خسارتی که به زلزله زدگان کرمانشاه می دهند چقدر است ؟

خسارتی که به زلزله زدگان کرمانشاه می دهند چقدر است ؟

پولی که قرار است به زلزله زدگان بدهند چقدر است ؟

 

برای بازسازی و کمک به زلزله زدگان دولت مبالغی را تصویب به پرداخت به زلزله زدگان کرمانشاهی کرد.

 

کمک دولت به زلزله زدگان کرمانشاه , بیشترین مبلغ وام و کمک بلاعوض در زلزله کرمانشاه به واحدهای تخریبی شهری اختصاص مییابد که سقف رقم آن ۵۸ میلیون تومان برای هر خانوار هست.

 

به گزارش تالاب ، در جریان زلزله کرمانشاه ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد تخریب شده یا ضرر دیدند که دولت جمعا ۱۰۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ۴ و ۵ درصد و هم‌ چنین کمک بلاعوض به آن ها اختصاص داد.

 

سقف ۵۸ میلیون تومان به هر واحد شهری

زلزله‌زدگانی که در شهر های استان کرمانشاه زندگی میکنند اگر واحدشان بطور کامل تخریب شده باشد بنا به شرایط ۳۵ میلیون تومان وام نوسازی، ۱۰ میلیون تومان وام لوازم خانگی، ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض نوسازی، ۲ میلیون تومان بلاعوض برای لوازم خانگی و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض برای اسکان موقت دریافت میکنند. سود تسهیلات شهری ۵ درصد هست.

خسارتی که به زلزله زدگان کرمانشاه می دهند چقدر است ؟

روستاییان ۴۵ میلیون تومان میگیرند

کسانی هم که در روستاها زندگی میکنند اگر واحدشان بطور کامل تخریب شده باشد بنا به شرایط ۲۵ میلیون تومان تسهیلات نوسازی، ۱۰ میلیون تومان وام لوازم خانگی، ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض برای نوسازی، ۲ میلیون تومان کمک بلاعوض برای لوازم خانگی و ۳ میلیون تومان بلاعوض هم برای اسکان موقت دریافت خواهند کرد. سود تسهیلات روستایی ۴ درصد هست.

 

برای تعمیر جمعا ۱۴ میلیون وام و کمک بلاعوض پرداخت می شود

خانواده‌هاي شهری نیز که واحد مسکونی آن ها ضرر دیده ۱۲ میلیون تومان وام و ۲ میلیون تومان کمک بلاعوض برای تعمیر دریافت خواهند کرد.

به خانواده‌هاي روستایی که منزل‌شان نیازمند تعمیر هست نیز ۱۲ میلیون تومان وام و ۲ میلیون تومان بلاعوض برای تعمیر پرداخت می شود.

مدیریت هزینه و همکاری در تولید نیز با مالک هست. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پول رابه مالکان می دهد و آن ها خودشان هزینه می کنند.

 

پرداخت تسهیلات از ۲۹ آبان شروع شده هست

از روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه شروع شده هست. بنیاد مسکن آمادگی دارد کسانی که پرونده شان کامل می شود و قرار هست بازسازی را شروع کنند برای دریافت بخشی از تسهیلات به بانک معرفی کند و از همان روز بخشی از کمکهای بلاعوض هم پرداخت میشود.

 

اختصاص ۱۰۵۰ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض به زلزله‌زدگان کرمانشاه

بنابر این گزارش، هفته گذشته هیات دولت مصوب کرد مبلغ ۷۶۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ۲۸۱ میلیارد و ۶۱۶ میلیون تومان کمک بلاعوض بین آسیب دیدگان ناشی از زلزله تقسیم شود.

 

به گزارش تالاب بانک‌ها موظفند تسهیلات رابا ضمانت سفته زنجیره اي و خیلی سهل و آسان منتشر کنند. این تسهیلات در میان بانکها تقسیم شده، بانکها در کرمانشاه جلسه داشتند و اعلام آمادگی کردند، همه ی آن ها شعب خودرا تجهیز کردند، بانکهایی که شعبه ندارند شعبه سیار می‌زنند.

 

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درخصوص مبلغ تسهیلات به واحدهای مصدوم در جریان زلزله استان کرمانشاه گفت: ۲۵ میلیون تومان تسهیلات برای ۱۱ هزار واحد مسکن روستایی، ۳۵ میلیون تومان برای ۴۵۰۰ واحد شهری، ۱۲ میلیون تومان تسهیلات نیز برای ۱۵ هزار واحد تعمیری مسکن شهری و روستایی اختصاص یافته هست. برای ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفری هم که لوازم خانگی شان از بین رفته ۱۰ میلیون تومان وام پرداخت می شود.

 

علیرضا تابش با اشاره به مبلغ بلاعوض هم تصریح کرد: برای ۱۱ هزار مسکن روستایی ۵ میلیون تومان، برای ۴۵۰۰ مسکن شهری ۶ میلیون تومان، برای تعمیر و نگه داری ۱۵ هزار مسکن شهری، روستایی و تجاری ۲ میلیون تومان، برای لوازم خانگی ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد ۲ میلیون تومان، برای اسکان موقت ۱۱ هزار واحد مسکن روستایی ۳ میلیون تومان و برای اسکان موقت شهری ۴۵۰۰ واحد شهری ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض درنظر گرفته هست.

منبع: ایسنا
 
جدیدترین مطالب سایت