ظریف : برجام باعث انزوای ایالات متحده آمریکا خواهد بود

ظریف : برجام باعث انزوای ایالات متحده آمریکا خواهد بود

ظریف: خروج آمریکا از برجام باعث سقوطش می شود

 

با وجود رفتار هاي غیر اخلاقی کشور آمریکا این مرد بزرگ سخنان در خصوص این رفتار اعلام نمود وزیر امور خارجه کشورمون در واکنش به طرح جدید نماینده پیشین کشور آمریکا در سازمان ملل برای خروج رئیس‌جمهور کشور آمریکا از توافق هسته‌اي، گفت: این طرح یک شکست بزرگ برای ایالات متحده کشور آمریکا خواهد بود و باعث انزوای هرچه اکثر این کشور در صحنه بین‌المللی میشود.

 

به گزارش تالاب محمدجواد ظریف گفت: من طرح آقای جان بولتون را خواندم، ظاهراً ایشان چون نتوانسته‌اند آن را برای کاخ سفید ارسال کنند، در رسانه‌ها منتشر کرده‌اند. این طرح یک شکست بزرگ برای ایالات متحده ایالات امریکا خواهد بود و باعث انزوای هرچه اکثر این کشور در صحنه بین‌المللی می شود.

 

وی تصریح کرد: این نخستین‌بار نیست که آقای بولتون در این صحنه حضور دارند. بار قبل سیاست‌هاي آقای بولتون در ابتدای دهه ۸۰ شمسی در ایالات امریکا دنبال شد و آمریکایی‌ها نتیجه آن را دیدند. آقای بولتون باید یادشان باشد که اگر سیاست‌هاي ایشان پیروز بود، ایالات امریکا دیگر نیازی پیدا نمی کرد که ۱۰ سال بعد از پیگیری آن سیاست‌ها، نهایتاً مجبور شود که پای میز مذاکره بیاید و با ایران مذاکره کند و به تفاهم برسد.

 

وزیر امور خارجه کشورمون ادامه داد: آقای بولتون برای 10 سال سیاست نفی غنی‌سازی ایران را پایه‌گذاری و پیگیری کرد و باعث شد که تعداد سانتریفیوژها در ایران از 200 عدد به 20 هزار عدد برسد و در واقع دستاورد سیاست‌هاي آقای بولتون، ساخت 19800 سانتریفیوژ دیگر در ایران بود.

 

وی ادامه داد: از دیگر سو، بعد از این که مردم ایران در انتخابات 1392 نشان دادند که فشار و تحریم‌ها بر اراده سیاسی‌شان تاثیری ندارد، آمریکایی‌ها مجبور شدند پای میز مذاکره بیایند.

 

ظریف خاطرنشان کرد: من فکر میکنم مردم ایالات امریکا از شکست این‌گونه سیاست‌ها که توسط آقای بولتون و افرادی مانند ایشان دنبال میشود به خوبی اطلاع دارند و به همین علت گوش شنوای زیادی برای این پیشنهادات در ایالات امریکا وجود ندارد و حتماً جامعه بین‌المللی هم به آمریکایی‌ها نشان داده و اکثر نشان خواهد داد که پیگیری این سیاست‌ها فقط به انزوای کشور آمریکا می‌انجامد و نتیجه خوبی برای انها ندارد.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که شکست سیاست مبتنی بر بی‌عقلی و منطق زور بارها ثابت شده هست، به تحولات سوریه اشاره کرد و افزود: شش سال هست که مردم سوریه در برابر فجیع‌ترین حملات گروه‌هاي تروریستی و افراطی مقاومت کرده‌اند. در ابتدای تحولات سوریه بسیاری فکر میکردند که این حرکت ظرف چند هفته می تواند به شکست مردم سوریه بینجامد. اکنون شش سال هست که از این تحولات قبل و این تروریست‌ها و افراطیون میباشند که در سوریه شکست خورده‌اند.

 

جدیدترین مطالب سایت