بررسی وضعیت کنونی اینترنت ایران 96

بررسی وضعیت کنونی اینترنت ایران 96

بررسی وضعیت کنونی اینترنت ایران 96

 

توضاع اینترنت ایران نسبت به 4 سال گذشته خیلی بهتر شده است در ادامه با بررسی وضعیت کنونی اینترنت ایران 96 تالاب را  دنبال کنید.

 

درباره اوضاع اینترنت در کشور ایران اکنون می توان گفت که اوضاع نسبت به گذشته بهتر شده است اما این کافی نیست و باید شاهد بهبود هرچه بیشتر کیفیت اینترنت باشیم. با اجرایی شدن فاز دوم شبکه ملی اطلاعات گفته می‌شود اکنون متوسط سرعت دسترسی پهن‌باند ثابت چهار مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت دسترسی پهن‌باند همراه به سه مگابیت بر ثانیه رسیده است.

 

فاز دوم شبکه ملی اطلاعات بهمن‌ماه امسال بیش از یک دهه انتظار عملیاتی شد تا بدین ترتیب دسترسی به محتوای داخلی با سرعت و کیفیتی بهتر برای مشترکان اینترنت مسیر شود. به گزارش پارس ناز  اکنون پس از اجرایی شدن فاز دوم این شبکه، وزارت ارتباطات در قالب آمارهای اخیر خود متوسط سرعت دسترسی به اینترنت در بخش‌های مختلف را اعلام کرده است.

 

طبق این آمارها ضریب نفوذ دسترسی پهن‌باند ثابت خانگی به ۶۰ درصد رسیده و ضریب نفوذ دسترسی پهن‌باند سیار به ۳۵ درصد رسیده است و سرانه ترافیک ۲۷ کیلوبیت بر ثانیه اعلام شده است. همچنین نسبت ترافیک داخلی ۵۰ درصد عنوان شده است.

 

اما این ارقام در شرایطی اعلام شده که پیش از این و در فاز اول شبکه ملی اطلاعات متوسط سرعت دسترسی پهن‌باند ثابت سه مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت دسترسی پهن‌باند سیار دو مگابیت بر ثانیه اعلام شده بود.همچنین ضریب نفوذ دسترسی پهن‌باند ثابت خانگی در فاز اول ۴۰ درصد بوده و ضریب نفوذ دسترسی پهن‌باند سیار ۳۰ درصد بود.

 

به گزارش تالاب سرانه ترافیک در فاز اول شبکه ملی اطلاعات ۱۴ کیلوبیت برثانیه بوده و نسبت ترافیک داخلی در این مرحله ۴۵ درصد عنوان شده است.

 

 

جدیدترین مطالب سایت