جزئیات مرگ کودک 8 ساله در ورزشگاه آزادی (عکس+ فیلم)

جزئیات مرگ کودک 8 ساله در ورزشگاه آزادی (عکس+ فیلم)

جزئیات مرگ کودک 8 ساله در ورزشگاه آزادی

کودکی 8 ساله که بدلیل برقگرفتگی در استادیوم آزادی جان باخت.

 

پدر کودک 8 ساله اي کـه در استادیوم آزادی به دلیل برق گرفتگی فوت کرد بود گفت : تمام تلاشم را خواهم کرد تو خون پسرم پایمال نشود.

 

مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی علت اصلی فوت “عماد صفی‌یاری” کودک ۸ ساله کـه پس از بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان دچار برق‌گرفتگی شده بود را بی‌احتیاطی پیمانکار دانست و گفت: “پیمانکار برای محکم کردن پایه‌هاي‌ داربست فلزی، نرده ان رابا سیم برق بسته اسـت”.

 

حسن کریمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ي حادثه وخیم بعد از بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان و فوت پسر هشت ساله و این‌کـه این آیا موضوع بـه گیت‌هاي‌ ورزشگاه آزادی ربط دارد، گفت: این اتفاق هیچ ربطی بـه گیت‌هاي‌ ورزشگاه ندارد، بلکه بعد از بازی رقابت‌هاي‌ لیگ برتر فوتبال بـه خاطر بی‌نظمی کـه در پشت گیت‌هاي‌ ورزشگاه آزادی ایجاد میشد و برای نظارت هواداران، کارشناسان، نیروی انتظامی و مسئولین ورزش بـه این نتیجه رسیدند کـه قبل از ورود بـه گیت‌هاي‌ ورزشگاه آزادی و برای بازرسی و بررسی بلیت و کارت ملی تماشاگران داربستی بـه فاصله ۱۵۰ متر از گیت‌ها نصب شود تا بتوانند بازرسی بهتری برای هواداران داشته باشند.

جزئیات مرگ کودک 8 ساله در ورزشگاه آزادی (عکس+ فیلم)

 

وی ادامه داد: البته بعد از نصب این داربست‌ها افراد زیادی از بین ان‌ها عبور کرده بودو مشکل خاصی ایجاد نشده بود. دراین بازی بـه دلیل خیس بودن چم زیر داربست فلزی زمانی کـه “عماد صفی‌یاری” بعد از پایان بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان قصد عبور از گیت‌هاي‌ بلیت‌فروشی الکترونیک ورزشگاه را داشته بر اثر تماس صورتش با میله‌هاي‌ فلزی دچار برق‌گرفتگی می شود و متاسفانه جان خودرا از دست می دهد.

 

مدیرعامل شرکت توسعه و نگه داری اماکن ورزشی خاطر نشان کرد: پیمانکاری کـه داربست‌هاي‌ فلزی را نصب کرده بود بـه خاطر بی‌احتیاطی و برای محکم کردن نرده‌هاي‌ داربست ان‌ها رابا سیم برق وصل محکم کرده کـه متاسفانه دراین حادثه بـه خاطر خیس بودن چمن این اتفاق رخ می دهد بنابر این این مساله ارتباطی بـه گیت‌هاي‌ ورزشگاه آزادی ندارد.

 

وی در پاسخ بـه این پرسش کـه چه کسی باید پاسخگوی این حادثه باشد، اظهارکرد: بـه هر شکل مراجع قضایی پیگیر این مساله اسـت و هر شخصی کـه مقصر اسـت باید پاسخگو باشد.

 

ما وظیفه خودرا میدانستیم کـه برای بازرسی جمعیت باید راهکار خاصی طراحی میکردیم و با نصب این داربست‌ها قصد بازرسی هواداران را داشتیم. امیدوارم کـه مراجع قضایی زودتر دراین زمینه بـه نتیجه برسد.

 


 

جزئیات مرگ کودک 8 ساله در ورزشگاه آزادی (عکس+ فیلم)

بازداشت پیمانکار مجری داربست فلزی در ورزشگاه آزادی

یک مقام آگاه از بازداشت پیمانکار ایجاد کننده داربست فلزی در پی فوت کودک شش ساله در ورزشگاه آزادی خبر داد.

 

بـه گزارش خبرگزاری مهر بـه نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، در رابطه با اقدامات صورت گرفته در زمینه فوت کودک شش ساله در ورزشگاه آزادی در دادستانی تهران یک مقام اگاه گفت: پس از وصول گزارش این موضوع بلافاصله و تنها دقایقی بعد بـه بازپرس ویژه قتل در محل صحنه حاضر شده و اکیپ بررسی صحنه شامل دکتری قانونی، پلیس آگاهی تهران و تشخیص هویت بـه سرعت و با دستور قضایی در محل صحنه حاضر شدند.

 

وی با بیان این کـه با توجه بـه وقوع فوت کودک ۶ ساله در ضلع غربی ورزشگاه آزادی ودر حدفاصل درب ورودی و سکوها، دستورات ویژه اي صادر گردید، ادامه داد: عوامل ورزشگاه، پیمانکار و مسوول ایجاد داربست فلزی بـه در محل حاضر شدند.

 

این مقام اگاه تصریح کرد: پس از انتقال پيکر بـه دکتری قانونی جهت معاینه و کالبد شکافی، بلافاصله و با توجه بـه اهمیت موضوع ودر همان شب و با توجه بـه اعلام دکتری قانونی مبنی بر مرگ طفل در اثر برق گرفتگی، کارشناس تاسیسات برق تعیین ودر محل حاضر و با دستور قضایی اقدام بـه معاینه محل نمود.

 

وی خاطرنشان کرد: دستور داده شد کـه تمامی قراردادها و عوامل دخیل در موضوع در محل حاضر شوند.

 

این مقام اگاه با اشاره بـه نظر اولیه کارشناس تاسیسات برق مبنی بر این کـه کودک در اثر تماس با داربست فلزی ایجاد شده کـه دارای جریان برق بوده، فوت نموده بیان داشت: بر اساس نظر این کارشناس علت وجود جریان برق در داربست فلزی، ایجاد داربست در مجاورت تیر فلزی برق و تماس داربست با تیر برق بوده اسـت کـه با بررسی تیر چراغ برق مشخص شد کـه بدنه تیر چراغ برق بـه لحاظ اتصالی دارای جریان برق می‌باشد.

 

وی از شناسایی و بازداشت پیمانکار ایجاد کننده داربست در همان شب خبر داد و تصریح کرد: بلافاصله با تعیین کارشناس حوادث و ایمنی در همان شب ساعتی بعد از حادثه و حضور وی در محل صحنه مشخص شد کـه داربست فلزی ایجاد شده در دو روز قبل توسط پیمانکار ورزشگاه صورت گرفته و دقت لازم در خصوص ایمنی تاسیسات برق را درنظر نگرفته اسـت کـه او نیز تحت پیگرد قرار گرفت.

 

این مقام اگاه گفت: با دستور قضایی و با سرعت، پيکر کالبدشکافی و تعیین علت فوت شد کـه علت فوت «برق گرفتگی» اعلام گردید. وی در تشریح آخرین وضعیت پرونده افزود: در حال حاضر پیمانکار ایجاد کننده داربست و پیمانکار تاسیسات برق بادستور قضایی بازداشت شدند.

 

بر اساس این گزارش؛ لحظاتی پیش نیز یک پیمانکار دیگر بازداشت شده اسـت. این مقام اگاه با بیان این کـه با دستور قضایی محل جهت بررسی مجدد احتمالی پلمب گردید، یادآور شد: تمامی اقدامات فوق در همان ابتدای وقوع حادثه و با دستور و نظارت شخص دادستان تهران و حضور و دستورات سرپرست دادسرای جنایی و بازپرس ویژه قتل انجام و از ظرفیت تمام تیم هاي‌ صحنه و کارشناسان در همان شب استفاده و منتظر اعلام نظریه نهایی کارشناسی هستیم.

 

جدیدترین مطالب سایت