دختر ترامپ شعر شاعر ایرانی را استوری کرد (عکس)

دختر ترامپ شعر شاعر ایرانی را استوری کرد (عکس)

دختر ترامپ یک شعر زیبا از مولانا شاعر بزرگ ایرانی را در استوری اینستاگرامش قرار داد !

 

این کـه کار فرهنگی بهتر جواب می‌دهد یعنی همین ؛ یعنی یک شاعر بزرگ ایرانی در چند صد سال پیش شعرهایی را سروده اسـت کـه امروزه در بیشتر جهان خواند و نشر می‌شود.

 

دختر کوچک دونالد ترامپ در واکنش بـه موضوع اخراج یکی از دستیاران پدرش از کاخ سفید، متنی دو بیتی از ترجمه انگلیسی اشعار “مولانا جلال‌الدین بلخی” شاعر و عارف  پرآوازه ایرانی را در استوری صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

 

بـه گزارش تالاب ؛ “تیفانی ترامپ” دختر 26 ساله رییس جمهوری کشور آمریکا شعری از مولانا را در استوری اینستاگرام خود کـه بیش از 1 میلیون دنبال کننده دارد، منتشر کرد.

 

شعر مزبور بخشی از ابیات دیوان شمس مولاناست کـه میگوید:

 

“چندان کـه خواهی درنگر درمن کـه نشناسی مرا

زیرا از ان کم دیده‌اي من صدصفت گردیده‌ام

در دیده من اندرآ وز چشم من بنگر مرا

زیرا برون از دیده‌ها منزلگهی بگزیده‌ام”

 

متن انگلیسی شعر مولانا در استوری تیفانی ترامپ

دختر ترامپ شعر شاعر ایرانی را استوری کرد (عکس)

بـه نظر می رسد این شعر مولانا در واکنش بـه اخراج دستیار اجرایی 28 ساله کاخ سفید منتشر شده اسـت.” مادلین وسترهوت” هفته گذشته از سمت خود استعفا کرد.

 

دلیل این استعفا اظهارات او در حالت مستی در جمعی از خبرنگاران بوده اسـت کـه برخی اطلاعات شخصی خانواده ترامپ را لو داده بوده؛ از جمله این ادعا کـه ترامپ دوست ندارد بـه خاطر هیکل چاق تیفانی «دختر کوچکش» با او عکس بیندازد.

 

ترامپ روز جمعه در واکنش بـه گزارش برخی رسانه هاي‌ آمریکایی درباره اظهارات دستیار اخراج شده اش درباره تیفانی، این ادعا را رد کرد و تاکید کرد دخترش تیفانی را بی‌اندازه دوست دارد.

 

منبع: عصر ایران

جدیدترین مطالب سایت