نگاهی به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو توسط دونالد ترامپ

نگاهی به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو توسط دونالد ترامپ

دونالد ترامپ و تغییر سفارت آمریکا 

 

دونالد ترامپ رییس جمهور فقید کشور ایالات امریکا اینروزها بسیار پر حاشیه شده است در ادامه می توانید با نگاهی به انتقال سفارت کشور آمریکا از تل‌آویو توسط دونالد ترامپ تالاب را دنبال نمایید .

 

 وقتی ترامپ به قدرت رسید همه ی می دانستند که باید خودرا آماده دنیای تازه‌اي کنند. ترامپ در دوران تبلیغات حرف‌‎هایي زده بود که نشان می‌داد با همه سیاستمداران ایالات امریکا فرق دارد.

 

ترامپ به اندازه تمام سران ایالات متحده کشور آمریکا تصمیمات عجیب‌وغریب گرفته است. تصمیماتی که دنیا را انگشت به دهان نگه داشته است.

 

نمونه آخر این تصمیمات محیرالعقول، به رسمیت شناختن شهر قدس بعنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت ایالات امریکا از تل‌آویو به این شهر بود.

 

تصمیمی که صدای همه ی دنیا را درآورد. حتی کشور های اروپائی داد خودرا از تصمیمات ترامپ به گوش دنیا رساندند.

 

بنظر می رسد امروز بجز سران اسرائیل و چند کشور عربی هیچکس حاضر نیست، پای تصمیمات ترامپ بایستد و با او هراه شود.

 

نگاهی به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو توسط دونالد ترامپ

 

تصمیمات عجیب وغریب ترامپ نشان می دهد او نمی داند رییس جمهور چه کشوری است. درنظر تعداد زیادی از کشور های دنیا از شرق تا غرب از شمال تا جنوب، کشور آمریکا یگانه ابرقدرت دنیا است. تعداد زیادی از این کشورها همیشه در تصمیمات جهانی خود، نظر کشور آمریکا را مد نظر دارند.

 

بخشی از تحلیل‌گران بین المللی بر این باور هستند رییس جمهور ایالات امریکا، رییس جمهور دنیا است و به خاطر همین هر تصمیم ودر عرصه بین المللی، تصمیمی برای دنیاست.

 

ترامپ اما قدرت جهانی ایالات امریکا را باور ندارد. او حضور ایالات متحده در تعداد زیادی از معاهده‌هاي جهانی رابه خسارت کشور آمریکا میداند و بر این باور است که هیچ سودی برای این کشور ندارد.

 

به زبان ساده باید گفت ترامپ هنوز تصور می کند رییس هتل‌ها، کمپانی‌ها و ساختمان‌هاي خود است. او به مدیریت جهانی به مثابه مدیریت یک کمپانی نگاه می کند.

 

ترامپ سالها به کارمندان خود دستور داده و هر گونه که میخواست با انها رفتار می کرد. او با یک امضا به تمام خواسته‌هاي خود میرسید. حالا اما برای “پرزیدنت ترامپ” حکايت فرق میکند.

 

ترامپ هنوز نمی داند یا توجیه نشده که سران کشور های دنیا کارمندان او نیستند.

 

قطعا وجاهت کشور آمریکا باوجود ترامپ ضربه خورده است. شاید بتوان گفت ترامپ با چکش «عدم شناخت از معادلات بین المللی» در حال ضربه زدن به تمام دستاوردهایی است که اسلاف او ساخته‌اند.

 

کسی در دنیا حاضر نیست در خیابان روابط بین الملل با رییس جمهور ایالات امریکا قدم بزند. او تصمیم می گیرد ولی وقتی چند تن از سران کشور های عربی و نخست وزیر اسرائیل با او همراه می شوند و دیگر سران دنیا حاضر نیستند هزینه‌هاي تصمیمات کودکانه ترامپ را بدهند.

 

بنظر میرسد همه ی دنیا منتظر هستند عصر ترامپ به پايان برسد. عصری که دنیا رابه سوی بحران‌هاي جهانی سوق میدهد.

 

جدیدترین مطالب سایت