بزرگترین آکواریوم خاورمیانه در ناژوان اصفهان نصف جهان

بزرگترین آکواریوم خاورمیانه در ناژوان اصفهان نصف جهان

اصفهان شهر زیبای خدا یکی از زیباترین اکواریوم های بزرگ خاورمیانه را بزودی افتتاح میکند.

 

به گزارش تالاب به نقل از ایمنا، شهرداری اصفهان نیز با همین رویکرد نسبت به احداث ، تجهیز و توسعه مراکز فرهنگی و تفریحی اقدام کرده است و در حال حاضر گروه های مختلف سنی می توانند با مراجعه به مراکز تفریحی از این امکانات برخوردار شوند و از اوقات فراغت خود به درستی استفاده کنند. پارک طبیعی و ساحلی ناژوان مجموعه ای 1200 هکتاری است که قسمتی از آن آکواریوم ناژوان در مساحتی بالغ بر 3500 مترمربع در ارتفاع منهای 6 متر زیرزمین خواهد بود که سازه آن ساخته شده و لوله کشی و فیلتراسیون آن در حال تکمیل است .

 

را شهرداری به صورت مبادی گردشگری و تفریحی در قالب یک منطقه اکوسیستم و زیست محیطی مدیریت می کند . این مجموعه کاملاً تفریحی در کنار رودخانه زاینده رود شامل جاذبه های زیادی است که از جمله آنها می توان به مجموعه باغ خزندگان ، باغ پرندگان ، باغ پروانه ها ، تله سیژ ناژوان ، شهربازی ، جاده سلامت که در شهریور سال گذشته راه اندازی شد و سایر خدمات تفریحی اشاره کرد.

 

بزرگترین آکواریوم خاورمیانه در ناژوان اصفهان نصف جهان

به گزارش تالاب این اقدامات در راستای تلطیف روح و روان مردم انجام شده است. یکی دیگر از پروژه هایی که در پارک طبیعی ناژوان (پشت باغ پروانه ها) در حال احداث است، بزرگترین آکواریوم کشور است که به گفته مدیر طرح ساماندهی مجموعه ناژوان قرار است در ایام فرخنده دهه مبارک فجر امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

غلامرضا ساکتی در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: آکواریوم ناژوان در مساحتی بالغ بر 3500 مترمربع در ارتفاع منهای 6 متر زیرزمین خواهد بود که سازه آن ساخته شده و لوله کشی و فیلتراسیون آن در حال تکمیل است .

 

بزرگترین آکواریوم خاورمیانه در ناژوان اصفهان نصف جهان

 

خاطرنشان می کند: این مجموعه شامل 33 آکواریوم 5 تا 10 متری است و به صورت کل هزینه راه اندازی آکواریوم ناژوان بالغ بر 25 میلیارد تومان می باشد یک دنیای 35 متری زیرآب ، حجم 1080 مترمکعب آب را در خود جای می دهد و شهروندان می توانند در کنار و بالای سر خود زیبا ترین و کم یاب ترین گونه های دریایی را ببینندو بودن در فضای اقیانوس را تجربه کنند.

 

مدیر طرح ساماندهی مجموعه ناژوان بیان می کند: در این آکواریوم از 5 اقیانوس دنیا گونه های مختلف آبزیان ، ماهیان آب های شور و شیرین ، ستاره دریایی و … به نمایش گذاشته می شوند .

 

بزرگترین آکواریوم خاورمیانه در ناژوان اصفهان نصف جهان

 

وی با اشاره به اینکه کل هزینه راه اندازی آکواریوم ناژوان بالغ بر 25 میلیارد تومان می باشد ، می گوید: این پروژه شاخص به صورت مشارکتی با یک شرکت ترکیه ای که جزو 10 شرکت برتر دنیا به شمار می رود ، انجام و به بهره برداری خواهد این پروژه همسو با استانداردهای جهانی و در نوع خود منحصر به فرد است که گردشگران زیادی را به سمت ناژوان هدایت خواهد کرد رسید.

 

ساکتی ادامه می دهد: میزان خاکبرداری و پی کنی این آکواریوم بالغ بر 35 هزار متر مکعب، بتن ریزی آن بیش از 7199 متر مکعب و میزان آرماتوربندی آن 635459 کیلوگرم بوده است .

 

وی آغاز روز شمار افتتاح پروژه را از هفته آینده اعلام کرده و می گوید: بیش از 10 اکیپ مختلف شامل گروه های تاسیسات ، ابنیه ، نصب دکورها، نصب سیسه ها ، رنگ آمیزی و … در حال فعالیت برای اتمام آکواریوم ناژوان هستند و تمام آب مورد نیاز آن نیز در همین مکان فیلتر و مطابق با ویژگی های آب اقیانوس ها وارد آکواریوم می شود.

 

مدیر طرح ساماندهی مجموعه ناژوان با اشاره به اینکه آکواریوم ناژوان بزرگترین آکواریوم در خاورمیانه به شمار می رود، می افزاید: این پروژه همسو با استانداردهای جهانی و در نوع خود منحصر به فرد است که گردشگران زیادی را به سمت ناژوان هدایت خواهد کرد. وی تاکید می کند: قطار توسعه و پیشرفت در ناژوان به سرعت در حال حرکت باغ خزندگان نیز همزمان با آکواریوم ناژوان مورد بهره برداری قرار گیرد است و طرح های بسیار جالب و کم نظیری برای ناژوان در نظر گرفته شده است.

 

بزرگترین آکواریوم خاورمیانه در ناژوان اصفهان نصف جهان

 

ساکتی راه اندازی باغ خزندگان با دکوراسیون بسیار زیبا را از دیگر طرح های در نظر گرفته شده برای پارک طبیعی و ساحلی ناژوان اعلام کرده و خاطرنشان می کند: برای انجام این طرح نیز بیش از 5 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

وی تصریح می کند: باغ خزندگان نیز با مشارکت سرمایه گذار خارجی و مطابق با استانداردهای بین المللی و متدهای روز دنیا ساخته می شود. مدیر طرح ساماندهی مجموعه ناژوان اظهارامیدواری می کند که باغ خزندگان نیز همزمان با آکواریوم ناژوان مورد بهره برداری قرار گیردو شهروندان شاهد انجام 2 خدمت دیگر از سوی خادمان خود در شهرداری اصفهان باشند.

 

مطالب مرتبط:

سفر به اصفهان و جاذبه های گردشگری اصفهان

عکس قدیمی از احداث کارخانه نساجی در اصفهان

معرفی پل خواجوی اصفهان «عکس»

همه چیز در مورد سی و سه پل اصفهان

تصاویر موزه پرستیژلند ایران در سیتی سنتر اصفهان

جدیدترین مطالب سایت