قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا و کار عجیب فدراسیون عربستان

مجموعه : اخبار ورزشی
قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا و کار عجیب فدراسیون عربستان

قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا

 

در قرعه کشی جدید لیگ قهرمانان آسیا کار عجیب فدراسیون فوتبال عربستان همه ی را شوکه کرد. 

 

 فدراسیون عربستان , قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا هفته گذشته انجام شد ودر عین ناباوری عربستان در حالیکه 3+1 سهمیه داشت فقط دو تیم برای حضور در مسابقات معرفی کرد.

 

عربستان پس ازقانون گذاری مخصوصاً کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بدهی تیم هاي حاضر در لیگ قهرمانان آسیا حاضر نشد بیش از دو تیم را برای مسابقات معرفی کند.

 

در اصل هر کشوری فقط میتواند نمایندگانش را از میان تیم هاي نیمه بالای جدول معرفی کند و عربستان چون لیگ 14 تیمی دارد می توانست فقط از میان 7 تیم اول 4 تیم را معرفی کند.

 

با این همه ی کمیته حرفه اي سازی باشگاه هاي فوتبال عربستان رای به بدهکار نبودن دو تیم الاهلی و الهلال داد و سایر تیم ها را حذف کرد تا در انتها عربستان با دوتیم در رقابت ها حاضر شود.

 

البته انها به خوبی می‌دانستند که چنین تصمیمی به التیام شرایط تیم هایشان کمک می‌کند. باید این طور گفت که مسوولان عربستان به خوبی می‌داند که کنفدراسیون فوتبال آسیا  برای التیام شرایط این قوانین را گذاشته اند.

 

قوانین سخت گیرانه کنفدراسیون فوتبال آسیا میگوید که هیچ تیمی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نباید به بازیکنانش بدهکار باشد.

 

آن ها برای سال هاي نادآتی درنظر دارند شرایط حرفه اي کار رابه شکلی فراهم کنند که حداقل حضور در لیگ قهرمانان آسیا یک کار حرفه اي به حساب بیاید .

 

به گزارش تالاب بازیکنان به هنگام دستمزد شان را بگیرند و هیچ باشگاهی نتواند حق شان را ضایع کند. باشگاه هایي که سال جاري حذف شده اند با پرداخت بدهی هایشان در طول سال میتوانند برای سال بعد مجوز حضور در لیگ قهرمانان داشته باشند ودر انتها تراز مثبت مالی شان به مدیرانشان کمک میکنند که تیم هاي بهتری داشته باشند.

 

مسوولان فدراسیون عربستان بدون استثنا قوانین را در مورد باشگاه هایشان اجرا کردند تا در چند سال آینده از فوایدش بهره مند شوند. آن ها سال جاري را فدای سالیان پیشرفته اینده کردند. اما عکس العمل فدراسیون فوتبال ایران بهمین ماجرا بسیار متمایز بود.

 

انها با این توجیه که از حق ایران دفاع میکنند مسیرهایی را برای دور زدن قانون و سندسازی پیدا کردند تا ایران همینطور 4 سهمیه خودرا داشته باشد.مسیری که ایران پیش از این هم رفته است .

 

در طول 10 سال گذشته همه ی تیم هاي حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به پیشرفت هاي مخصوصاً در ساختار سازی رسیده اند اما در برابر در ایران فقط یادگرفته اند که در مدارک چه بگویند که سهمیه را حفظ کنند.

 

حالا این کمیته حرفه اي سازی باشگاه ها این طور که گفته می‌شود یکبار به خاطر بدهی همه ی تیم ها را حذف کرده و از آن ها نزدیک به 600 میلیون تومان برای بازبینی مجدد پرونده گرفته اند. از این بازبینی اما نتیجه اي عجیب حاصل شده .

 

پرسپولیس واستقلالی که 350 میلیارد بدهی داشته اند با رد و بدل کردن چند کاغذ حالا پیروز شده اند به لیگ قهرمانان برسند. این چالش حالا معلوم نیست کجا بقه فوتبال ایران را بگیرد اما درنظر داشته باشید که عربستان سال بعد هیچ باشگاه بدهکاری ندارد اما ایران باشگاه هایي دارد که در اسناد بدهکار نیستند اما مدام حکم هاي کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا برای بدهی شان صادر میشود.

 

مجله تالاب : شاید امروز به لطف کارلوس کی روش ما روزهای خوب فوتبال ملی را پشت سر می‌گذاریم اما حقایق این است که با خروج او سقوط فوتبال ایران نزدیک است. در حالی‌که عربستان بعنوان حریف ده سال است روی ساختارها کار میکند ایران روی مدرک سازی کار می‌کند و خب نتیجه اش در آینده مشخص می‌شود.

 

 شاید ایراناز نظر ورزشی ، فرهنگی و سیاسی مشکلات بسیار زیادی با عربستانی ها داشته باشد اما حقایق این است که نمی‌شود رفتار درست و درمان انها را در مورد باشگاه هاي فوتبال شان نادیده گرفت و از فدراسیون فوتبال نخواست که مثل انها رفتار کنند.

 

جدیدترین مطالب سایت