صحت کشف 8 خمره قدیمی در همدان

صحت کشف 8 خمره قدیمی در همدان

کشف 8 خمره قدیمی در همدان

با انتشار خبر کشف 8 خمره قدیمی در حفاری‌ خیابان اکباتان و باعث شد این خبر نوجه مردم همدان را در پی داشته باشد در یکی از رسانه هاي استان، معاون فنی عمرانی شهرداری و مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی استان همدان این موضوع را تکذیب کردند.

به گزارش تالاب: در پی انتشار خبری مبنی بر کشف ٨ خمره قدیمی در حفاری‌ خیابان اکباتان در یکی از رسانه هاي استان، معاون فنی عمرانی شهرداری و مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی استان همدان این موضوع را تکذیب کردند.

 

موسی رسولی معاون فنی و عمرانی شهردار همدان در گفت وگو با ایسنا، ضمن تکذیب کشف ٨ خمره قدیمی در خیابان اکباتان در راستای اجرای پروژه پیاده راه سازی اظهار کرد: بنده چند روزیست در مرخصی به سر می‌برم و از میزان پیشرفت پروژه اطلاعی ندارم اما میزان حفاری در این منطقه اکثر از ضخامت آسفالت نبوده پس چطور ممکن هست چنین کشفی اتفاق افتاده باشد؟

 

بهجت عباسی مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز به ایسنا گفت: تا کنون در این اساس اطلاعی به ما نداده اند و با دقت به این که دستگاه اجرایی دولتی کار حفاری را انجام می‌دهد در صورت یافتن اشیای قیمتی یا وقوع اتفاقی به سرعت به میراث فرهنگی اطلاع داده می‌شود.

 

وی اشاره اي به حفاری هاي بازار کرد و یادآور شد: بعنوان مثال زمان حفاری در بازار سنتی همدان چاقویی پیدا شده بوده که بلافاصله میراث فرهنگی را در جریان قرار داده و موضوع را ثبت کردیم.

 

جدیدترین مطالب سایت