جت اف 35 سرعت باورنکردنی ارتش آمریکا

جت اف 35 سرعت باورنکردنی ارتش آمریکا

جت اف 35 سرعت باورنکردنی ارتش آمریکا 

 

با جت و جنگنده ی اف 35 ارتش آمریکا آشنا میشویم در ادامه با جت اف 35 سرعت باورنکردنی ارتش آمریکا سایت تالاب را دنبال کنید.

 

پروژه جت اف 35 لقب گرانترین پروژه نظامی تاریخ دنیا را از آن خود کرده اما این پروژه به دلایل مختلف و مشکلاتی که به وجود می‌آمد با تاخیرهای پیاپی مواجه شد. سرانجام پس از رفع نواقص، اولین آزمایش شلیک این جنگنده در زمان پرواز انجام شد. جت اف 35 در این آزمایش موفق شد به سرعت 55 شلیک در هر ثانیه دست پیدا کند.

جت اف 35 سرعت باورنکردنی ارتش آمریکا

این پرواز آزمایشی در پایگاه هوایی رودخانه پاتوکسنت ایالت مریلند آمریکا صورت گرفت. سامانه شلیک جنگنده اف 35 ، مدرن‌ترین نمونه ساخته شده در جهان بوده اما سامانه هدف‌گیری آن هنوز مستقر نشده است. سامانه هدف‌گیری هوشمند این جنگنده در کلاه خلبان تعبیه می‌شود و دقت آن برابر با دقت لیزر خواهد بود. این سامانه اکنون در حال تکمیل است و به زودی نهایی می‌شود.

 

بزرگ‌ترین ضعف جت اف 35 آمریکا

کارشناسان صنعت نظامی، مهم‌ترین ضعف این جنگنده را مقابله با اهدافی می‌دانند که با سرعت بالا در حال حرکت هستند. جت اف 35 برای انهدام اهداف این چنینی با مشکل مواجه می‌شود و به همین دلیل، موشک‌های زمین به هوا بزرگ‌ترین تهدید برای آن خواهد بود.

جت اف 35 سرعت باورنکردنی ارتش آمریکا

نیروی هوایی ارتش  ایالات متحده آمریکا در سال گذشته اعلام کرده بود که F35 آماده بهره‌برداری شده اما برای استفاده از تمامی قابلیت‌ها و سلاح‌های مدرن آن باید چند سال دیگر منتظر باشیم. در حال حاضر، مهم‌ترین اقداماتی که باید برای آماده‌سازی این جنگنده انجام شود، به‌روزرسانی نرم‌افزار و تکمیل حسگرهای آن است.

 

 به گزارش تالاب قیمت جنگنده اف 35 حدود 132 میلیون دلار عنوان شده و از همین حالا، کشورهای انگلیس، هلند، استرالیا، کانادا، کره جنوبی، ترکیه و ژاپن آن را برای ناوگان هوایی خود سفارش داده‌اند.

 

 

جدیدترین مطالب سایت