برانکو ایوانکوویچ و زندگی شخصی اش در ایران

مجموعه : اخبار ورزشی
برانکو ایوانکوویچ و زندگی شخصی اش در ایران

برانکو ایوانکوویچ و زندگی شخصی اش در ایران، برانکو ایوانکوویچ از چهره های ماندگار در فوتبال ایران است که همچنان در این زمینه فعالیت می کند.

 

بدون مقدمه می رویم سراغ برانکو ایوانکوویچ؛ مربی که حدود 14 سال است که در مقاطع مختلف در ایران به سر برده است و حتی با تیم ایران در جام جهانی 2006 آلمان هم شرکت کرده است، بهانه ما برای این گفتگو، حضور برانکو ایوانکوویچ؛ در کنسرت ناظری ها بود.

 

خبری که این روزها در مورد شما حسابی جنجال برانگیز شده بود، حضورتان در کنسرت استاد شهرام ناظری و پسرشان حافظ بود. چه شد که تصمیم گرفتید که به کنسرت ناظری ها بروید؟

– من به موسیقی علاقمندم و طی مدت اخیر هم به نوعی به موسیقی ایرانی علاقمند شدم اما تا به حال مجالی برای حضور در کنسرت پیدا نکرده بودم تا اینکه به پیشنهاد یکی از دوستانم تصمیم گرفتم که به این کنسرت بروم چرا که دوستم در مورد جایگاه استاد ناظری در موسیقی ایران  و کارهایی که پسرشان حافظ در دنیا انجام داده بود به من گفت، همین موضوع من را حسابی تشویق کرد و در نهایت با علاقه خاصی به این کنسرت رفتم.

 

آنطور که شنیدم حسابی هم از کنسرت خوش تان آمد؟

– فقط خوشم نیامد، من عاشق این کنسرت و اجرای ناظری ها شدم. چند ساعت قبل از رفتن به این کنسرت به دلیل این که یکی از دوستانم صمیمی ام از خارج به دیدارم آمده بود، می خواستم رفتنم را به کنسرت کنسل کنم اما در لحظه آخر حسی به من گفت که این کار را انجام ندهم و حالا فهمیدم آن حس اسمش جادوی عشق و موسیقی بود.

 

در طول کنسرت از هنرنمایی حافظ و استاد ناظری واقعا لذت بردم. موسیقی ایرانی دریای بیکرانی است که احتیاج به جهانی شدن دارد. آن شب برای من بسیار خاطره انگیز بود و اگر به آنجا نمی رفتم، هرگز خودم را نمی بخشیدم!

 

با این اوصاف نه تنها موسیقی ایرانی برای تان کسل کننده نبود، بلکه از آن لذت هم بردید؟

– البته، این موسیقی سرشار از عشق و احساس بود. این پدر و پسر با پشتکار، اشعار شاعران اصیل ایرانی را به مردم معرفی می کنند و موسیقی اصیل ایرانی را با موسیقی روز جهانی ترکیب کرده اند. حافظ در آلبوم «ناگفته» که اثری جهانی است به خوبی توانست موسیقی شرقی و غربی را به هم گره بزند، که از این جهت برای من بسیار لذتبخش است.

 

ظاهرا حافظ هم پرسپولیسی بود و شما از این موضوع حسابی استقبال کردید؟

– دقیقا! او ضمن اینکه درک خوبی از موسیقی دارد، اطلاعاتش نسبت به فوتبال بسیار بالاست. به همین خاطر وقتی متوجه شدم پرسپولیسی است از هم صحبتی با او لذت بردم. از او خواستم که در تمرین پرسپولیس هم حضور پیدا کند.

 

برای حافظ نقشه کشیده اید که از او یک فوتبالیست بسازید یا …؟

– نه، برای نقشه کشیدن کمی دیر است. باید فصل قبل او را به عنوان دروازه بان به تیم دعوت می کردم. (با خنده)

 

جدا از این حرف ها، در کنار موسیقی چقدر توانستید با فرهنگ ایرانی طی این سال ها آشنا شوید؟

– ایران طی این سال ها به معنای واقعی برای من تبدیل به کشور دومم شده است. هر جا که می روم از مردم عشق می گیرم. تا به حال به کمتر کشوری سفر کردم که مردم تا این حد نسبت به هم عشق و علاقه داشته باشند. به هر حال کشور ایران و کرواسی اشتراکات فرهنگی زیادی هم با هم دارند و همین اشتراکات هست که باعث می شود در ایران احساس دلتنگی نکنم.

 

برانکو ایوانکوویچ و زندگی شخصی اش در ایران

 

با این همه علاقه به ایران چرا هنوز به زبان فارسی مسلط نشدید؟

– یادگیری یک زبان دیگر آن هم در سن و سال من کار ساده ای نیست و احتیاج به تمرکز بالایی دارد. در طول این سال ها، همواره علاقه داشتم که فارسی یاد بگیرم اما به قدری درگیر مسائل مربوط به فوتبال بودم که این اتفاق رخ نداد اما با این حال چندان هم با زبان فارسی بیگانه نیستم و متوجه مکالمات ساده می شوم.

 

حتما شنیدید که در آستانه 64 سالگی، بسیاری شما را خوش تیپ ترین مربی ایران می دانند؟

– آنها به من لطف دارند. از شنیدن این عنوان با همه وجودم خوشحال می شوم. بالاخره افراد در این سن و سال احتیاج دارند تا با این عنوان های محبت آمیز شارژ شوند.

 

وقتی در ایران هستید دلتنگ خانواده تان نمی شوید؟

– در طول این سال ها، فوتبال همیشه من را از خانواده ام دور کرده و باعث شده است که آنها را کمتر ببینم اما با همه این حرف ها من همچنان عاشق خانواده ام هستم و سعی می کنم دلتنگی ام را به لطف تکنولوژی کم کنم. به کمک وایبر، تلگرام، اسکایپ و … با همسرم و دخترهایم ارتباط دارم و مدام از حال آنها جویا می شوم.

 

اینطور که می گویند حسابی وضع مالی تان خوب است؟

– در طول سال هایی که به فوتبال پرداختم، همواره سعی کردم دور اندیشی هم داشته باشم. به همین خاطر درآمدهایم را طرف ساختن باشگاه های کوچک ورزشی، کافی شاپ، رستوران و … کردم.

 

رابطه تان با همسرتان چطور است؟

– عالی است. با گذشت سال ها نه تنها علاقه من به همسرم کم نشده بلکه هر روز هم بیشتر می شود. راستش را بخواهید من حسابی زن ذلیل هستم، روی حرف همسرم معمولا حرف نمی زنم. به هر حال عشقی که بین ما وجود دارد باعث شده که در عین دوری باز هم قلب های مان به هم نزدیک باشد.

 

وضعیت پرسپولیس را در فصل جدید چطور می بینید؟

– خوب؛ و آرزو می کنم که با لطف هواداران بهتر هم شود.

 

منبع : خانواده سبز

 

خبر شوکه کننده؛ هادی نوروزی کاپیتان پرسپولیس درگذشت

خالکوبی های جالب روی بدن بازیکن جدید پرسپولیس

بازیکن خارجی پرسپولیس و همسرش با لباس محلی

 

جدیدترین مطالب سایت