نژاد پرستی در دنیای ورزش زن شماره یک تنیس دنیا

مجموعه : اخبار ورزشی
نژاد پرستی در دنیای ورزش زن شماره یک تنیس دنیا
نژاد پرستی در دنیای ورزش گاهی اوقات به یک معضل تبدیل می شود. بازیکنان و ورزشکاران سیاه پوست هرگز از شر شعارها و رفتارهای نژادپرستانه به طور کامل مصون نبودند.

 
گاهی اوقات استثناهایی بسیار عجیب وجود دارد، استثناهایی که هرگز نظیر آنها شنیده نشده است نمونه اش اظهارنظری است که “سرنا ویلیامز” آمریکایی زن شماره یک تنیس دنیا چند سال پیش بر زبان آورد و هنوز هم بابت آن از او سوال می شود.

سرنا خود یک ورزشکار سیاه پوست است. او به دلیل موفقیت های متعدد در تنیس و فتح گرند اسلم ها و تورنمنت های معتبر همیشه تحسین شده ضمن اینکه او در دنیای مد و لباس نیز مشغول است. ویلیامز چند سال پیش در پاسخ به سوالاتی مربوط به ازدواج و اینکه با چه کسی ازدواج می کند اظهار داشت که با هر کسی ازدواج کند آن شخص قطعا یک پسر سیاه پوست نخواهد بود!

ویلیامز در حالی این جمله را بر زبان آورد که خود یک سیاه پوست است. او درباره اینکه چرا چنین عقیده ای دارد گفت که پسران سیاه پوست اخلاق خاصی دارند و او حاضر نیست حتی با آنها قهوه بخورد.

انتشار این مصاحبه انتقادهای بسیار زیادی را متوجه ویلیامز کرد. بسیاری اظهار نظر وی را بسیار خام و کورکورانه توصیف کردند که تنها بر اساس یک تجربه شخصی اتفاقی رقم خورده است. ویلیامز نیز برای توجیه این مصاحبه نژادپرستانه(آن هم در حالی که خود سیاه پوست است) گفت که به دلیل تجارب خودش چنین چیزی گفته است.

پس از گذشت سال ها هنوز بسیاری او را بابت آن مصاحبه توهین آمیز سرزنش می کنند و ویلیامز نیز هر چند وقت یکبار مجبور است ضمن عذرخواهی بگوید که اصلا منظوری نداشته و نمی خواسته به پسرهای هم رنگ پوست خودش توهین کند. ویلیامز 33 ساله هنوز ازدواج نکرده است.

 
 
تهیه و تنظیم :بخش سلامت تالاب
 
 
جدیدترین مطالب سایت