در عربستان به زودی سینما و کنسرت افتتاح میشود !!

در عربستان به زودی سینما و کنسرت افتتاح میشود !!

در عربستان به زودی سینما و کنسرت افتتاح میشود !!

 

عربستان کشوری دین دار است اما دین دار الکی که فقط میخواهند جلوی مسلمان ها کم نیاورند در ادامه با عربستان به زودی سینما و کنسرت افتتاح میشود سایت تالاب را دنبال کنید.

 

کشور عربستان که به شدت از نظر مذهبی افراطی است، اجازه دادن کنسرت و پخش فیلم های مختلف در سینماها را به کسی نمی دهد. روزنامۀ هافینتگون پست از برگزاری کنسرت های موسیقی در جده خبر داد و تاکید کرد که در اقدامی بی سابقه، هیچیک از عناصر کمیتۀ امر به معروف و نهی از منکر، جلوی برگزاری این کنسرت ها را نگرفت.

 

به نوشتۀ این روزنامۀ آمریکایی، ۲۰ هزار تن از شرکت کنندگان در این کنسرت ها زیر ۲۵ ساله ها بودند که ۶۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.این روزنامه، شکل گیری چنین فضایی را وامدار چشم انداز محمد بن سلمان ولیعهد عربستان برای سال ۲۰۳۰ دانست و نوشت: بر اساس این چشم انداز، امکانات رفاهی نظیر کنسرت و سینما برای جوانان عربستانی ایجاد می شود تا جوانان سعودی ناچار نشوند برای خوشگذرانی به بحرین یا امارات بروند.

 

هافینگتون پست، کمیته امر به معروف و نهی از منکر را ناقض آزادی های شخصی جوانان سعودی دانست و تاکید کرد بر خلاف سال های گذشته که دولت تسلیمِ خواسته های این کمیته بود، جوانان سعودی دیگر چیرگی این کمیته بر زندگیشان را نمی پذیرند.به نوشتۀ این روزنامه، امسال، پس از ۴۰ سال برای نخستین بار دختران و پسران سعودی بدون مزاحمت پلیس امر به معروف و نهی از منکر، توانستند جشن ولنتاین بگیرند.

 

 به گزارش تالاب هافینتگون پست در عین حال یادآور شد که این آزادی ها، هنوز نتوانسته است آزادی هایی واقعی تر مانند آزادی سفر و دستمزد برابر با مردان و حق رانندگی را برای زنان عربستان به ارمغان بیاورد.

 

جدیدترین مطالب سایت