم و هشتم هم شش امتیازو سایر قهرمانی ها در هفته آخر مشخص شده هست.

 

گزارش کامل از قهرمانی پرسپولیس پایتخت در آزادی (+عکس)

تصاویری از قهرمانی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی

 

حالا پرسپولیس از تیم دوم چهارده امتیاز پیش افتاده و در فاصله 3 هفته به اتمام لیگ قهرمان شده. حالا سوال اینجاست که مقتدرانه ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر چطور به پرسپولیس رسیده هست. آن هم پرسپولیسی که ده سال بود به قهرمانی نمی‌رسید.

 

مهم‌ترین عوامل برای موفقیت تیم های فوتبال در همۀ جای جهان زیرساخت ها میباشند. این جا هم وضعیت خیلی فرقی نمیکند. زمین تمرین ، محل اردو و لباس و توپ و … که همگی شان به شرایط مالی مفید نیاز دارند.

 

گزارش کامل از قهرمانی پرسپولیس پایتخت در آزادی (+عکس)

عکس هایی از قهرمانی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی

 

یعنی یک باشگاه برای داشتن زیرساخت هاي مفید به درآمد مالی درست و حسابی نیاز دارد که در همۀ این سال ها پرسپولیس از آن محروم بوده هست. به گزارش تالاب دولت اما از سال 92 شرایط ویژه اي برای فوتبال در نظر گرفت و قانون مصوب مجلس را اجرا کرد.

 

یعنی چی؟ یعنی همۀ پول هاي دولتی با سرعت چندان از فوتبال بیرون کشیده شد و به غیر از چند باشگاه خاص باشگاه هاي دیگر دسترسی شان به بیت المال محدود شد.

 

گزارش کامل از قهرمانی پرسپولیس پایتخت در آزادی (+عکس)

 

به همین علت ساده قیمت بازیکنان برخلاف سال هاي گذشته رشد زیادی نکرد. در مقابل سامانه پیامکی به دوباشگاه پرطرفدار کمک کرد که دست شان را روی زانوی خودشان بگذارند و در روزهای بد عهدی صداوسیما برای پرداخت حق تیم ها پول داشته باشند. پرسپولیس شرایط مالی اش درست شد و دست مدیرانش در این سال ها برای پرداخت حقوق ها تا حدودی بازی بود.

 

دخالت مثبت

دولت ها علاقه زیادی برای دخالت در کار تیم هاي پرطرفدار دارند. دولت یازدهم هم اصرار زیادی به دخالت در عزل و نصب هاي دوتیم پرطرفدار دارد. اما این دخالت ها در هر دوتیم به نتیجه اي مثبت رسیده.

 

پرسپولیس در نیم فصل سال گذشته تلاش زیادی برای برکناری سرمربی اش داشت اما حمایت مستقیم دولتی سبب شد برخی ازاعضای هیات مدیره که مخالف برانکو بودند هم برکنار شوند.

 

در اصل خادم که نماینده دولت بود خودش برانکو را آورد و از حضورش حمایت کرد و حالا نتیجه اش هم مشخص هست. در استقلال هم اگر آبی ها به یک مربی مفید و جوان رسیده اند شاید حاصل این مساله باشد هرچند که پروژه تغییرات استقلال با مقاومت مدیرانی چون مفتح الله زاده به جذبی مربی خارجی منجر نشد.

 

گزارش کامل از قهرمانی پرسپولیس پایتخت در آزادی (+عکس)

 

ثبات و قهرمانی

پرسپولیس از سال 1392 تا 1394 که به ساختار مالی درست و حسابی برسد 5 مدیرعامل عوض کرد. در طول این دوسال هم مانند 8 سال گذشته وضعیت خوبی نداشت اما از سال 1394 ثبات مدیریت به قرمزها کمک کرد تصمیم هاي بلند مدت تر بگیرند.

 

قرمزها یکی از معدود باشگاه هاي تاریخ لیگ برتر میباشند که گذشته از پایان فصل جاری با بازیکنان فصل آینده خود به توافق رسیده اند و برنامه دارند با مربی خود قراردادی 5 ساله امضا کنند این شیوه مدیریت فقط از طولانی شدن دوره کاری بر می‌آید. طاهری نزدیک به دوسال مدیر پرسپولیس بوده و به این شکل تیمش را به موفقیت رسانده.

 

گزارش کامل از قهرمانی پرسپولیس پایتخت در آزادی (+عکس)

 

مهندس پرسپولیس

شاید زیر تولید و مسائل مالی و ثبات مدیریت همۀ و همۀ در قهرمانی مقتدارنه پرسپولیس موثر باشد اما به حق نباید از تاثیر شگرف برانکو برای رسیدن به قهرمانی چشم پوشید . مربی اي که برای نیمکت پرسپولیس در طول دو سال همۀ چیزهای لازم را داشت.

 

هم محبوبیت ، هم توانایی فنی و هم بازگشت شخصیت پیروزی به پرسپولیس.قرمزهای تهران تا همین دوسال پیش به راحتی در استادیوم آزادی شکست می خوردند و به گل خوردن عادت کرده بودند.

 

آمار 10 گل خورده در 27 بازی لیگ برتر نشان می‌دهد که چطور برانکو شخصیت را به این تیم بازگردانده. پرسپولیبس که سال هاي گذشته لقب زلزله داشت و از آن تیم فقط سایه اي باقی مانده بود حالا در همۀ بازی ها گل می‌زند و در موقعیت سازی بی نظیر هست.

 

گزارش کامل از قهرمانی پرسپولیس پایتخت در آزادی (+عکس)

جام قهرمانی پرسپولیس در آزادی

این تیم هم در خرید ستاره هاي درست ، مفید عمل کرده و هم به لطف برانکو در پرورش ستاره هاي جوان پیروز بوده. محمدانصاری ، صادق محرمی و کمال کامیابی نیا قسمتی از موفقیت برانکو در پرسپولیس میباشند. سرمربی پرسپولیس در اصل در فاصله 2سال و نیم یک پایه قدرتمند برای تیمش ساخته که همۀ از آن راضی میباشند. تیمی که در سال اول از قعر جدول به رتبه دوم رسید و تیمی که حالا قهرمان شده.

 

با مهندسی برانکو حالا اصلا عجیب نیست که قرمزها همچنان صدرجدول را بچسبند و برای مدت ها رها نکنند. چیزی شبیه به آن چه در اواخر دهه هفتاد رخ داده بود 5 قهرمانی در 7 سال .

 

منبع : عصر ایران – فارس نیوز

جدیدترین مطالب سایت