آشنایی با ارتش جدید آمریکا (عکس)

آشنایی با ارتش جدید آمریکا (عکس)

آشنایی با ارتش جدید آمریکا (عکس)

 

آمریکا یکی از قوی ترین و مسلح ترین ارتش های دنیا را در اختیار دارد در ادامه با ارتش جدید آمریکا در سایت تالاب آشنا شوید.

 

آمریکا بعنوان کشور پیشرو در زمینه نظامی نیروهای ویژه خاصی دارد که به پیشرفته ترین امکانات مجهز هستند و به قول ما همه فن حریف می باشند. بعد از حملات القاعده در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، آمریکا شاهد تشکیل نیروهای زبده و ویژه نظامی و گروه های امنیتی خصوصی بوده است. استخدام بیش از یکصد هزار نیروی نظامی و موسسات خصوصی

 

امنیتی و استقرار آن ها در نقاط مختلف دنیا که گاه به آن “ساخت یک ملت جدید” گفته می شود استراتژی بسیار پرهزینه ای بوده است. حتی قدم گذاشتن در خانه اسامه بن لادن از لحاظ سیاسی هزینه های بالاتری نیز داشت برای مثال نارضایتی کشور پاکستان از این موضوع.
آشنایی با ارتش جدید آمریکا (عکس)

به گزارش تالاب اگرچه تفنگداران ویژه نیروی دریایی ارتش آمریکا (SEALs) مسئول حمله به منطقه ایبت آباد (Abbottabad) و قتل اسامه بن لادن بودند اما باید گفت که نیروهای ویژه دیگری نیز در ارتش ایالات متحده آمریکا وجود دارند که در ادامه مطلب به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

تفنگداران ویژه دریایی بخش شناسایی (Division Marine Recon)

آشنایی با ارتش جدید آمریکا (عکس)

تیم تفنگداران دریایی ویژه شناسایی، اطلاعات لازم را برای واحدهای عملیاتی کوچکتر حاضر در میدان نبرد فراهم می کنند. همچنین تک تیراندازهای زبده این واحد می توانند از مسافت های دور با دقت و اطمینان مثال زدنی افراد دشمن را مورد هدف قرار دهند.

 

گروه شناسایی نیروی دریایی جزو ۵ نیروی نظامی زبده آمریکا بوده و می تواند قوای دشمن را به مدت زمان زیادی زمینگیر ، نیروهای دشمن را ردیابی و عملیات برنامه ریزی شده هماهنگی را علیه اهداف بسیار مهم انجام دهد.این گروه زبده ترین نیرو در میان تفنگداران دریایی ارتش ایالات متحده آمریکا به شمار می رود.

 

نیروهای هواشناس عملیات ویژه هوایی (Air Force Special Operations Weatherman)

آشنایی با ارتش جدید آمریکا (عکس)

بله هواشناس، این نیروهای ویژه می توانند همزمان هوای منطقه نبرد را پیش بینی کرده، دشمن را از پا در آورده و آتشبار توپخانه را هدایت کنند. ماموریت این گروه کوچک هواشناس زمینی این است که شرایط جوی را برای تخلیه هوایی مهمات و آذوقه پیش بینی کرده و بهترین زمان ممکن را به نیروهای مسئول تخلیه اطلاع دهند.

 

نیروهای تفنگدار ارتباط توپخانه دریایی هوایی (USMC Air Naval Gunfire Liaison Company — ANGLICO)

آشنایی با ارتش جدید آمریکا (عکس)

این نیروها معمولاً پشتیبانی از نیروهای ویژه عملیاتی تری مانند تفنگداران ویژه نیروی دریایی را بر عهده دارند. با این وجود بر خلاف تفنگداران ویژه دریایی که عملیاتی با آتشبار محدود را انجام می دهند، یک نیروی تفنگدار ارتباط توپخانه می تواند حجم وسیعی از آتش توپخانه را به سمت مواضع دشمن هدایت کرده و میدان جنگ را برای آنان به جهنم تبدیل کند.

 

این یگان نیز مانند دیگر نیروهای ویژه آمریکا به صورت انفرادی در عملیات شرکت نکرده ومعمولاً در تیم های چهار یا پنج نفره وارد عمل می شوند.

 

یک گروه از تیم تفنگدار ارتباط توپخانه معمولا شامل:

رهبر گروه (سروان یا ستوان نیروی دریایی): هر نیروی تهاجمی زمینی متخصص در حوزه توپخانه به عنوان مثال افسر کنترل کننده حمله مشترک (Joint Terminal Attack Controller)

 

سردسته گروه (گروهبان دریایی) متخصص در حوزه دید و کنترل آتش توپخانه (joint fires observer)

 

مسئول ارتباط رادیویی (سرجوخه یا گروهبان)

 

معاون ارتباط رادیویی (سرباز آموزش دیده یا هم رده سرجوخه)

 

مسئول پشتیبانی آتش/ دیده بان (سرباز آموزش دیده یا هم رده سرجوخه)

 

جوخه شناسایی آبی خاکی (USMC Amphibious Recon Platoons)

آشنایی با ارتش جدید آمریکا (عکس)

این جوخه زبده معمولاً نیروهایش را از بین واحدهای شناسایی جنگی دستچین کرده و از عملیات زمینی و دریایی نیروهای مهاجم خود پشتیبانی می کند. به طور کلی باید گفت که اعضای این جوخه نیز مهارت هایی مانند بقیه نیروهای شناسایی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا دارند و تنها تفاوت آن ها در وظیفه ای است که بر عهده دارند:

 

وظیفه این جوخه شناسایی سواحل برای پیاده کردن نیروها و مهمات و گزارش اطلاعات جمع آوری شده به مرکز فرماندهی دریایی خود است. این گروه وظیفه خود را به صورت زیر انجام می دهند:

 

۱- از طریق شناسایی هیدروگرافی آب در نزدیکی ساحل

 

۲- از طریق بررسی عوارض زمین در مجاورت ساحل

 

۳- بررسی استحکامات دفاعی ساحل از قبیل سیم خاردار، مین و دیگر موانع؛ نیروهای دشمن مستقر در نزدیکی ساحل، دیگر استحکامات

 

نیروهای کنترل کننده نبرد هوایی (Air Force Combat Controllers)

آشنایی با ارتش جدید آمریکا (عکس)

نیروهای ویژه کنترل نبرد از زبده ترین نیروهای موجود در ارتش ایالات متحده آمریکا هستند. این نیروها نیز مانند نیروهای ویژه شناسایی نیروی دریایی بوده ولی قابلیت های هوایی بسیار بیشتری دارند. این گروه تخصص بالایی در فرود مخفیانه در پشت مواضع دشمن داشته و مانند یک صدای مخفی برای دیگر نیروها در هدایت آتش هوایی و توپخانه عمل می کنند.

 

نیروهای کنترل کننده نبرد هوایی مسئولیت شناسایی اهداف زمینی برای نیروی هوایی ایالات متحده را بر عهده داشته و در انقلاب لیبی نیز نقش موثری ایفا می کردند.

 

این نیروهای زبده پیشرفته ترین دوره های عملیات سریع را در ارتش ایالات متحده گذرانده اند:

 

دوره های مسیریابی و کنترل نبرد، دوره اجرای کنترل نبرد، دوره پیشرفته هوابرد، دوره گذراندن شرایط سخت و فرار از دست دشمن، دوره مهارت های رزمی و تاکتیکی پیشرفته، دوره چتربازی پیشرفته و دوره شیرجه هوایی

 

گروه عملیات ترکیبی (Combined Applications Group)

آشنایی با ارتش جدید آمریکا (عکس)

این گروه زبده ترین و شکست ناپذیرترین گروه در ارتش ایالات متحده به شمار می آید که حتی تفنگداران ویژه دریایی که در عملیات دستگیری و کشتن اسامه بن لادن شرکت کردند نیز به آن ها حسادت می کنند. گروه عملیات ترکیبی اسم قدیمی این گروه است و امروزه برخی آن ها را نیروهای “دلتا” می نامند

 

اما باید گفت که این گروه هیچ وقت اسم واحد و خاصی نداشته است. به گفته یکی از تفنگداران ویژه دریایی شرکت کننده در عملیات کشتن بن لادن، این نیروها بسیار زبده بوده و در میان نظامیان آمریکایی از آ ها با نام “خدایان” یاد می شود.

 

همچنین این گروه تنها گروهی است که غیر از تیم ۶ تفنگداران ویژه دریایی اجازه درگیری نزدیک با دشمن را حتی در مواقعی که دولت ایالات متحده در جنگ نباشد را دارد. این گروه هر ساله تنها دوبار از بین نیروهای تیم ۶ تفنگداران نیروی دریایی ایالات متحده عضوگیری می کند.

 

برخی از تست های اولیه ای که متقاضیان ورود به این تیم باید بگذرانند عبارتند از :

پیاده روی شبانه با کوله پشتی به وزن ۱۶ کیلوگرم به طول ۱۸ مایل
پیاده روی ۴۰ مایلی با کوله پشتی به وزن ۳۶٫۵ کیلوگرم روی زمین سنگلاخ و شیب دار

 

بعد از طی کردن موفقیت آمیز این دوره ها از آن ها تست های روانشناسی بسیار سختی گرفته می شود که در صورت مثبت بودن جواب این تست ها صلاحیت آن ها تایید شده و برای عضویت در گروه عملیات ترکیبی به مدت ۶ ماه آموزش ویژه خواهند دید.

 

بعد از اتمام موفقیت آمیز این دوره افراد دیگر وجود خارجی نخواهند داشت و همکاری شانه به شانه ای با نیروهای شبه نظامی و اطلاعاتی آغاز خواهند کرد.

 

تفنگداران ویژه دریایی (US Navy SEALs)

آشنایی با ارتش جدید آمریکا (عکس)

SEAL به معنای نیروهای ویژه عملیات خاکی،آبی و هوایی (Sea Air and Land special operators) است. در مجموع ۸ تیم از تفنگداران ویژه دریایی وجود دارد: ۱،۲،۳،۴،۵،۷،۸ و ۱۰٫ .اگر چه تیم شماره ۶ نیز عضو این نیروهای ویژه است اما در شمارش عددی به حساب نمی آیند. این تیم معمولا به گروه “رنگین کمان” مشهور است زیرا افراد عضو را در چهار رنگ قرمز، آبی، طلایی و نقره ایی دسته بندی می کند (همراه با یک اسکادران ویژه خاکستری و گروه قایق ران).

 

دوره های آموزشی تفنگداران ویژه دریایی ایالات متحده عبارتند از:

 

دوره آماده سازی : به مدت ۴-۱۲ هفتهدوره آماده سازی نیروهای ویژه دریایی

 

تست آمادگی: به مدت ۳ هفته آزمایشات بدنی

 

دوره تخریب زیرآبی (Basic Underwater Demolition/SEAL): به مدت۲۵ هفته، هفته سوم به “هفته جهنمی” مشهور است و در این مدت افراد بیش از ۱۳۵ ساعت فعالیت بدنی مداوم خواهند داشت.

 

Post Grad: به مدت ۲۸ هفته دوره ارزیابی تفنگداران ویژه نیروی دریایی که تمامی دوره های تخصصی لازم برای آماده سازی نیروهای تفنگدار ویژه در این دوره برگزار می شود.

 

تست نهایی: کشتن دشمن و بازگشت به خانه

 

تیم ششم تفنگداران ویژه نیروی دریایی- رنگین کمان (Rainbow)

آشنایی با ارتش جدید آمریکا (عکس)

در بین تفنگداران نیروی دریایی ایالات متحده معمولاً سربازان از هم می پرسند که :شما از اعداد هستید یا از رنگ ها؟”. تیم ۶ تفنگداران نیروی دریایی تفنگدارانی هستند که عملیات خارج از برنامه یا عملیات “سیاه” را انجام می دهند که مستقیما زیر نظر ستاد مشترک عملیات ویژه و رییس جمهور عمل می کنند. بر اساس اعلام گروه توسعه عملیات ویژه دریایی (Naval Special Operations Development Group or DEVGRU) این تیم سه ماموریت اساسی دارد:

 

عملیات ضد تروریسم: از سال ۲۰۰۱ این تیم بر انجام عملیات در افغانستان و کشورهای اطراف تمرکز داشته است. همچنین این گروه در صورت لزوم دست به عملیات پیشگیرانه خواهد زد.

 

حفاظت شدید: این تیم در برخی موارد حفاظت از شخصیت های برجسته را بر عهده می گیرد برای مثال این گروه حفاظت از جان حامد کرزای رییس جمهور سابق افغانستان در اولین روزهای ریاست جمهوری را برعهده داشت.

 

عملیات ویژه شناسایی: تفنگداران این تیم، به ویژه تک تیراندازهای گروه، در عملیات شناسایی، پاییدن دشمن و جمع آوری اطلاعات نیز شرکت می کنند.

 

تیم امنیتی ضد تروریسم (Fleet Antiterrorism Security Teams — FAST)

آشنایی با ارتش جدید آمریکا (عکس)

این دسته که جزو نیروهای دریایی ارتش ایالات متحده به شمار می آیند وظایف ویژه و خاصی را بر عهده دارند. وظیفه اصلی این تیم محافظت از دیپلمات های آمریکایی و سفارت خانه ها است. افراد این دسته در موارد زیر مهارت بالایی دارند:

 

عملیات ضد مراقبت و تجسس دشمن
امنیت فیزیکی
تکنیک های جنگ شهری
جنگ در فاصله نزدیک (تن به تن)
مهارت های رزمی

 

نیروهای دریایی عملیات شناسایی (Force Reconnaissance Marines)

آشنایی با ارتش جدید آمریکا (عکس)

این نیرو که به نیروهای شناسایی نیز معروف هستند بیشتر از ۲۰۰ نفر عضو داشته و مستقیماً تحت فرماندهی نیروی دریایی عمل کرده و هم در دریا و هم در خشکی عملیات انجام می دهند. نیروهای دریایی عملیات شناسایی به دلیل ارتباط مستقیم با فرماندهی به اصطلاح “بسیار حساس” بوده و دائماً در حال عملیات هستند که نام “شناسایی”را برای آن ها بی معنی کرده و مدت زمان و شدت دوره های آموزشی آن ها را در مقام سوم زبده ترین نیروهای نظامی ایالات متحده قرار داده است.

 

این نیروها دوره های ویژه بسیاری را طی می کنند که برخی از آن ها عبارتند از :

 

دوره غواصی ویژه نیروهای دریایی
دوره زنده ماندن، حمله، مقاومت و فرار از دست دشمن
دوره ویژه چتربازی
دوره رنجری
دوره فرماندهی پایش و شناسایی
دوره مسیریاب

 

 

 

جدیدترین مطالب سایت