خودکشی بزرگ و دسته جمعی در ایالات متحده

مجموعه : اخبار
خودکشی بزرگ و دسته جمعی در ایالات متحده

روز ۱۸ نوامبر سال ۱۹۷۸، شاید پس از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تلخ ترین روز ایالات متحده بود. چرا که در این روز بزرگترین خودکشی دسته جمعی تاریخ رقم خورد.

 

به گزارش پارسینه، ماجرا از آنجا آغاز شد که در اوایل دهه ۷۰ میلادی، کشیشی به نام جیم جونز، با ایجاد یک فرقه مذهبی و پیام صلح و دوستی و عدم تبعیض میان سیاه و سفید، عده فراوانی را به دور خود جمع نمود. او به پیروانش وعده سرزمین موعود را داد. 

 

سپس او فرمان هجرت داد. کوچ به جنگلهای “گویانا” که کشوری کوچک در آمریکای جنوبی بود. او نام آن سرزمین را “جیمز تون” یا “شهر جیمز” گذاشت و از همان جا با ارسال ویدیوهایی به آمریکا، دین و شهر خود را تبلیغ می کرد.

 

کم کم گزارشات تکان دهنده ای از آزار و شکنجه بسیاری از ساکنین گویانا به گوش مردم آمریکا رسید. مشخص شده بود، آن کشیش صلح طلب حالا تبدیل به یک دیکتاتوری بی شرم شده که براحتی هر کسی که قصد خروج از گویانا را دارد را اعدام می کند.  

 

دولت آمریکا در پی اعتراضات مردمی، سناتوری به نام “لئو رایان” را به همراه چند خبرنگار به منطقه فرستاد تا از چند و چون ماجرا سر در بیاورند که جیمز به آنها نیز رحم نکرد و آنها را کشت. او سپس همه پیروان و ساکنینش در شهر را جمع کرد و فرمان خودکشی دسته جمعی داد.

 

او ابتدا فرمان داد تا با داروهای سمی، ابتدا کودکان را قربانی کنند و سپس همگی با خوردن سیانور خودکشی کردند. سپس خود جیمز با گلوله هفت تیر دست به خودکشی زد. 909 نفر تنها در عرض چند دقیقه جان خود را به فرمان یک سادیست دیکتاتور گرفتند. 

 

تنها 5 نفر از این خودکشی دسته جمعی نجات یافتند که داستانهای تکان دهنده آنها از شکنجه های جونز سراسر آمریکا را لرزاند.

 

هیچ نوار ویدیویی در شهر جونز پیدا نشد. تنها یک نوار صوتی 45 دقیقه ای از سخنرانی جونز، پیش از این خودکشی دسته جمعی یافت شد که در انتهای آن جونز از جمعیت می خواهد که به فرزندانشان نوشیدنی زهرآلود بدهند. سپس صدای ناله ها و ضجه های مادران آنها به گوش می رسد. پس از آن نیز جونز به همه می گوید که بر روی زمین دراز بکشید و جام زهر را بنوشید که نتیجه آن این عکس است.

 

منبع : عصر ایران

 

تجاوز وحشتناک داعش به زنان عراقی و خودکشی زنان + تصاویر

خودکشی ترسناک این دختر خانم (عکس)

ماجرای پسری که در مدرسه دخترانه خودکشی کرد !

 

جدیدترین مطالب سایت