تولید اتومبیل های بی کیفیت و خوشحالی خودروسازان

تولید اتومبیل های بی کیفیت و خوشحالی خودروسازان

تولید اتومبیل های بی کیفیت و خوشحالی خودروسازان

ایران چند سالی است که خودرو های بی کیفیت زیادی در بازار دارد در ادامه با تولید اتومبیل های بی کیفیت و خوشحالی خودروسازان سایت تالاب را دنبال کنید.

 

قدرت خرید مردم ایران طی این سال ها در جایگاه پایینی قرار داشته است و همین برگ برنده ای در دست خودروسازان برای تولید خودروهای بی کیفیت بوده است. یکی از اعضای هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد که خودروسازان داخلی از قدرت خرید پایین مشتریان سوءاستفاده می‌کنند و به تولید خودروهای بی کیفیت ،

 

پرمصرف و آلاینده ادامه می‌دهند. به گفته‌ی سیده حمیده زرآبادی، خودروهای ایرانی و چینی با قیمت کمتر از 40 میلیون تومان در بازار ایران، فاقد هرگونه استاندارد زیست‌محیطی و کیفی هستند اما ایران خودرو، سایپا و سایر خودروسازان علاقه‌ای به اصلاح این وضعیت ندارند.

 

سیده حمیده زرآبادی، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد که وضعیت خودروهای ایرانی از نظر میزان آلایندگی و سطح کیفی، به صورت ماهانه توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بررسی و نتایج آن منتشر می‌شود. طبق آخرین گزارش‌های این شرکت، تمامی خودروهای زیر 40 میلیون تومانی ایرانی و چینی موجود در بازار کشور از هرگونه استاندارد کیفی و زیست‌محیطی بی‌بهره هستند؛

 

با این وجود خودروسازان داخلی مانند ایران خودرو و سایپا قصد اصلاح وضعیت جاری را ندارند.بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، حتی برخی از خودروهای چینی که بیشتر از 55 میلیون تومان قیمت دارند هم جزو خودروهای بی کیفیت و آلاینده محسوب می‌شوند اما باز هم این دسته خودروها با حمایت مالی خودروسازان و ارائه‌ی وام‌های بالا، سهم خود را در بازار خودرویی کشورمان افزایش می‌دهند.

تولید اتومبیل های بی کیفیت و خوشحالی خودروسازانزرآبادی، نتیجه‌‌ی این بی‌توجهی خودروسازان به کیفیت پایین و آلایندگی بالای محصولاتشان را به ضرر ساکنین شهرهای بزرگ و کلانشهرها دانست و تاکید کرد که عدم توجه خودروسازان به گزارش‌های ماهانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد و تداوم تولید خودروهای بی کیفیت نوعی دهن‌کجی به استانداردهایی است که شرکت‌های خودروساز مکلف به رعایت آن‌ها هستند.

 

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود:تولید پرتیراژ خودروهای بی کیفیت و آلاینده، حجم خودروهای فرسوده و تردد بیش از حد اتومبیل‌ها در کلانشهرها به خصوص تهران باعث ایجاد مشکلات ترافیکی و افزایش غلظت آلاینده‌های شهری شده است. ناوگان حمل و نقل عمومی قدیمی و فرسوده نیز بر مشکلات آلودگی هوای تهران و سایر شهرهای بزرگ افزوده است.

 

دولتی بودن خودروسازها؛ یکی از عوامل تولید خودروهای بی کیفیت

به گزارش تالاب گفته‌ی زرآبادی، یکی از دلایل بی‌رغبتی و بی‌توجهی خودروسازان به تولید خودروهای باکیفیت، مالکیت دولتی شرکت‌های خودروساز است. به بیان دیگر وقتی دولت سهام‌دار و بهره‌بردار اصلی این شرکت‌ها باشد نمی‌توان انتظار دلسوزی و اصلاح ایرادها را داشت؛ چرا که انحصاری بودن بازار خودرو و نبود یک رقیب قوی در بخش خصوصی باعث شده

 

تا هیچ اجباری برای بهبود کیفیت و ارتقای سطح استانداردهای خودروها وجود نداشته باشد. وی همچنین در خصوص دلایل تولید پرتیراژ خودروهای زیر 60 میلیون تومان گفت:قدرت خرید پایین مشتریان، یک عامل مهم و تعیین‌کننده برای تداوم تولید خودروهای بی کیفیت و پرمصرف است و خودروسازان با سوءاستفاده از این مسئله،

 

خودروهای تولیدی خود را به آن‌ها می‌فروشند؛ خودروهایی که نه تنها ارزش قیمت‌های جاری را ندارند، بلکه در درازمدت از نظر جانی و مالی نیز گرفتاری‌های زیادی را برای خریداران به وجود می‌آورند.عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، خصوصی‌سازی شرکت‌های خودروسازی و ایجاد رقابت در صنعت خودروی کشور را از موثرترین راه‌ها برای خروج از وضعیت فعلی عنوان کرد.

جدیدترین مطالب سایت