احترام به مشتری را از بانک ملت یاد بگیریم ( اقدام جالب بانک ملت)

احترام به مشتری را از بانک ملت یاد بگیریم ( اقدام جالب بانک ملت)

نظرسنجی جالب بانک ملت

همینطور که میدانید میزان رضایت مشتری باعث میشود سرمایه بیشتری جذب شود.

 

بانک ملت در اقدامی بسیار جالب اقدام به نصب دستگاه نظرسنجی در بانک ها نموده است تا میزان رضایت از کارمندان و بانک رابا این روش امتیاز بندی کند . اگر در همه ی ارگان هاي‌ دولت این دستگاه ها نصب شود خیلی بهتر میتوان کیفیت خدمات دهی را بالا برد و میزان رضایت مشتریان بیشتر خواهد شد.

 

حتماً شما هم پس از مراجعه با سازمان ها، نهادهای خدماتی و یا شرکت هاي‌ متعدد، با این سوال مواجه شده اید که «اگر بخواهم میزان رضایت از این خدمت رابه مسئولان اعلام کنم، راهش چیست؟»

 

در حالی‌که رضایت مشتری در تعداد زیادی از سازمان هاي‌ کشور ما اساسا موضوعیت ندارد، برخی نهادها و سازمان هاي‌ پیشگام که مستقیم یا غیرمستقیم با مراجعه کننده رو به رو هستند، مرکزی را برای سنجش میزان رضایت مشتریان درنظر گرفته اند.

 

روش سنجش رضایت مشتری دراین سازمان ها این طور است که چندین روز پس از ارائه خدمت، با مشتری تماس می‌گیرند و چند سوال از قبل طراحی شده را می پرسند. طبق معمول هم این سوالات طوری طراحی می‌شود که نتیجه مد نظر سازمان را محقق میکند!

احترام به مشتری را از بانک ملت یاد بگیریم ( اقدام جالب بانک ملت)

اقدام جالب بانک ملت

 

باید پرسید که واقعا این چه طرز نظرسنجی است؟!

بطور معمول گفته می‌شود میزان رضایت مشتری و نظر او درباره نحوه ارائه خدمت را باید درست در زمان ارائه خدمت سنجید، چرا که گذشت زمان، احساس مشتری را تغییر خواهد داد.

 

بانک ملت اما این روش را تغییر داده و نظرسنجی از مشتریان رابه بهترین شکل پیاده کرده است؛ نظرسنجی پشت باجه!

 

روش بانک ملت این طور است که پشت هر باجه، یک دستگاه نظرسنجی مستقر کرده است. مشتری درست پس از دریافت خدمت و یا در حین انجام عملیات بانکی، میتواند نسبت به ان اظهار نظر کند.

 

محورهای این نظرسنجی کاملا واضح است: برخورد محترمانه و صمیمانه، راهنمایی و پاسخگویی مناسب، سرعت و دقت در نحوه ارائه خدمت. مشتری هم میتواند با انتخاب یکی از گزینه هاي‌ خوب، متوسط یا ضعیف نسبت به این سوالات واکنش نشان دهد.

 

این روش نظرسنجی که واقعی و مستقیم و بدون دخالت عوامل محیطی و عملیاتی دیگر پیاده میشود، مخاطبان را نسبت به نتایج ان امیدوار میکند.

 

جدیدترین مطالب سایت