ترامپ : طرحی به منظور مقابله با فعالیت های ایران

ترامپ : طرحی به منظور مقابله با فعالیت های ایران

طرح ترامپ برای مقابله با فعالیت های ایران

 

در طرحی که برای مقابله با مشکلات و نیز فعالیت هاي ایران در دستور کار خود قرار داده هست هنوز به طور مشخص معلوم نیست تهیه این طرح اخیر چه نسبتی با احتمال بازنگری در برجام از سوی دولت ترامپ خواهد داشت.

 

سه عضو ارشد کابینه دونالد ترامپ رییس جمهور کشور آمریکا طرحی به منظور مقابله با نفوذ منطقه اي و برنامه موشکی ایران تهیه و تسلیم کاخ سفید کرده اند.

 

به گزارش عصر ایران بر زمینه خبر اختصاصی خبرگزاری رویترز، وزرای دفاع و امور خارجه و مشاور امنیت ملی کابینه ترامپ طرحی به منظور مقابله با فعالیت هاي ایران در منطقه آماده و تسلیم ترامپ کرده اند.

 

خبر این طرح را 6 مقام کنونی و سابق ایالات متحده کشور آمریکا به شرط افشا نشدن نامشان به رویترز داده اند.

به نوشته رویترز ترامپ با دریافت این طرح مشغول بررسی استراتژی تازه کشور آمریکا برای مقابله با ایران و نیروهای تحت حمایت این کشور در عراق، سوریه، یمن و بحرین و نیز برنامه موشکی تهران هست.

 

این طرح جمعه قبل و در جلسه شورای امنیت ملی کشور آمریکا به ترامپ تحویل شده هست.

این طرح در حالی ارایه شده که حدود 3 هفته دیگر دونالد ترامپ قرار هست برای سومین بار درمورد تداوم یا تغییر روند اجرای برجام و تایید پایبندی ایران به اجرای این توافق بین المللی تصمیم بگیرد.

 

پیشتر گفته شده هست ترامپ تیمی را مامور بررسی استراتژی کلی دولت خود در قبال ایران کرده و پرونده برجام را از وزارت امور خارجه گرفته و تحت نظر شورای امنیت ملی ایالات امریکا قرار داده هست.

 

 

مقام هاي آمریکایی به رویترز گفته اند در چارچوب طرح تهیه شده که ممکن هست تا یک ماه دیگر اعلام عمومی شده و اجرای آن آغاز شود، اختیارات دیپلمات ها و فرماندهان نظامی کشور آمریکا در منطقه برای مقابله با تحرکات و اقدامات ایران و نیروهای تحت حمایت این کشور افزایش خواهد یافت.

 

همینطور در طرح اخیر اعمال تحریم هاي اخیر علیه ایران در صورت تخلف تهران از مفاد توافق هسته اي «برجام» پیش بینی شده هست.

 

 

این طرح همینطور رهگیری دقیق محموله هاي مظنون به حمل سلاح از سوی ایران به حوثی هاي یمن ، فلسطینی هاي غزه و صحرای سینا در مصر را فراهم میاورد. جمهوری اسلامی ایران همواره تهمت ارسال سلاح به یمن و دیگر نقاط منطقه را تکذیب کرده هست.

 

هنوز به طور مشخص معلوم نیست تهیه این طرح اخیر چه نسبتی با احتمال بازنگری در برجام از سوی دولت ترامپ خواهد داشت.

 

جدیدترین مطالب سایت