۱۰ رمان مشهور جهان + معرفی بهترین رمان‌ های جهان

۱۰ رمان مشهور جهان + معرفی بهترین رمان‌ های جهان

10 رمان مشهور جهان

رمان هایی که در این بخش به شما معرفی خواهد شد جزو بهترین رمان های جهان میباشد که هر چند قدیمی میباشد ولی خواندن آن شما را شگفت زده خواهد کرد. مطالعه و کتاب خواندن از وجوه تمایز میان انسان و سایر موجودات جهان اسـت. روح انسان هم مانند جسم بـه مراقبت نیاز دارد و کتاب وسیله‌اي اسـت کـه روح را پرورش داده و نیازهای ان را برطرف میکند. هر انسانی با توجه بـه علایق و شرایطی کـه در ان قرار دارد بـه دسته خاصی از کتاب‌ها جذب میشود.

 

بعضی افراد بـه خواندن اشعار شاملو و سهراب سپهری و غیره علاقه دارند، برخی دیگر مطالعه داستان‌هاي‌ خیالی و رمان را دوست دارند و عده‌اي ترجیح میدهند با نوشته‌هاي‌ تاریخی بـه دل اعصار گذشته سفر کنند و هستند کسانی کـه تنها با گرفتن فال حافظ آنلاین و اندیشیدن در غزلیات دیوان حافظ ده‌ها کتاب و داستان را یک جا مطالعه می کنند.

۱۰ رمان مشهور جهان + معرفی بهترین رمان‌ های جهان

بـه هرحال اگر خواننده، خواننده باشد و با ذهنی بی‌تعصب و پوینده بـه مطالعه کتاب بنشیند بی‌شک در دل هر کتاب با هر موضوع ودر هر دسته‌اي، گنجینه‌اي عظیم پیدا می کند کـه بـه انتظار یابنده‌اش نشسته اسـت.

 

به گزارش تالاب از ان‌جا کـه رمان از موضوعات عمومی پرطرفدار اسـت کـه افراد مختلف با هر سلیقه‌اي را بـه خود جذب میکند، دراین پست قصد داریم بـه لیست رمان‌هاي‌ پرفروش سری زده و شـما رابا ۱۰ رمان از برترین رمان‌هاي‌ کل تاریخ آشنا کنیم.

 

معرفی بهترین رمان‌ هایی که باید بخوانید

 

۱۰ رمان مشهور جهان + معرفی بهترین رمان‌ های جهان

1- رمان ونتی فیر «Vanity Fair»

 

اگر چه چارلز دیکنز بزرگ‌ترین نویسنده ادبی قرن نوزدهم محسوب می شود اما نویسندگان دیگری نیز دراین دوران زندگی میکردند کـه در رقابت با دیکنز موفق بـه خلق شاهکارهای ادبی شدند و ویلیام تاکری از جمله این نویسندگان اسـت.

 

تاکری درکتاب ونتی فیر کـه در ایران بـه نام “بازار خودفروشی” بـه چاپ رسیده بـه شرح اختلاف طبقاتی اشراف و افراد بی‌بضاعت جامعه پرداخته اسـت.

 

این کتاب با بیانی طعنه آمیز بـه قشر مرفه نشین بریتانیا، بـه شرح زندگی شخصیتی بـه نام “بکی شارپ” می پردازد کـه با استفاده از ظاهر جذاب و دلفریبش، قلب مردان ثروتمند را شکار میکند.

 

هرچه چارلز دیکنز نویسنده شاهکارهای ادبی رئوفانه بوده و بـه توصیف قلب‌هاي‌ بزرگ پرداخته، تاکری اما در رمانش سرد و بی‌رحمانه عمل کرده اسـت.

 

۱۰ رمان مشهور جهان + معرفی بهترین رمان‌ های جهان

2- رمان میزری «Misery»

این کتاب از بهترین آثار نویسنده انگلیسی استفان کینگ محسوب میشود. کتاب‌هاي‌ این نویسنده طبق معمول حول و حوش اتفاقات ماورا طبیعی میچرخد اما این رمان یک استثنای قابل توجه اسـت کـه در ان اثری از ارواح شرور بـه چشم نمیخورد.

 

داستان از نقطه‌اي شروع میشود کـه یک نویسنده موفق کـه عمده شهرتش بـه خاطر کتاب “میزری” میباشد، در حین رانندگی دریک جاده خطرناک کوهستانی نظارت خودرو خودرا از دست داده و دچار سانحه می شود.

 

یک زن محلی وی را از مرگ نجات می دهد و او متوجه میشود کـه در کمال خوشوقتی این زن پرستار و از طرفداران کتاب‌هاي‌ او اسـت، در ادامه داستان، اتفاقات هراسناکی رخ میدهد کـه خواننده را میخکوب خواهد کرد.

 

۱۰ رمان مشهور جهان + معرفی بهترین رمان‌ های جهان

3- بیگانگان «The Outsiders»

نویسنده این رمان اس.اي هینتون اسـت کـه در زمان نگارش این کتاب تنها ۱۶ سال داشته اسـت. این دختر نوجوان کـه از خواندن کتاب‌هاي‌ عاشقانه لطیف خسته شده بـه دنبال خواندن داستانی درباره واقعیت زندگی نوجوانان بودو از ان جا کـه جستجویش بـه نتیجه نرسید تصمیم گرفت خودش دست بـه قلم شود.

 

این رمان کـه تا کنون چندین جایزه کسب کرده درباره زندگی سخت دو پسر یتیم در خیابان‌هاي‌ شهر اوکلاهما اسـت کـه در بین خشونت و فشار و فقر تلاش می کنند تا زنده بمانند.

 

این داستان تاثیر گذار بـه ما یادآوری میکند کـه رشد کردن هرگز راحت نخواهد بودو عشق و دوستی حد و مرزی ندارد.

 

۱۰ رمان مشهور جهان + معرفی بهترین رمان‌ های جهان

۴- جنایت و مکافات «Crime And Punishment»

تنها تعداد معدودی رمان در طول تاریخ وجوددارد کـه بـه اندازه رمان جرم و مکافات مورد تحسین و تمجید قرار گرفته‌اند. این کتاب بـه قلم توانای “فیودور داستایوفسکی”؛ نویسنده افسانه‌اي روس خلق شده کـه بارها توسط بزرگان جهان هم چون فروید، انیشتین و بسیاری دیگر ستایش شده اسـت.

 

رمان جرم و مکافات داستان دانشجوی جوانی بـه نام راسکولنیکف اسـت کـه خودش را فردی خارق‌العاده میداند و با این باور، از قوانین معمول جامعه جدا می شود و دست بـه جرم و جنایت میزند.

 

راسکولنیکف انسانی معمولی را بـه قتل میرساند و پول‌هایش را می‌دزد، او قربانی رابا تبر و بـه طرز فجیعی میکشد و بعد ها دچار عذاب وجدان و احساس گناه میشود و سرانجام آشنا شدن با دختری بـه نام سونیا زندگی اش را زیرو رو میکند.

 

۱۰ رمان مشهور جهان + معرفی بهترین رمان‌ های جهان

5- رمان ناطور دشت «The Catcher in The Rye»

“اگر می خواهید درباره من بدانید نخستین چیزی کـه باید بدانید این اسـت کـه من چطور متولد شدم، دوران کودکی ام چگونه بوده و والدینم چه کسانی بوده اند”

این شروع یک داستان حماسی بـه نام ناطور دشت بـه قلم “جروم دیوید سالینجر” اسـت و با بـه تصویر کشیدن شخصیتی بـه نام “هولدن کالفید” بـه توصیف روشن سرخوردگی نوجوانان دهه ۱۹۵۰ میلادی پرداخته اسـت.

داستان درباره پسری نوجوان اسـت کـه بـه شرح ماجراهایی کـه طی دو سه روز فرار از خانه ودر شهر نیویورک برایش رخ داده می پردازد

 

۱۰ رمان مشهور جهان + معرفی بهترین رمان‌ های جهان

6- آرزوهای بزرگ «Great Expectations»

رمان آرزوهای بزرگ بـه اعتقاد تعداد زیادی از منتقدان، بزرگ‌ترین اثر نویسنده شهیر “چارلز دیکنز” محسوب میشود. دیکنز دراین کتاب داستان زندگی پسرکی بـه نام “پیپ” را از سن ۷ تا ۳۵ سالگی توصیف کرده کـه از تیره بختی خود فرار می کند ودر عشق دختری بـه نام “استلا” از طبقه مرفه جامعه اسیر میشود.

 

این رمان از سختی‌هاي‌ روابط پیپ و استلا سخن میگوید و بـه خواننده خاطر نشان می کند کـه گاهی انتظارات فرد با واقعیات زندگی بسیار متفاوت هستند. همچنین با برجسته کردن برخی شخصیت‌ها مانند فراری بـه نام “آبل مگویچ” و “خانم هاویشام” نشان می دهد برای ترقی اجتماعی غلط باید بهای گزافی پرداخت.

 

۱۰ رمان مشهور جهان + معرفی بهترین رمان‌ های جهان

7- دراکولا «Dracula»

 

رمان وحشتناک “دراکولا” از معروفترین کتاب‌هاي‌ کل تاریخ اسـت. این رمان بـه قلم برام استوکر، نویسنده ایرلندی درسال ۱۸۹۷ خلق شد ودر طول سالیان گذشته فیلم‌ها، سریال‌ها، کارتون و بازی‌هاي‌ ویدیویی متعددی بر پایه داستان ان ساخته شده اسـت.

رمان دراکولا بـه چیزی فراتر از داستان ساده از نوشیدن خون می پردازد و ان توصیف اخلاقیات دوره ویکتوریا اسـت.

کل داستان حول شخصیتی بـه نام “کنت دراکولا” کـه زنان جوان بی‌گناه را فریب داده و خون ان‌ها را مینوشد و گروهی کـه بـه دنبال شکار این موجود شریر هستند، می چرخد.

برام استوکر دراین کتاب با شرح زندگی کنت دراکولا بـه عنوان وحشتناک‌ترین ضد قهرمان، داستان زندگی نخستین خون آشام کل تاریخ را بـه تصویر می کشد

 

۱۰ رمان مشهور جهان + معرفی بهترین رمان‌ های جهان

 

-8غرور و تعصب «Pride and Prejudice»

این کتاب با یک مقدمه جذاب شروع می شود:

” بی‌گمان هر مرد مجرد و ثروتمند بـه همسری خوب نیاز دارد”

این جمله یکی از مشهور ترین و محبوب‌ترین خطوط اول داستان در بین رمان‌هاي‌ مختلف میباشد کـه موضوع کتاب را بـه خوبی بیان کرده اسـت.

کتاب غرور و تعصب از شاهکارهای ادبیات جهان محسوب میشود، خوانندگان بـه این رمان علاقه بسیار دارند زیرا “جین آستن” جوهره شخصیت و زیبایی انسان را در رمانش بـه تصویر کشیده اسـت و با توصیف جالبی از فراز و نشیب‌هاي‌ زندگی و اختلاف طبقاتی در جامعه بـه ما یاد می دهد کـه چگونه در برابر ناعدالتی‌هایي کـه زندگی بـه نمایش میگذارد، لبخند بزنیم.

 

۱۰ رمان مشهور جهان + معرفی بهترین رمان‌ های جهان

۹- رمان زنان کوچک «Little Women»

زنان کوچک رمانی جذاب اثر “لوییزا می الکات” اسـت کـه زندگی یک خانواده آرام در آمریکای قرن نوزدهم را بـه زیبایی بـه تصویر کشیده اسـت.

انچه جذابیت این کتاب را دو چندان میکند توصیف عمیق و تنوع شخصیت‌ها اسـت کـه باعث شده هر خواننده‌اي بتواند با یکی از شخصیت‌هاي‌ کتاب ارتباط برقرار کند.

داستان رمان در دوران جنگ داخلی رخ میدهد و درباره زندگی سه خواهر از دوران کودکی تا زنانگی ان‌ها میباشد کـه بـه مرور با واقعیات سخت زندگی از جمله فقر، از دست دادن و بیماری دست و پنجه نرم کرده و شیوه زندگی کردن را می‌آموزند.

 

۱۰ رمان مشهور جهان + معرفی بهترین رمان‌ های جهان

10- رمان جنگ و صلح «War and Peace»

این کتاب یک رمان کلاسیک اسـت کـه توسط تعداد زیادی از کارشناسان و نویسندگان بـه عنوان بزرگ‌ترین کتاب همه ی دوران معرفی شده اسـت.

کتابی فوق‌العاده اثر “لئو تولستوی” کـه با موضوع شرح زندگی اشراف زادگان روس در دوران جنگ روسیه و فرانسه بـه رشته تحریر درآمده اسـت. تولستوی درکتاب جنگ و صلح داستان مقاومت روس‌ها در برابر ارتش ناپلئون «در قرن نوزدهم» را بـه شیوه‌اي بی‌بدیل توصیف کرده اسـت.

این رمان شاهکاری در توصیف نزاع فرهنگ بشری اسـت و بر این نکته تاکید دارد کـه چگونه انسان می تواند دراین جهان شرور و بی‌رحم سرشت والای خودرا حفظ کند.

 

۱۰ رمان مشهور جهان + معرفی بهترین رمان‌ های جهان

جدیدترین مطالب سایت