بهترین روش ها برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

بهترین روش ها برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

اگر می خواهید خیالتون از سرقت موتور سیکلت آسان شود و دیگر وادار نباشد هر ساعت بـه موتور خود سر بزنید و نگران سرقت موتور سیکلت باشید این مقاله را بخوانید. روش هایي بـه شـما خواهیم گفت کـه از سرقت موتور پیشگیري خواهد شد.

 

استفاده از ردیاب موتورسیکلت برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

موتورسیکلت خودرا بـه لوازم ایمنی مانند سوئیچ مخفی، ردیاب موتور سیکلت ، قفل با شاخ، قفل و زنجیر ضد برش و قفل‌هاي‌ ایمنی دیگر مجهز کنید ساخت کلید یدکی برای موتورسیکلت را بـه افراد ناشناس و متفرقه نسپارید، موتورسیکلت را در مکان امن و مناسب پارک کنید و حتی‌الامکان موتورسیکلت خودرا داخل پارکینگ پارک کنید و از نگهبان پارکینگ، رسید دریافت کنید.

 

از پارک کردن در مکان‌هاي‌ خلوت و تاریک خودداری کنید، تا حد امکان موتورسیکلت را در جایی پارک کنید کـه در دید شـما قرار داشته باشد، موتورسیکلت خودرا حتی برای لحظه‌اي کوتاه، بدون برداشتن سوئیچ ترک نکنید، هیچ‌گاه، بـه بهانه طول نکشیدن کار، موتورسیکلت روشن خودرا ترک نکنید و استفاده از دزد گیر مطمئن میتواند کمک شایانی در ناکام گذاشتن سارقان موتور سیکلت داشته باشد.

 

از آنجایی کـه سرقت موتور سیکلت کار اسانی برای سارقان محسوب میشود دراین پست بـه ارائه موارد زیر کـه باعث پیشگیری از سرقت موتورسیکلت می‌شود، میپردازیم:

 

بهترین روش ها برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

نکاتی برای پیشگیری از سرقت موتور سیکلت

استفاده از انواع قفل هاي‌ موتور سیکلت برای جلوگیري از سرقت موتورسیکلت

استفاده از ردیاب موتور سیکلت برای پیشگیری از سرقت موتور سیکلت

 

سرقت موتور سیکلت برای همه ی صاحبان این وسیله نقلیه اتفاق تلخی محسوب میشود و همه ی ان ها دوست دارند بدانند چه روش هایي باعث امن تر شدن موتور آن ها شده و از بـه سرقت رفتن ان پیشگیری می‌کند. ضمن این کـه بـه دلیل آسان تر بودن سرقت موتور سیکلت نسبت بـه سایر وسایل نقلیه، میزان سرقت ان نیز بالاتر اسـت. تمام این دلایل باعث می‌شود کـه روش هاي‌ پیشگیری از سرقت موتور سیکلت بیشتر حائز اهمیت شوند.

بهترین روش ها برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

نکاتی برای پیشگیری از سرقت موتور سیکلت

آمار هایي کـه از میزان سرقت شدن موتور سیکلت ها وجوددارد نشان میدهد کـه در میان مدل هاي‌ مختلف موتورسیکلت ها، میزان سرقت موتور هندا بسیار بیشتر از سایر موتور ها می‌باشد. همچنین در میان فصول سال، در تابستان میزان سرقت بیشتر میشود. بنابر این باید قبل از این کـه موتور خودرا با یک سرقت از دست بدهید باید نکاتی را برای پیشگیری از سرقت ان رعایت کنید.

 

این نکات باعث می‌شوند کـه موتور شـما نسبت بـه حالت عادی، ایمن تر باشد و کار سرقت برای سارقان سخت شود. درصورت سخت شدن عمل سرقت، موتور شـما طعمه خوبی برای سارقان نخواهد بودو کمتر بـه سراغ ان می‌آیند. زیرا سارقان دنبال هدف هاي‌ ساده و بدون دردسر برای سرقت می‌گردند. یکی از راه هایي کـه میتوانید برای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت خود انجام دهید، پارک کردن موتور در مناطق شلوغ می‌باشد.

 

زیرا سرقت موتور در فضای شلوغ کار سختی محسوب میشود. حتی درصورت امکان موتور خودرا در پارکینگ ها و یا گاراژ ها پارک کنید. استفاده از قفل هاي‌ موتور سیکلت و ردیاب موتور نیز راهکار هاي‌ دیگری اسـت کـه باعث میشود کار سارقان برای بـه دزدیدن موتور شـما سخت شود ودر نتیجه از ان صرف نظر کنند. زیرا باز کردن قفل هاي‌ مختلف بدون کلید، کار یک کلید ساز حرفه اي می‌باشد.

 

استفاده از انواع قفل های موتور سیکلت برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت

استفاده از قفل هاي‌ مختلف به طور حتم باعث ایجاد یک وقفه و تاخیر در کار سرقت می‌شود. با این کـه استفاده از قفل یک راه خیلی مطمئن و تضمینی برای  پیشگیری از سرقت رفتن موتور نمی باشد و سارقان حرفه اي قفل ها را نیز میتوانند باز کنند. اما بهرحال باعث طولانی شدن زمان سرقت و بالا رفتن ریسک سرقت وسیله شـما می‌شود. در ادامه بـه بررسی انواع قفل هاي‌ موتور سیکلت می‌پردازیم تا بتوانید بهترین ان ها را برای حفظ امنیت وسیله خود انتخاب کنید.

 

قفل دیسک موتور

قفل دیسک موتورسیکلت بـه دیسک ترمز ان بسته می‌شود. کارایی این قفل بدین صورت اسـت کـه باعث پیشگیری از چرخیدن چرخ هاي‌ موتور می‌شود. یک مشکلی کـه این مدل قفل دارد این اسـت کـه عده اي از صاحبان موتور ها، فراموش می‌کنند کـه چرخ موتور را قفل کرده اند و بدون این کـه ان را باز کنند، اقدام بـه گاز دادن می نمایند کـه این حرکت ممکن اسـت باعث رخ دادن اتفاقات ناگواری شود.

بهترین روش ها برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

قفل زنجیری موتور سیکلت

این مدل قفل کردن موتور یک روش قدیمی و سنتی محسوب می‌شود و بسیار مرسوم اسـت. بدین صورت کـه با استفاده از زنجیر هایي کـه استحکام آن ها بسیار بالا اسـت و همجنین وزن ان ها زیاد اسـت و با استفاده از قفل آویز، موتور را بـه یک شی کـه قابل جابه‌جا شدن نیست، می بندند.

 

دراین صورت موتور نمی‌تواند حرکت کند. برای قفل هاي‌ آویز امکان ساخت کلید یدک با وسایل حداقلی وجوددارد کـه برای دیدن نحوه کار می‌توانید بـه مطلب ساخت کلید یدک قفل آویز با کارت اعتباری مراجعه کنید.

 

قفل چرخ موتور

از این مدل قفل زمانی استفاده میشود کـه دیگر وسیله ثابتی برای بستن موتور با زنجیر وجود نداشته باشد. این قفل بـه چرخ موتور بسته شده و مانع از چرخیدن ان می‌شود. اما واضح اسـت کـه استفاده از این قفل بـه تنهایی مانع سرقت رفتن موتور نمیشود و یک راهکار قطعی برای برای پیشگیری از خسارت دیدن شـما نخواهد بود.

 

بهترین روش ها برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

استفاده از ردیاب موتور سیکلت برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

این گزینه ایمن تر و بهتر از سایر گزینه و قفل هاي‌ موجود می باشد. استفاده از ردیاب موتور سیکلت درکنار یکی از انواع قفل هاي‌ موتور، ترکیب ایمن و خوبی را می سازد.

 

بـه این دلیل کـه قفل موتور سیکلت می‌تواند سارق را معطل کند و گاهی حتی منصرف از دزدیدن موتور، اما بازهم نیم توان کاملا بـه قفل مطمئن بود زیرا بازهم احتمال سرقت ان وجوددارد.

 

بـه همین دلیل نصب یک ردیاب موتور نیز توصیه میشود. زیرا باوجود ردیاب، رد صورت بـه سرقت رفتن موتور سیکلت خود، میتوانید موقعیت مکانی موتور را بـه صورت لحظه اي بیابید.

 

در ضمن با نصب دزدگیر می توانید از سرقت باطری موتور جلوگیری کنید.

امیدواریم این مقاله مورد استفاده قرار گیرد و امیدواریم به روزی برسیم که دزدی و سرقت در جامعه نباشد.

جدیدترین مطالب سایت