تلگرام فیلتر شده | تلگرام فیلتر می‌ شود ؛ موبوگرام نه !

تلگرام فیلتر شده | تلگرام فیلتر می‌ شود ؛ موبوگرام نه !

خبر هاي‌ داغ فیلتر شدن تلگرام در ایران و همچنین فیلتر شدن تلگرام در روسیه یکی از بحث هاي‌ داغ اینروزها هست. گفته میشود رئیس جمهور روحانی مخالف فیلتر تلگرام می‌باشد. بحث سر این که پیام‌رسان تلگرام کی فیتلر می شود، بسیار داغ است.  تا پیش از این گفته شده بود که این پیام‌رسان آخر فروردین ماه فیلتر میشود، اما امروز گفته شده تلگرام از اوایل اردیبهشت ماه فیتلر خواهد شد.

 

به گزارش تالاب: طبق شنیده‌ها در آینده نزدیک و احتمالا اوایل اردیبهشت تمامی پیام رسان‌هاي‌ خارجی ودر وهله اول تلگرام بسته می‌شوند.

 

امروز ابوالفضل ابوترابی عضو هیئت رئیسه فراکسیون ولایی به این موضوع اشاره کرد که :« در دنیا، فضای مجازی براساس قوانین کشورها اداره می شود و حتماً باید مجوز بگیرند.

 

تعداد زیادی از کشورها هم چون کره جنوبی، مالزی، روسیه، انگلیس و فرانسه با فضای مجازی ویرانگر برخورد کرده‌اند. براین اساس اگر پیام رسان‌هاي‌ داخلی و خارجی حاضر به رعایت قوانین ایران باشند، می‌توانند فعالیت داشته باشند برهمین اساس حدود چهار پیام رسان خارجی برای فعالیت منطبق با قوانین کشورمان اعلام آمادگی کرده‌اند.»

 

ابوترابی در ادامه صحبت‌ هایش گفت: «بارها به تلگرام پیشنهاد دادیم که فعالیتش را ذیل قوانین ایران ادامه دهد ولی تلگرام این موضوع را نپذیرفت. اگر در ادامه راه، تلگرام یا بقیه پیام رسانهای خارجی حاضر به پایبیندی به قوانین ما باشند می‌توانند فعالیتشان را ادامه دهند.»

 

آیا تلگرام برای همیشه فیلتر شده؟

 


حتماً بخوانید:  پس از فیلتر تلگرام و اینستاگرام شغل آن ها چه میشود ؟


 

عضو هیئت رئیسه فراکسیون ولایی دربخش دیگری از صحبت‌هایش گفت:« طبق شنیده‌ها در آینده نزدیک و احتمالا اوایل اردیبهشت تمامی پیام رسان‌هاي‌ خارجی ودر وهله اول تلگرام درصورت عدم پذیرش قوانین کشورمان بسته می‌شوند. ما نمیخواهیم پیام رسانی را فیلتر کنیم بلکه شرطمان رعایت قوانین کشورمان است. بهمین دلیل برنامه زمان بندی وجوددارد تا بعد از تلگرام سایر پیام رسانها هم چون اینستاگرام و واتس‌اپ درصورت عدم پایبندی به قوانین ایران به مرور زمان بسته شوند.»

 

ابوترابی درباره فعالیت نسخه‌هاي‌ تلگرام داخلی گفت: «موبوگرام و تلگرام طلایی که تحت لیسانس تلگرام فعالیت میکنند فعلاً در فاز بسته شدن قرار ندارند چون انها داخلی تر بوده و بک‌آپ داخلی دارند. بهمین دلیل تصمیمی برای بسته شدن آن ها وجود ندارد.»

 

لازم به ذکر است که مدیر پیام‌رسان تلگرام چند وقت پیش به این موضوع اشاره کرده بود که برنامه‌هایي مثل موبوگرام از امنیت کافی برخوردار نیستند و کاربران بهتر است که از نسخه اصلی این پیام‌رسان استفاده کنند.

 

همچنین بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که تلگرام در کشور روسیه هم فیلتر شد.

 

آیا تلگرام فیلتر می شود؟

نظر شما چیست؟

اینستاگرام هم در نوبت بعد فیلتر خواهد شد؟

جدیدترین مطالب سایت