دخترانی با چهره های عروسکی در ایران + عکس

دخترانی با چهره های عروسکی در ایران + عکس

کافی است یک روز سرزده به مطب دکتر جراح پلاستیک و یا گوش و حلق و بینی وارد شود آن زمان متوجه می شوید که در این مطب ها فقط جراحی های زیبایی صورت می گیرد تا درمان بیماران!

 

دخترانی با چهره های عروسکی در ایران

 

خطر بحران هویت و بی فرهنگی و از بین رفتن اعتماد به نفس بین جوانان در جامعه ایرانی بیداد می کند. برخی جوانان با اینکه چهره طبیعی و قابل قبولی دارند اما توسط برخی پزشکان تاجر اغفال می شوند و صورت خود را تبدیل به عروسک های مصنوعی می کنند و تصور می کنند چهره خوب و پسندیده ای پیدا کرده اند!

 

متاسفانه اکثر جوانان به دنبال بینی های خود را سربالا جراحی می کنند و با هاشور زدن ابرو ها ظاهری عجیب و غیر معمول برای خود درست کرده اند. با انواع  رنگ های فانتزی موهای خود را سبز، بنفش، قرمز، آبی و بور می کنند، لب های اکثر دختران پروتز شده و چشمان خود را با آرایش های غلیظ و لنزهای رنگی از پشت شیشه های عینک به نمایش می گذارند! با این کارشان می خواهند نشان دهند که چهره ای زیبا پیدا کرده اند.

 

در تهران و دیگر شهرهای بزرگ چهره های اکثر دختران به شکل عروسک درآمده آن هم تکراری. تقلید و الگو برداری از چهرها های هالیوودی بین جوانان ایرانی باعث بروز فاجعه از دست دادن هویت اصلی آنها شده است خطر بحران هويت و از دست رفتن اعتماد به نفس ميان جوانان ايراني.   در این میان برخی پزشکان هم که به جای طبابت راه تجارت را پیش گرفته اند با نگاه تجاری خود جوانان را به انواع جراحی های زیبایی ترغیب می کنند!

 

با کمی دقت در چهره دختران امروزی متوجه می شویم که چهره های برخی دختران و زنان بی شباهت به عروسک های پشت ویترین مغازه ها نیست. الگویی که گویا انجام دادن آن حتمی و لازم است. اکثر دختران جامعه لاغر‌اندام و قد بلند شده اند و ‌پوست های برنزه، ‌موهاي بور، ‌چشم‌هاي رنگي، ‌بيني كوچك و لب‌هاي برجسته برای خود درست کرده اند.

 

تقلید از چهره هنرپیشه ها و خوانندگان غربی باعث شده تا همین تقلید و الگوبرداری نمادی برای تعریف زیبایی برای زنان جامعه ما شود. و همه این عوامل دست به دست هم داده اند تا ایران را به رتبه اول جراحي زيبايي بيني و پايتخت جراحي بيني در دنيا و همچنين رتبه سوم مصرف لوازم آرايش در دنيا تبديل کند.

 

فاجعه رواج چهره‌هاي عروسكي

بنيانگذار و مؤسس انجمن بيوتكنولوژي، ايمني زيستي و انجمن پدافند غير‌عامل افزايش دختران هم‌شكل و عروسكي را به عنوان يك نگراني جدي مطرح مي‌كند. به باور وي احتمال تهديدات زيستي ناشي از نفوذ دشمنان در اين حيطه وجود دارد.

 

كرمي در اين‌باره مي‌گويد: امروزه فاجعه‌اي كشور و پايتخت را تهديد مي‌كند كه افزايش دختران هم‌شكل و به اصطلاح دختران عروسكي است كه مثل هم آرايش مي‌كنند، جراحي‌هاي زيبايي انجام مي‌دهند و حتي در نوع لباس پوشيدن نيز از هم تقليد مي‌كنند و كاملاً شبيه به هم هستند.

دخترانی با چهره های عروسکی در ایران + عکس

اين استاد دانشگاه با ابراز نگراني از تأثير‌پذيري فرهنگ غني ايراني اسلامي كشور و جوانان ما از رسانه‌هاي غربي مي‌افزايد: پسران و دختران نسل جوان به جاي پذيرش الگوهاي داخلي كه بسيار غني از فرهنگ ايراني اسلامي است در موارد متعدد به خصوص در عرصه زيبايي‌هاي ظاهري از الگوهاي غربي پيروي مي‌كنند كه تحول نگران‌كننده‌اي در بين جوانان كشور به شمار مي‌آيد.

 

ماسک زدن عروسکی برای عدم اعتماد به نفس
برگزاري مسابقه تلويزيوني ثانيه‌ها و ناتواني اغلب افراد شركت‌كننده در اين مسابقه از پاسخگويي به سؤالات ساده‌اي كه به كمترين ميزان اطلاعات عمومي نياز داشت موجب شد براي نخستين بار يك نگراني عميق و جدي در جامعه مطرح شود؛‌نگراني از سطحي شدن سطح سواد و اطلاعات اجتماعي مردم آن هم در شرايطي كه در سطح شهر با افرادي روبه‌رو مي‌شويد كه اغلب‌شان جراحي‌هاي زيبايي انجام داده‌اند و پيش از خروج از منزل ساعت‌ها براي ظاهرشان وقت صرف كرده‌اند اما همين افراد در طول شبانه روز به جز اطلاعات ناقص و نامطمئني كه از طريق عضويت در شبكه‌هاي اجتماعي به دست مي‌آورند، اغلب حتي حاضر نيستند درصدي از زماني را كه براي ظاهرشان صرف مي‌كنند براي مطالعه و بالا بردن اطلاعات‌شان صرف كنند.

 

به باور رئيس پژوهشكده بيوتكنولوژي بسيج جامعه پزشكي بسياري از افرادي كه خود را به عروسك‌هاي شبيه به هم تبديل مي‌كنند خود را از علم، مطالعه، كتاب و فرهنگ غني كشور خود دور نگه داشته‌اند و ملاك تفاخر را در نوع پوشش و ظاهر خود مي‌دانند.

 

كرمي، نوعي بي‌هويتي را در رواج اين رفتارها مؤثر مي‌داند و تصريح مي‌كند: اين افراد سعي مي‌كنند خود را از اين طريق در جامعه مطرح كنند و به جاي اينكه به مطالعه و كسب آگاهي براي زندگي بهتر روي بياورند خود و سلامتي‌شان را فداي زيبايي‌هاي غيرمنطقي و ناسالم مي‌كنند.

 

کافی است یک روز سرزده به مطب دکتر جراح پلاستیک و یا گوش و حلق و بینی وارد شود آن زمان متوجه می شوید که در این مطب ها فقط جراحی های زیبایی صورت می گیرد تا درمان بیماران! بیشتر مراجعه کنندگان برای تزريق ژل و برجسته شدن لب و تزريق چربي براي از بين بردن خطوط پيري در صورت و همچنين تزريق بوتاكس مراجعه می کنند که این عمل های زیبایی بین آقایان هم مرسوم شده است.

 

اين در حالي است كه در ديگر كشورهاي دنيا اعمال جراحي بيني رو به كاهش است و در عوض جراحي‌هاي مربوط به جوان‌سازي افزايش يافته است. وقتی در یک جامعه جراحي‌هاي زيبايي به طور غیرعادی و نامطلوبی افزایش پیدا می کند آن جامعه متأثر از انگيزه‌هاي شناختي و عاطفي افراد آن است.

 

در ایران بسياري از جراحي‌هاي زيبايي غيرضروري‌اند و تنها انگيزه افراد از اینکه خود را به جراحان زیبایی می سپارند و یا با آرایش های غلیط تغییر چهره دهند ناشي از اعتماد به نفس پايين يا رنج بردن از برخي اختلالات روانشناختي است كه این خود یکی از مهم‌ترين اختلالات خود زشت‌انگاري يا توهم زشت و بد‌فرم بودن است.

 

 در بسياري از موارد پزشكان و جراحان پس از انجام بررسي‌هاي لازم متوجه مي‌شوند كه فرد مراجعه‌كننده و متقاضي جراحي زيبايي، بدريختي واقعي ندارد و حتي از يك ظاهر خوب و بالاتر از خوب برخوردار است اما تصور مي‌كند كه ظاهرش مناسب نيست و به دليل تفكراتي كه ناشي از اختلال رواني بدريختي است خواهان انجام جراحي شده است. افرادي كه دچار اختلال بدريختي هستند، در مورد ظاهر يك يا چند قسمت از بدن خود، اشتغال ذهني دارند كه در حد شديد و بيمارگونه است و براي رفع اين تصور اشتباه خود به اعمال جراحي متعدد روي مي‌آورند.

 

دخترانی با چهره های عروسکی در ایران + عکس

 در اين میان رسانه‌ها و نهادهاي فرهنگي و هم چنین خانواده‌ها می توانند نقش مهم و اساسی در بازگرداندن اعتماد به نفس  جوانان داشته باشند تا آنها تعريفي از زيبايي و احساس رضايت از خود داشته باشند. و به دلیل عدم اعتماد به نفس به دنبال ظاهری مصنوعی و عروسکی نروند.

 

منبع : خبر ایرانی

جدیدترین مطالب سایت