کیمیا علیزاده ، عنوان دار در تکواندوی ایران

مجموعه : اخبار ورزشی
کیمیا علیزاده ، عنوان دار در تکواندوی ایران

کیمیا علیزاده،بانوی تکواندوی ایران

کیمیا علیزاده تکواندوکار 19 ساله ایرانی تا کنون شش مدال تاریخ‌ساز را برای کشورمون به دست آورده و نام خود را برای همۀ وقت در تاریخ تکواندو این سرزمین ثبت کرده هست.

 

کیمیای تکواندوی ایران که در دو سه سال جدید پیشرفت فوق‌العاده‌اي داشته، عناوین و مدال‌هایي را برای تکواندوی ایران به ارمغان آورد که پیش از این سابقه نداشته و کسب این عناوین و مدال‌ها برای اولین بار به نام تکواندوکاری ثبت شد.

 

به گزارش تالاب: رقابت‌هاي تکواندو قهرمانی جهان بدون حتی یک مدال طلا برای تیم ایران به اتمام رسید تا ایران پس از یک دهه در کسب مدال زرین طلا در این مسابقات ناکام باشد. اما در مسابقاتی که انتظارات برآورده نشد و نتایج ضعیف قلمداد می‌شد، دختر تکواندو ایران باز هم هنرش را به رخ تکواندو جهان کشید؛ او باز هم دست به کاری زد که برایش عادت شده و تکراری؛ دختر تکواندو ایران باز هم تاریخ‌سازی کرد مانند تمام مسابقاتی که طی چهار سال قبل شرکت کرد و چشم‌ها را خیره و مبهوت هنر کیمیایی‌اش کرده بود.

 

کیمیا علیزاده ، عنوان دار در تکواندوی ایران

او به زودی طلایی میشود

کیمیای تکواندو ایران که در دو سه سال جدید پیشرفت فوق‌العاده‌اي داشته، عناوین و مدال‌هایي را برای تکواندو ایران به ارمغان آورد که پیش از این سابقه نداشته و کسب این عناوین و مدال‌ها برای اولین بار به نام تکواندوکاری ثبت شد که با وجود کسب انبوهی از قهرمانی و افتخارات، فقط و فقط 19 سال دارد.

 

کیمیا گرچه در کره جنوبی در رقابت‌هاي وزن منفی 62 کیلوگرم به طلا نرسید، اما با همان مدال نقره اي که به دست آورد، باز هم تاریخ‌ساز شد تا ششمین عنوان و مدال تاریخ‌ساز خود را کسب کند. بله، همچنان تاخت و تازهای او ادامه دارد؛ حالا اوست که در تکواندو ایران یکه‌تازی می کند و رکوردها را یکی پس از دیگری زیر پا میگذارد.

 

با وجود سن کمی که دارد، کوهی از مدال‌هاي رنگارنگ را در مسابقات گوناگون جهانی و المپیک در رده‌هاي سنی گوناگون به دست آورده هست. شاید تنها افسوس کیمیای تکواندو ایران این باشد که چرا مسئولین برگزاری بازی‌هاي آسیایی 2014 اینچئون به بهانه نرسیدن به سن قانونی «17 سال» اجازه حضور در این رقابت‌ها را به تکواندوکار نابغه ایرانی ندادند؛ که اگر چنین می‌شد، تعداد مدال‌هاي دختر تکواندو ایران بیش از این بود.

 

کیمیا علیزاده،بانوی تکواندوی ایران

کیمیا علیزاده تکواندوکار 19 ساله ایرانی تا کنون شش مدال تاریخ‌ساز را برای کشورمون به دست آورده و نام خود را برای همۀ وقت در تاریخ تکواندو این سرزمین ثبت کرده هست. پر بیراه نیست که بگوئیم کیمیا با کیمیاگری، آسمان ورزش ایران را کیمیایی کرد. اگر نگاهی به مدال‌هاي تاریخ‌ساز این تکواندوکار جوان و نابغه بیندازیم، ارزش و اهمیت کار وی را بیش از پیش درک خواهیم کرد.

 

اینها سیاهه‌اي از مدال‌هاي کیمیای تکواندو ایران هست که برای اولین بار در تاریخ ورزش بانوان ایران به دست آمده؛ اولین مدال دختران در قهرمانی نوجوانان جهان «2014 چین تایپه»؛ اولین مدال دختران در المپیک تابستانی جوانان «2014 نانجینگ»؛ کسب اولین مدال تاریخ تکواندو ایران در مسابقات قهرمانی جهان با به دست آوردن مدال برنز «2015 روسیه»؛ کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان «2015 چلیابینسک»؛ «و مهمترین و باارزش‌ترین مدال کیمیا» اولین مدال تاریخ ورزش ایران در رقابت‌هاي المپیک با کسب مدال برنز المپیک 2016 ریو.

 

و آن‌چه که کیمیا در کره جنوبی برای ورزش ایران رقم زد و ششمین مدال تاریخ‌ساز خود را به دست آورد، اولین حضور یک بانوی تکواندوکار در فینال رقابت‌هاي تکواندو قهرمانی جهان بود؛ گرچه شکست کیمیا برابر حریف ساحل عاجی کمی از شیرینی و لذت این موفقیت کم کرد، اما بدون شک ارزش آن را به هیچ عنوان خدشه دار نمیکند.

کیمیا علیزاده ، عنوان دار در تکواندوی ایران

او به زودی طلایی میشود

بله، کیمیا در کره جنوبی باخت و تاریخ‌ساز شد؛ و این ویژگی اسطوره تکواندوی بانوان ایران هست که با وجود سن اندکی که دارد، هم‌چنان تاریخ را در سیطره خود دارد. دختر تکواندوی ایران لقبی هست که کیمیای تکواندو آن را دوست دارد، اما خود او هم لقب کیمیا را اکثر باور خواهد داشت چون عادت ساختن این همۀ غیرممکن، فقط کیمیاگری میخواهد و کیمیا؛ و او کیمیایی هست که تکواندوی ایران برای همۀ وقت به وجودش می‌بالد.

 

معلوم نیست که اگر کیمیا بخواهد همین‌طور به تاخت و تاز ادامه دهد و مدال‌ها را یکی پس از دیگری درو کند، تعداد مدال‌هایش به چه عددی خواهند رسید؛ اما مهم این هست که در ورزش ایران کاری کرد که برای همۀ وقت در تاریخ ماندگار باشد. بدون شک تاریخ و ورزش ایران در آینده به نیکی از او یاد خواهند کرد؛ از کیمیایی که اولین بانوی مدال‌آور زن در حوزه‌هاي گوناگون تکواندو بوده، و گرچه روز به روز انگیزه و انرژی بیشتری برای چنگ زدن بر عناوین قهرمانی دارد.

 

شاید برترین توصیف از کیمیا علیزاده را مربی او مهرو کمرانی، پس از اولین مبارزه در المپیک ریو داشت که گفت کیمیا اگر خودش بخواهد، همۀ وقت برنده هست.

 

کیمیا علیزاده،بانوی تکواندوی ایران

روند عملکرد ورزش تکواندو در این چند سال، به ویژه در المپیک 2016 و رقابت‌هاي قهرمانی جهان 2017 کره جنوبی، رو به افول بود، اما کیمیا به همان اندازه پر از انگیزه بود و سرشار از فعل خواستن برای رسیدن به قله‌هایي که برای ورزش بانوان در حد غیرممکن توصیف می‌شد. اما کیمیا کاری کرد که دیگر کسب مدال در رقابت‌هاي جهانی و المپیک برای دختران و بانوان رویایی تلقی نشود؛ گرچه هنوز هم رسیدن بهه افتخارات کیمیا یا سایر رزمی کاران برجسته در سطح جهان سخت و دشوار هست و همتی والا را می‌طلبد، اما دیگر غیرممکن نیست.

 

و این همان کاری هست که کیمیا علیزاده انجام داد تا به همۀ بگوید چگونه میتوان از ناممکن، ممکن تولید و این عزم و اراده اوست که می تواند قله‌هاي محال موفقیت را به زانو در می‌آورد و خرد میکند. او به زودی در رده بزرگسال طلایی می شود و این را خودش بهتر از همۀ می داند!

 

جدیدترین مطالب سایت