قرمز؛ رنگ خاص و مقدس برای زنان هندی

قرمز؛ رنگ خاص و مقدس برای زنان هندی

 رنگ  قرمز،خاص و مقدس برای زنان هندی

در هند رنگ قرمز بیشترین کاربرد را دارد و از مقدس ترین رنگ در هند برخوردار هست با ما در سایت تالاب باشید رنگ قرمز با آیین هندوان ارتباط تنگاتنگی دارد.

 

قرمز رنگ آیینی مردم هند که اغلب هندو میباشند به شمار میرود. به طور کلی رنگ ها جایگاه خاصی در جهان بینی مردم هند دارند و این امر در جشنواره هاي رنگ هند از جمله “هولی” به وضوح قابل لمس هست که رنگ ها را به سمت یکدیگر پرتاب می‌کنند.

تابناک با تو – اگر از طرفداران سینمای بالیوود باشید شاید این موضوع نظر شما را به خود جلب کرده باشد که عروس هاي هندی در مراسم سنتی ازدواج خود برخلاف سایر زنان جهان به جای رنگ سفید، لباس عروس قرمز به تن کرده اند. آن ها دامن هاي قرمز رنگ به تن دارند. رنگ قرمز تا امروز همواره یار و همراه عروس ها و زنان هندی بوده هست، اما علت این موضوع چیست؟!

قرمز؛ رنگ خاص و مقدس برای زنان هندی

چرا قرمز برای زنان هندی قداست دارد و ارزشمند است؟

رنگ قرمز ارتباط محکمی با مناسبت هاي خوشحال در فرهنگ و آداب و رسوم کهن هند دارد. رنگ قرمز، رنگ شادی، سعادت و سرشار از زندگی هست. در هند رنگ قرمز نماد زندگی اخیر هست. دختری که ازدواج می‌کند در حال آغاز یک زندگی اخیر هست. زندگی جدیدی که برای او شادی و شعف به همراه دارد.

 

رنگ قرمز با آیین هندوان ارتباط تنگاتنگی دارد. قرمز رنگ آیینی مردم هند که اغلب هندو میباشند به شمار میرود. به طور کلی رنگ ها جایگاه خاصی در جهان بینی مردم هند دارند و این امر در جشنواره هاي رنگ هند از جمله “هولی” به وضوح قابل لمس هست که رنگ ها را به سمت یکدیگر پرتاب می‌کنند.

 

قرمز در فرهنگ مردم هند، نمادی از عشق، عاطفه و احساس ، زایش و شکوفایی هست و نماد زنان متأهل هست. زنی که قرمز می‌پوشد بی شک متأهل هست و همسر دارد.

 

قرمز؛ رنگ خاص و مقدس برای زنان هندی

 

قرمز رنگ آیین هندو هست؛ به همین علت هست که عروس هاي هندی لباسهای عروسی قرمز میپوشند حتی کفش ها، زینت آلات انها هم قرمز هست و با حنای قرمز بر روی دست ها و پاهای خود نقش و نگارهای زیبایی عرف میکنند.

 

در قبیله “تیلیگو” هند نارگیل هایي راکه برای تزیین جشن ازدواج بهرهگیری می‌کنند با رنگ قرمز رنگ آمیزی می نمایند.

 

در این میان لازم به ذکر هست که مراسم ازدواج و لباس و زینت زنان هندی همواره مورد دقت بوده هست. در زمانهای قدیم زیبایی عروس هاي هندی بدون Solah Singar یا اصول شانزده گانه زیبایی کامل نبود.

قرمز؛ رنگ خاص و مقدس برای زنان هندی

قرمز؛ رنگ خاص و مقدس برای زنان هندی

 

در این روش عروس پیش از مشاهده همسر خود برای آن چه که «ماه شدن» می نامیدند باید از فرق سر تا نوک پای خود را در یک فرآیند شانزده مرحله اي با لباس ها و زینت هاي مخصوصی هندی و با کمک دیگران می آراست.

 

زنان هندی در عصر مغولان برگ هاي فوفل «نخل هندی» را برای قرمز شدن لب ها و پیشگیری از پوسیدگی دندان می جویدند.

 

جشنواره راکشا باندهان هند دهلی به طور معمول در ماه اوت در دهلی اتفاق میوفتد، اما هر سال تاریخ اخیر آن محاسبه و اعلام میشود.

 

این جشنواره در بین هندوهای در سراسر جهان مورد احترام هست و جشن گرفته می‌شود. این جشنواره به مناسبت عشق و محبت بین خواهر و برادر هست.

 

و در این جشن خواهران هندی که اغلب لباس قرمز به تن دارند مچ بندهایی را به دست برادران خود می بندند و برای برادران خود دعا میکنند.

 

جدیدترین مطالب سایت