ورود وبا به عربستان در ایام حج

ورود وبا به عربستان در ایام حج

احتمال ورود وبا به عربستان در ایام حج

با شروع ماه حج و ورود تمام کشورها به عربستان اینباعث شیوع این مریضی  به عربستان و نیز دیگر کشورها میشود سازمان جهانی بهداشت نسبت به انتقال وبا از یمن به عربستان در مراسم حج هشدار داد.

 

 به نقل از یورونیوز، سازمان جهانی بهداشت میگوید شیوع وبا در یمن که تاکنون بیش از 320 هزار نفر را مبتلا کرده هست، میتواند به شرکت کنندگان در مراسم حج امسال سرایت کند.

 

با این حال بنا به اعلام این نهاد وابسته سازمان ملل مقامات عربستان آمادگی لازم برای مقابله با شیوع وبا در طول مراسم حج را دارند.

 

سالانه دو میلیون و 400 هزار نفر از جمله یک میلیون 500 هزار شهروند خارجی در مراسم حج شرکت میکنند. به گفته سازمان جهانی بهداشت با حضور این تعداد زائر احتمال شیوع مریضی هایي همچون تب دنگی، تب زرد، و مننگوکوک «عامل مریضی مننژیت» و ویروس زیکا افزایش می یابد.

 

به گزارش تالاب:به گفته دومینیک لگروس، متخصص وبا در سازمان جهانی بهداشت از آنجا که 80 درصد بیماران مبتلا به وبا علائم مریضی را بروز نمی‌دهند مقابله با شیوع این مریضی دشوار هست.

 

سازمان ملل متحد طرفهای درگیر در جنگ یمن و متحدان بین المللی آن ها از جمله عربستان را در اساس شیوع وبا در یمن مقصر دانسته هست. جنگ یمن اضافه بر شیوع وبا تاکنون میلیون‌ها نفر را در این کشور در معرض قحطی قرار داده هست.

 

جدیدترین مطالب سایت