آیا روز هشتم ربیع‌ الاول تعطیل است ؟

آیا روز هشتم ربیع‌ الاول تعطیل است ؟

شاید هشتم ربیع‌ الاول تعطیل نباشد ؟ 

 

هشتم ربیع‌ الاول مناسب با شهادت امام حسن عسگری «ع» و روز دوشنبه هست که شاید تعطیل نشود !

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرحی موافقت کردند که درصورت تصویب نهایی تعطیلی روز هشتم ربیع الاول از فهرست تعطیلات رسمی کشور حذف می شود.

 

تعطیلی هشتم ربیع الاول

یک فوریت پروژه اصلاح تعطیلات رسمی در دستور کار جلسه علنی صبح امروز «چهارشنبه» مجلس قرار گرفت که نمایندگان با ۱۳۴ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر با آن موافقت کردند.

 

لي مطهری بعنوان طراح این پروژه، اظهار کرد: بنا بود این پروژه با قید دو فوریت مطرح شود چرا که میخواستیم به تعطیلی هشتم ربیع امسال برسد اما مهلت پروژه آن در جلسات قبل ایجاد نشد.

 

وی افزود: این پروژه در مجلس نهم مطرح شد و به نحوی در لایحه احکام دائمی برنامه‌هاي توسعه گنجانده شد و به علت قولی که بعضی رفقا ما داده بودند بدون هر گونه تناسبی دراین لایحه گنجانده شد ودر مجلس به نحوی تصویب شد اما شورای نگهبان با آن مخالفت کرد و گفت که بار مالی دارد. مجددا به دولت فشار آوردند و رییس‌جمهور را وادار کردند نامه بدهد که بار مالی را تقبل میکنیم. شورای نگهبان مجددا به آن ایراد گرفت و به مجلس دهم ارجاع شد که اجازه صحبت مخالف و موافق داده نشد و به نحوی مصوب تعبیر شد.

 

حذف تعطیلی روز هشتم ربیع الاول

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که تعطیلی سال روز شهادت امام حسن عسگری «ع» و شروع امامت حضرت ولیعصر «عج» مشکلاتی ایجاد میکند، گفت:

این پروژه به هیچ عنوان جنبه سیاسی یا فراکسیونی ندارد و همه ی فراکسیون‌ها آنرا امضا کردند چرا که مصلحت کشور و جایگاه مجلس را درنظر گرفتیم و معتقدیم این موضوع سبب وهن مجلس هست.

 

مطهری خاطرنشان کرد:

روشن نیست که مردم باید دراین مناسبت سوگواری کنند یا شادی، ضمن این که فلسفه تعطیلی بزرگداشت مناسبت هست اما آیا ما با تعطیلی این مناسبت می توانیم آنرا بزرگ بداریم یا این که اگر ادارات دایر باشند و مطبوعات توزیع شوند می شود اینکار را انجام داد. ضمن این که اثر اقتصادی این تعطیلی و فشار وارده به بخش خصوصی و کاهش درآمد دولت آن هم درسال اقتصاد مقاومتی و با پیشنهاد‌هاي رهبری به هیچ عنوان مورد دقت قرار نگرفته هست.

 

وی گفت: این تعطیلی همینطور مجاور با نهم ربیع‌الاول هست که بعضی افراد تندرو دراین روز مراسم‌هایي برگزار می کنند که مخل همبستگی اسلامی هست.

 

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در مخالفت با فوریت این پروژه، گفت: آن چه در مقدمه توجیهی پروژه آمده این پروژه به امسال برسد
اما این اتفاق نمی‌افتد ودر واقع این پروژه بخشی از پروژه وسیع‌تری به نام ساماندهی تعطیلات هست
و باید بررسی‌هاي ضروری درمورد آن انجام شود و اصلا فوریت ندارد.

 

وی همینطور افزود: مجلس مسئولیت مهم‌تری دارد و باید ۷۸ روز تعطیلی که در طول سال بهره‌وری کارکنان دولت را تحت تاثیر قرار می دهد مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

نصرالله پژمان‌فر نیز در موافقت با فوریت این پروژه با اشاره به روال تصویب آن در مجلس، گفت: پس از مخالفت شورای نگهبان آقای روحانی به علت ارتباط‌هایي که با ایشان گرفته شد با شورای نگهبان مکاتبه کرد
و بار مالی پروژه را پذیرفت که جای تعجب دارد.

 

وی افزود: در شرایطی که اقتصاد مقاومتی باید مورد دقت باشد آن گونه تعطیلات به خسارت کشور هست و پذیرش تعطیلی بدون احتساب خسارت و زیان قابل تامل بود.

 

جدیدترین مطالب سایت