سایت ثبت نام برای تعویض کارت ملی هوشمند (+مدارک مورد نیاز)

سایت ثبت نام برای تعویض کارت ملی هوشمند (+مدارک مورد نیاز)

واجدین شرایط برای ثبت نام و تعویض کارت ملی

برای ثبت نام برای تعویض کارت ملی به کارت ملی هوشمند ابتدا به سایت ncr.ir مراجعه و سپس طبق مراحل زیر ثبت نام را انجام دهید. برای دریافت کارت هوشمند ملی پر کردن فرم غیر حضوری و حضور افراد در دفاتر الزامی است. بنابر این هم باید در سامانه ثبت نام کارت ملی اطلاعات را ثبت کنیم و هم در مراکز مربوطه حضور یابیم.

 

کلیه اتباع ایرانی بالای ۱۵ سال تمام که دارای شناسنامه معتبر عکس دار می باشند و تا کنون «کارت شناسائی ملی / کارت هوشمند ملی»دریافت ننموده اند. « کارت اولی ها »

 

کسانی که کارت شناسایی ملی خودرا مفقود نموده ویا یکی ازاقلام اطلاعاتی مندرج بر روی کارت شناسایی ملی خودرا تغییر داده اند از قبیل«نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، عدد شناسنامه، نام پدر»

 

هزینه صدور کارت هوشمند ملی مطابق تعرفه دولتی « مبلغ ۰۰۰‚۲۰۰ ریال» می‌باشد که در زمان پیش ثبت نام روی پورتال مربوطه به‌صورت الکترونیکی دریافت میگردد .

 

همچنین هزینه تکمیل مراحل در خواست کارت در دفاتر پستی و پیشخوان خدمات دولت‌، حداکثر « مبلغ ۰۰۰‚۹۰ ریال» برای کلان شهرها و برای سایر شهرها با تصویب کارگروه مربوطه بوده و چنانچه تحویل کارت هم توسط دفاتر مذکور انجام پذیرد، « مبلغ ۰۰۰‚۲۰ ریال» جداگانه دریافت میگردد.

 

شایان ذکر است که تکمیل فرم تقاضای یا تحویل کارت در ادارات سازمان بدون اخذ هزینه خواهد بود .

 

در ابتدا می ‌بایست به سامانه مربوط به ثبت نام کارت ملی با آدرس www.ncr.ir مراجعه نمود.

 

در فرمی مانند فرم زیر می ‌بایست بادقت و بر اساس اطلاعات شخصی خود وارد کنید.

سایت ثبت نام برای تعویض کارت ملی هوشمند (+مدارک مورد نیاز)

پس از پر کردن قسمت اطلاعات شخصی و ثبت نهایی صفحه اي به مانند صفحه زیر برای ورود به درگاه بانک برای پرداخت الکترونیکی هزینه تعویض کارت ملی باز خواهد شد.

سایت ثبت نام برای تعویض کارت ملی هوشمند (+مدارک مورد نیاز)

پس از پرداخت اینترنتی از طرف سایت پذیرنده بشما کد رهگیری خواهد داد. در پایین صفحه میتوانید با توجه به اولویت مکانی، اولویت زمانی و یا انتخاب دفتر پستی، دفتر پیشخوان و دفتر ثبت احوال محل مورد نیاز برای مراجعه حضوری را مشخص کنید. ضمنا میتوانید تاریخ مراجعه و میزان ظرفیت خالی یا پر در آن دفاتر خدماتی را مشاهده کنید.

سایت ثبت نام برای تعویض کارت ملی هوشمند (+مدارک مورد نیاز)

پس از تعیین محل مراجعه صفحه اي با مشخصات زیر بشما نمایش داده میشود که می ‌بایست در زمان حضور در دفاتر پستی و پیشخوان دولت این تصویر را چاپ کرده و همراه خود داشته باشید.

سایت ثبت نام برای تعویض کارت ملی هوشمند (+مدارک مورد نیاز)

توجه: حضور متقاضی در دفتر ثبت نام با در دست داشتن اصل شناسنامه عکس دار، کد پستی، آدرس محل اقامت و عدد تلفن ثابت و همراه الزامی می‌باشد. ضمناً نظر به این که در همه ی دفاتر ثبت نام ، واحد عکس برداری مستقر می‌باشد پیشنهاد می شود با آمادگی کامل مراجعه فرمایید.

 

پیگیری صدور کارت ملی هوشمند

متقاضیان دریافت کارت ملی هوشمند پس از انجام مراحل بالا و حضور در دفاتر خدماتی به منظور تقاضای کارت ملی می توانند از طریق سایت اینترنتی www.ncr.ir و با کلیک روی گزینه مشاهده وضعیت نسبت به صدور و یا عدم صدور کارت خود آگاهی یابند.

سایت ثبت نام برای تعویض کارت ملی هوشمند (+مدارک مورد نیاز)

نمونه کارت ملی هوشمند

 

مدت زمان صدور کارت ملی چقدر است؟

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به کوتاه شدن مدت اخذ کارت ملی به ۱۵ روز گفت: پیشتر فرآیند تعویض کارت ملی ۴ ماهه بود که امروز این مقدار به ۱۵ تا ۳۰ روز کاهش یافته است، مردم بدانند که الزامی به تعویض شناسنامه نیست مگر آنکه آسیب دیده باشد که درصورت تعویض، حداقل یک و حداکثر سه روزه تحویل متقاضیان می شود.

 

خبر جدید

پاسخ به شائبه رایگان شدن ثبت نام کارت ملی هوشمند

خبرگزاری ایسنا نوشت: سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور شائبه رایگان شدن ثبت‌نام اولیه کارت ملی هوشمند را رد و درباره آن توضیحاتی بیان کرد.

 

خبری مبنی بر “رایگان شدن پیش ثبت‌نام کارت ملی هوشمند که شرکت ملی پست در راستای تاکید وزیر ارتباطات و جهت تسهیل در ارایه خدمات مربوط به کارت هوشمند ملی اعلام کرد”، موجب ایجاد شائبه در برخی شهروندان مبنی بر رایگان شدن ثبت‌نام کارت ملی هوشمند شد، شائبه‌اي که ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال آن را رد کرد.

 

وی گفت: دفاتر پست و پیشخوان قبلا جهت ثبت‌نام از افرادی که بدلیل عدم دسترسی به اینترنت نمی‌توانستند شخصا اقدام به ثبت‌نام اولیه کارت‌ ملی هوشمند کنند، مبالغی حدود ۲ الی ۳ هزار تومان دریافت می کرد که با دستور وزیر ارتباطات، این خدمت شرکت پست برای شهروندان رایگان شد.

 

ابوترابی در خاتمه با بیان این که مبلغی که دفاتر پست بعنوان حق‌الزحمه ثبت‌نام از متقاضیان دریافت می کردند با هزینه ثبت‌نام اولیه کارت ملی تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: هزینه ثبت‌نام اولیه کارت ملی ۲۰ هزار تومان است که مستقیما به خزانه دولت واریز می شود و متقاضیان برای ثبت‌نام باید آن را پرداخت کنند.

 

قابل توجه متقاضيان محترم کارت هوشمند ملي

 

شرايط شهروند مجاز به ثبت نام کارت هوشمند ملي

کليه اتباع ايراني بالاي 15 سال تمام که داراي شناسنامه معتبر عکس دار مي باشند.

 

اولويت ثبت نام کارت ملی هوشمند

1. کساني که با ورود به محدوده سني 15 سال تمام، واجد شرايط دريافت کارت ملي مي شوند.

2. شهرونداني که کارت ملي نمونه سابق خودرا بين سال‌هاي 1380 تا 1389 دريافت کرده و يا آن را مفقود نموده اند.

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام کارت ملی هوشمند

1. همراه داشتن شناسنامه عکس دار معتبر و خوانا

2. همراه داشتن عدد ملي، کدپستي و نشاني محل اقامت

3. آمادگي جهت اخذ تصوير چهره و اسکن اثر انگشت

 

هزينه ثبت نام کارت ملی

1. هزينه صدور کارت هوشمند ملي مبلغ 200،000 ريال است که هنگام ثبت نام در همين سايت به‌صورت الکترونيکي با استفاده از کارت بانکي متصل به شبکه شتاب دريافت مي گردد.

2. حداکثر کارمزد تکميل ثبت نام مبلغ 90،000 ريال مي باشد که هنگام تکميل ثبت نام دريافت مي گردد.

3. کارمزد تحويل کارت هوشمند ملي مبلغ 20،000 ريال مي باشد که هنگام تحويل کارت دريافت مي گردد.

 

نکته قابل توجه جهت ثبت نام کارت ملی هوشمند

شهرونداني که کارت هوشمند ملي خودرا مفقود نموده و يا يکي از اقلام اطلاعاتي مندرج بر روي کارت هوشمند ملي

«نام، نام خانوادگي، تاريخ تولد، عدد شناسنامه، نام پدر» خودرا تغيير داده اند به يکي از ادارات ثبت احوال مراجعه نمايند.

 

عدد های تماس جهت گزارش تخلفات ثبت نام کارت ملی هوشمند

 

رسيدگي به امور دفاتر پيشخوان دولت 61912222-021

رسيدگي به امور دفاتر پستي 84470000-021

رسيدگي به امور سازمان ثبت احوال 66742876 و 66710270

 

جدیدترین مطالب سایت