پیش تولید «فیتیله‌» همراه با آموزش ایمنی جنسی

پیش تولید «فیتیله‌» همراه با آموزش ایمنی جنسی

تولید «فیتیله‌» با آموزش ایمنی جنسی

 

سری اخیر «فیتیله» در ۵۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌اي ساخت خواهد شد محمد مسلمی، کارگردان برنامه تلویزیونی «فیتیله»، از آغاز فصل اخیر این برنامه برای تلویزیون به همراه تغییرات در محتوا و شکل ظاهری خبر داد و در عین حال از نبود افراد متخصص در حوزه کودک انتقاد و اظهار کرد که با نبود نگاه جدی به این حوزه، مرگ کار کودک نزدیک‌تر میشود.

 

این کارگردان در گفت‌وگو با ایسنا درمورد جزئیات سری اخیر برنامه «فیتیله» اظهار کرد: در حال حاضر در حال پیش ساخت هستیم و ضبط برنامه از یک ماه دیگر آغاز خواهد شد.

 

وی ادامه داد: رویکرد سری اخیر برنامه «فیتیله» موضوع سلامت، بهداشت شخصی، اجتماعی و روحی هست. همینطور در فصل اخیر مهدی بصیری تهیه‌کنندگی برنامه را بر عهده دارد و گروه نویسندگان به سرپرستی کریم قدسیانی نگارش متن‌هاي «فیتیله» را بر عهده خواهد گرفت.

 

مسلمی گفت: سری اخیر «فیتیله» در ۵۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌اي ساخت خواهد شد و در آن تلاش می شود از لحاظ محتوا و متن قویتر باشیم و با آیتم‌ها و فضاهای اخیر تلاش می کنیم متفاوت‌تر از سری گذشته و با ساختار جدیدی به روی آنتن برویم.

 

این کارگردان همینطور از آموزش مسائل ایمنی جنسی و امنیت شخصی کودکان در سری اخیر برنامه «فیتیله» خبر داد و گفت:‌ در این سری از برنامه قرار هست آموزش مسائل ایمنی جنسی و امنیت شخصی را برای کودکان ارائه دهیم و بچه‌ها را متوجه حریم‌ خودشان کنیم. در این راستا رویکردی داریم که هر چند برنامه که جلو میرویم بخش‌هایي از برنامه را هم به همین موضوع حریم شخصی اختصاص می دهیم.

 

مسلمی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اعتقاد بر این که هنوز نگاه جدی به برنامه‌هاي کودک نشده هست، اظهار کرد: ما از سال‌هاي پیش‌مان هم عقب افتاده‌ایم. چه از لحاظ ساختار برنامه‌سازی، چه عروسک و چه داستان‌هاي ترکیبی به جایی رسیده‌ایم که از برنامه‌هاي سال‌هاي پیش تلویزیون هم ضعیف‌تر عمل میکنیم. در حالی‌که این نگاه سیاست‌هاي کلی را می‌طلبد که در شبکه‌هاي ما حاکم شود و مخاطبان کودک در سری گوناگون را دربرگیرد.

 

او گفت: متأسفانه آدم‌هاي متخصص در حوزه کودک نداریم و با نبود نگاه جدی به این حوزه، مرگ کار کودک نزدیک‌تر میشود.

 

 

این کارگردان با اشاره به این که نگاه جدی به برنامه کودک، ساختار جدی و تشکیلات هدفمند وجود ندارد، یادآور شد:

 

ما همچنان دچار سردرگمی هستیم و این بی‌انگیزگی روز به روز اکثر خواهد شد؛ چرا که هیچ حمایت از برنامه‌هاي حوزه کودک نمیشود. در حالی‌که مقام معظم رهبری بارها گفته‌اند بچه‌ها را جدی بگیریم اما هنوز این مولفه جدی گرفته نشده هست. گرچه این مسئله فقط به برنامه‌هاي کودک در تلویزیون برنمی‌گردد بلکه در تئاتر و سینما هم مشهود هست.

 

کارگردان «فیتیله» در پایان بیان کرد: شاید عشق خود ما هست که ما را برای ادامه ساخت برنامه‌هاي کودک نگه داشته هست. در حال حاضر حرف جدیدی برای گفتن نداریم چرا که سیاست خاصی نداریم. با دقت به این که شبکه کودک داریم اما عملا اتفاقی نمی‌افتد.

 

جدیدترین مطالب سایت