جشن سالگرد تاسیس دیجی‌کالا با حضور مدیران (عکس مدیر دیجی کالا)

جشن سالگرد تاسیس دیجی‌کالا با حضور مدیران (عکس مدیر دیجی کالا)

جشن سالگرد تاسیس دیجی‌کالا با حضور مدیران

یکی از موفق ترین سایت های خرید کالا در اینترنت که امروز بسیار شناخته شده است دیجی کالا میباشد. مدیران اصلی دیجی کالا این دو برادر موفق هستند.

 

به گزارش تالاب سالگرد تاسیس دیجی‌کالا با حضور مدیران و هیات مدیره این شرکت، آقایان حمید و سعید محمدی در دفتر مرکزی دیجی‌کالا، واقع در ساختمان عطار برگزار شد.

 

این جشن با حضور مدیران و هیات مدیره این شرکت، تنی چند از میهمانان و مدیران حوزه‌ي فناوری الکترونیکی و پرسنل مجموعه، در ساختمان عطار برگزار شد.

 

جشن سالگرد تاسیس دیجی‌کالا با حضور مدیران (عکس مدیر دیجی کالا)

آقایان محمدی ضمن قدردانی از تمامی افراد شاغل در دیجی‌کالا، مهم‌ترین عامل پیشرفت شرکت طی چندین سال گذشته را، تلاش هاي‌ صادقانه‌ي کارمندان، در جهت اجرای اهداف این فروشگاه اینترنتی برای رسیدن بـه بالاترین بهره‌وری و ارایه‌ي خدمات با کیفیت، بـه مشتریان دانستند.

 

ایشان در ادامه اذعان داشتند: «دیجی‌کالا سعی دارد تا در آینده‌ي نزدیک بتواند خدمات خودرا بیش از گذشته گسترش دهد». ایشان هم‌ چنین چشم ‌انداز خودرا برای رسیدن بـه جایگاه بالاتر در عرصه‌هاي‌ بین‌ المللی بسیار نزدیک ترسیم کردند.

 

در پایان نیز، ۹ هدیه‌ي نمادین بـه پاس سالگرد تاسیس دیجی‌کالا بـه قید قرعه، بـه پرسنل این شرکت اهدا شد.

 

2 برادر مدیران دیجی کالا

جشن سالگرد تاسیس دیجی‌کالا با حضور مدیران (عکس مدیر دیجی کالا)

 

جشن سالگرد تاسیس دیجی‌کالا با حضور مدیران (عکس مدیر دیجی کالا)

 

دیجی کالا، الفبای موفقیت استارتاپی به زبان مادری

دیجی‌کالا از جمله‌ي موفق‌ترین کسب و کارهای نوپای ایرانی یا استارتاپی اسـت کـه طی بیش از یک دهه فعالیت خود پله پله رشدکرده و موفق شده تا بـه بزرگ‌ترین خرده‌فروشی اینترنتی خاورمیانه تبدیل شود.

 

بیش از یک دهه از زمان تاسیس و آغاز بـه کار رسمی دیجی‌کالا بـه عنوان یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌هاي‌ ایرانی می‌گذرد. دیجی‌کالا در طول یک دهه‌ي گذشته با پشت سر گذاشتن چالش‌هاي‌ گوناگون، موفق شده تا بـه مستعدترین استارتاپ کشور برای یونیکورن «رسیدن بـه ارزش یک میلیارد دلاری» شدن، تبدیل شود؛ بطوریکه بـه گفته‌ي موسسین این استارتاپ رو بـه رشد، دیجی‌کالا فاصله‌ي بسیار اندکی با رسیدن بـه ارزش یک میلیارد دلاری دارد تا رکورد جدیدی را در بین استارتاپ‌هاي‌ ایرانی بـه نام خود ثبت کند.

 

دیجی‌کالا در حال حاضر بیش از ۲٫۶۰۰ کارمند دارد و با ایجاد بستری مناسب در مرکز پردازش ۵۰ هزارمتر مربعی خود امکان پردازش بیش از ۳۰۰ هزار کالا به‌صورت روزانه را فراهم آورده اسـت. استفاده از راهکارهای مکانیزه در مرکز پردازش این شرکت فاصله‌ي زمانی ثبت سفارش تا پردازش را بـه کمتر از ۲۰ دقیقه کاهش داده اسـت.

 

دیجی‌کالا از دل نیازی برآمد کـه در دهه‌ي هشتاد شمسی در بین جوانان و نوجوانان نسل سوم و چهارمی احساس می ‌شد. رشد روز افزون تکنولوژی درکنار دسترسی آسان‌تر بـه اینترنت کـه هم زمان با ورود دومین اپراتور موبایل بـه کشور بود باعث شده تا با شکستن انحصار، قیمت‌ها کاهش جدی یافته و تعداد زیادی از علاقمندان بتوانند برای نخستین بار سراغ تلفن‌هاي‌ همراه بروند.

 

درکنار افزایش استفاده از تلفن‌هاي‌ همراه، ظهور انواع لوازم الکترونیک مصرفی نظیر دوربین‌هاي‌ دیجیتال و لپ‌تاپ کـه بیشتر مورد علاقه نسل جوان کشور بود بازاری بزرگ را برای افرادی پدید آورده بود کـه شیفته‌ي استفاده از این گجت‌ها بودند. درکنار افزایش قدرت خرید مردم کـه هم زمان با افزایش ارزش نفت بود، تنوع بـه مرور در بازار افزایش پیدا کرد، بطوریکه تعداد زیادی از خریداران گجت‌هاي‌ دیجیتال در نبود منبعی مطمئن در وب‌پارسی بـه سراغ گزینه‌هاي‌ موجود در اینترنت برای مقایسه و دریافت اطلاعات مورد نیاز می‌رفتند.

 

دیجی‌کالا در حال تبدیل شدن بـه بزرگ‌ترین خرده فروشی آنلاین خاورمیانه و شمال آفریقا اسـت

دیجی‌کالا طی دو، سه سال اخیر بـه پربازدیدترین فروشگاه خرده فروشی اینترنتی خاورمیانه تبدیل شد، حال آنکه شتاب رشد بالای این استارتاپ ایرانی روند صعودی خودرا ادامه میدهد، بطوریکه بـه گفته‌ي موسسین ان؛ دیجی‌کالا در حال حاضر از نظر فروش عملکردی برابر با بزرگ‌ترین فروشگاه خاورمیانه دارد؛ حمید و سعید محمدی بـه عنوان بنیانگذاران دیجی‌کالا امیدوارند تا این روند ادامه یافته و طی ماه‌هاي‌ آینده شاهد تبدیل شدن دیجی‌کالا بـه بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی منطقه‌ي خاورمیانه و شمال آفریقا از نظر فروش باشیم.

 

اما دیجی‌کالا چگونه این مسیر را طی ۱۱ سال گذشته طی کرده و امروز شاهد پیوند خوردن برند دیجی‌کالا با تعریف خرید اینترنتی در کشور هستیم؟ ما پای صحبت سعید و حمید محمدی، بنیان‌گذاران دیجی‌کالا نشستیم تا داستان موفقیت بزرگ‌ترین خرده فروشی ایران را برای‌تان روایت کنیم.

 

پیش از دیجی‌کالا

حمید و سعید محمدی برادران دو قلویی هستند کـه دیجی‌کالا را تاسیس کردند. این دو برادر دوقلو متولد سال ۱۳۵۸ بوده و از همان ابتدا تحت تاثیر فرهنگ خانوادگی رسیدن بـه موفقیت را بـه عنوان هدفی بزرگ در زندگی سرلوحه‌ي مسیر زندگی خود قرار داده‌اند.

 

البته بـه گفته‌ي این دو برادر، موقعیت مالی خانواده ضامن موفقیت این دو نبوده، چراکه خانواده‌ي محمدی از جمله‌ي خانواده‌هاي‌ طبقه‌ي متوسط جامعه بوده و هم زمان شدن دوران نوجوانی و جوانی ان‌ها با دوران جنگ و محدودیت‌هاي‌ ان زمان باعث شده تا سرنوشت این دو برادر رابطه‌ي مستقیمی با تلاش ان‌ها داشته باشد.

 

حمید و سعید محمدی بـه این نکته اشاره میکنند کـه از همان دوران کودکی بـه همراه یک دیگر اوقات فراغت خویش را در مسیر خلق اشیا و انچه کـه در ذهن داشتند، می‌گذارنده‌اند. برای مثال یکی از سرگرمی‌هاي‌ این دو برادر ساخت نمونه‌هاي‌ از ماشین در سایز کوچک با استفاده از گِل بوده اسـت، هرچند با توجه بـه نبود کانال‌هاي‌ آموزشی امروزی نظیر یوتیوب، ساخت یک نمونه‌ي زیبا کـه بتواند پایداری خوبی داشته باشد چند سال بـه طول انجامیده اسـت.

 

چرا کـه همه ی چیز می ‌بایست تجربه میشد. بنیان‌گذاران دیجی‌کالا معتقدند کـه همان حس کنجکاوی و روحیه سازندگی و شخصیت خودساخته‌اي کـه از خانواده بـه ارث بردند باعث موفقیت ان‌ها شده اسـت.

 

حمید و سعید محمدی پس از طی کردن دوران تحصیل خود در مدارس خوبی نظیر تیزهوشان و نمونه دولتی استعداد خودرا از همان ابتدا نشان دادند. ان‌ها هم زمان وارد دانشگاه شدند، بطوریکه حمید در رشته‌ي مهندسی صنایع و سعید در رشته‌ي مهندسی مکانیک از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در مقطع لیسانس، این دو برادر راهی تقریباً متقاوت را تا تاسیس دیجی‌کالا طی کردند.

 

جدیدترین مطالب سایت