مصاحبه خواندنی با عبدالله رئیسی رتبه ۲ کنکور سراسری (عکس)

مصاحبه خواندنی با عبدالله رئیسی رتبه ۲ کنکور سراسری (عکس)

عبدالله رئیسی رتبه ۲ کنکور سراسری

عبدالله رئیسی رتبه ۲ کنکور، آقازاده واقعی ایران ؛ از یک روستای بی نام و نشان سراوانِ سيستان و بلوچستان،که آب و غذا برایشان کمیاب است و قلم و دفتر نایاب … هزاران سلام به تو و پشتکارت

 

عبدالله رئیسی یک قهرمان واقعی در زمینه علم….

 

عبدالله رئیسی : از چه زمانی به کانون آمدی ودر چند آزمون شرکت کردی؟

از اول دبیرستان در 80 آزمون برنامه‌اي کانون بدون غیبت شرکت کردم.

 

چرا در هیچ آزمونی غیبت نکردی؟

هدف من از شرکت در آزمون‌ها یادگیری بود. در هر آزمون با کسب ترازها و نمره‌هاي‌ خوب، روحیه و انگیزه می گرفتم تا تلاشم را بیش‌تر کنم. من به مدرسه‌ی نمونه‌دولتی شهیدمطهری سراوان می‌رفتم و مهمترین دلیل پیوستگی من به کانون این بود که برنامه‌ی مدرسه‌ی ما کاملاً منطبق بر برنامه‌ی آزمون‌هاي‌ کانون بود.

مصاحبه خواندنی با عبدالله رئیسی رتبه ۲ کنکور سراسری (عکس)

تصاویر عبدالله رئیسی

 

شرکت در آزمون‌ها چگونه باعث یادگیری میشود؟

حتی دیدن سؤالات برای من نوعی یادگیری بود. وقتی می‌توانستم به سؤالی پاسخ بدهم مباحث ان برایم مرور و تثبیت میشد. تحلیل آزمون که جای خود داشت و برایم مهم‌تر از خود آزمون بود.

 

وقتی نمی‌توانستی به سؤالی پاسخ بدهی عکس‌العملت چه بود؟

اوایل ناراحت میشدم و چون سعی میکردم به ان پاسخ بدهم برای عده اي از سؤالات وقت کم می‌آوردم. به هرحال یا نمی‌توانستم جواب بدهم و وقتم اتلاف می ‌شد یا جوابم نادرست بود.

 

به گزارش تالاب اواخر نیم‌سال اول به این نتیجه رسیدم که باید سؤالات شک‌دار و زمان‌بر را نشانه‌گذاری کنم ودر پایان آزمون، اگر وقتی باقیمانده بود، به سراغ ان‌ها بروم.

 

درسال دوم و سوم دبیرستان چون وقت کم نمی‌آوردم از این تکنیک استفاده نکرده بودم؛ اما سال چهارم حجم درس‌ها زیاد بودو سطح سؤالات هم دشوارتر شده بود؛ بنابر این نمی‌توانستم بدون این تکنیک، مدیریت زمان داشته باشم.

مصاحبه خواندنی با عبدالله رئیسی رتبه ۲ کنکور سراسری (عکس)

عبدالله رئیسی

 

شما درس ریاضی را در کنکور 100 درصد جواب دادی. برای این نقطه‌ی قوت چه‌کار کردی؟

از تابستان سال چهارم سعی کردم یادگیری‌ام را در ریاضی کامل کنم و از کنار هیچ نکته‌اي رد نشدم. استمرار و تمرین داشتم و ریاضی همیشه جزء برنامه‌ام بود.

 

برنامه‌ی راهبردی از نظر تو چه ویژگی‌هایي دارد؟

یکی از مزایای برنامه‌ی راهبردی، هماهنگی ان با برنامه‌ی آموزش و پرورش است. بطور مثال در بازه‌ی بعد از امتحانات نيم‌سال اول، فاصله‌ی بين دو آزمون بيش‌تر است تا دانش‌آموزان با فرصتي که دارند بتوانند جمع‌بندي خوبي از مباحث داشته باشند. فاصله‌ی دو هفته‌اي آزمون‌ها نیز برای مرور درس‌هاي‌ گذشته و مطالعه‌ی مباحث جدید خیلی خوب است.

 

سال اولی که در آزمون‌هاي‌ کانون شرکت کردی در نخستین آزمون چه ترازی داشتی ودر سال آخر به چه ترازی رسیدی؟

در نخستین آزمون ترازم 4500 شد. سال دوم را از تراز 6600 شروع کردم و بالاترین ترازم به 7900 رسید. سال سوم از 7200 شروع کردم و به 7900 رسیدم. تابستان سال چهارم ترازم 7000 بودو در آزمون‌هاي‌ جامع خرداد درسال کنکور به تراز 8300 رسیدم.

مصاحبه خواندنی با عبدالله رئیسی رتبه ۲ کنکور سراسری (عکس)

عبدالله رئیسی

 

بین هوش و استعداد ذاتی و زحمت و تلاش و کسب مهارت‌ هاي‌ فراشناختی، کدام‌یک برای موفقیت مؤثرتر است؟

برای من مهارت‌هاي‌ فراشناختی بیش از هوش و استعداد کمکم کرد. نحوه‌ی مطالعه‌ام با بقیه‌ی دوستانم فرق داشت. من در خوابگاه درس می‌خواندم و هم‌اتاقی‌هایم بیش‌تر برای امتحانات مدرسه درس می‌خواندند اما من طبق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندم.

 

گاهی دبیر جلوتر یا عقب‌تر تدریس می کرد و برنامه‌ام کمی تغییر می کرد و به برنامه‌ی مدرسه نمی‌رسیدم اما سعی کردم از برنامه‌ی راهبردی کانون عقب نمانم.

 

دراین موفقیت نقش پدر و مادر را چگونه میبینی؟

پدر و مادرم هردو تأثیر زیادی داشتند. پدرم خیلی پیگیری میکرد و به من انگیزه می‌داد. من وقت بیش‌تری رابا پدرم می‌گذراندم. روزهایی که تعطیل بودم در کار کشاورزی به او کمک می کردم ودر کنارش بودم.

مصاحبه خواندنی با عبدالله رئیسی رتبه ۲ کنکور سراسری (عکس)

عبدالله رئیسی

 

درکنار درس خواندن، کار کردن را از چه سنی شروع کردی؟

قبل از اینکه به مدرسه‌ی شبانه‌روزی بروم بیش‌تر کار میکردم اما وقتی به خوابگاه رفتم فقط در ایام تعطیل می‌توانستم کار کنم. در تابستان‌ها هم مدرسه‌ی ما تعطیل نبود ودر آزمون‌ها هم شرکت میکردم. روزهایی که تعطیل بودم، هم کار می کردم و هم درس می‌خواندم.

 

در ازای کار کردن دستمزد هم داشتی؟

وقتی در کار کشاورزی به پدرم کمک میکردم دست مزد نمی گرفتم اما گاهی بطور آزاد کار میکردم تا کمک‌هزینه‌ی تحصیلی‌ام را فراهم کنم. بیش‌ترین هزینه‌ی تحصیلی من مربوط به هزینه‌هاي‌ رفت‌وآمد بود؛‌ چون فاصله‌ی بین خانه و مدرسه‌‌ام 110 کیلومتر بود.

مصاحبه خواندنی با عبدالله رئیسی رتبه ۲ کنکور سراسری (عکس)

دریک جمله خودت را تعریف کن.

سعی کردم تلاش کنم اما برای درس خواندن خودم را خسته نمیکردم و تفریح و استراحت هم داشتم. زندگی‌ام‌ یک‌بعدی نبوده است. سرگرمی من بازی فوتبال و رفت و آمد با دوستانم بود؛ البته در درس‌ها هم به ان‌ها کمک می کردم و گاهی تحلیل آزمون‌ها را برای ان‌ها انجام می‌دادم.

 

هدف شما برای آینده چیست؟

هدف اصلی من خدمت به مردم منطقه‌ام است. وضعیت اقتصادی و مهم‌تر از ان؛ وضعیت تحصیلیِ همشهری‌هایم خوب نیست و تعداد زیادی از دانش‌آموزان بدلیل وضعیت اقتصادی، تحصیل را رها میکنند.

 

خودم را مسئول میدانم که انگیزه‌ی تلاش را بین دانش‌آموزان ایجاد کنم. درروستای ما از هر خانواده‌اي شاید یک نفر ادامه‌ی تحصیل داده است. خانواده‌ی ما تنها خانواده‌اي است که 6 فرزند ان ادامه‌ی تحصیل داده‌اند.

 

عبدالله رئیسی در گفت و گویی که داشت گفت خودم را مسئول وضعیت مردم شهرم میدانم و سعی خواهم کرد به مردم کشورم و شهرم خدمت کنم.

جدیدترین مطالب سایت