اگر عربستان با ایران جنگ کند چه میشود ؟

اگر عربستان با ایران جنگ کند چه میشود ؟

جنگ عربستان با ایران 

 

گفته می شود که عربستان امروزه یکی از بدترین دشمن هاي کشور ما شناخته می شود در ادامه می توانید سایت تالاب را دنبال نمایید .

 

به گزارش تالاب و به نقل از رای الیوم، منطقه ما در لبه یک جنگ ایستاده هست. نباید به جزئیات کوچک مثل استعفای حریری یا بازداشت‌هاي شاهزادگان و وزرای سابق عربستان مشغول شویم و تحولات اصلی پشت پرده را نادیده بگیریم.
 
 
اگر عربستان با ایران جنگ کند چه می شود ؟ مرحله “پاکسازی” که محمد بن سلمان در جبهه داخلی عربستان به راه انداخته، خطرناک‌تر هست، زیرا مقدمه‌اي برای پروژه‌ یک جنگ منطقه‌اي هست که میتواند خطرناک‌ترین جنگ منطقه شود. 
 
 
هر آن چه که اکنون در جریان هست، در چارچوب یک نقشه دقیق قرار دارد که مقدمه‌اي برای یک جنگ مذهبی با پوشش “قومی عربی” هست. هدف اساسی این جنگ قیچی کردن بال‌هاي نیروی شیعی ایران در یمن، لبنان و عراق هست. 
 
این که سخنان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان مبنی بر “تجاوز نظامی مستقیم” بودن موشک جدید از سوی ایران از طریق پنتاگون و نیکی هیلی، نماینده کشور آمریکا در سازمان ملل، تایید شود این بدان معناست که یک پیمان جدیدی در منطقه تحت رهبری کشور آمریکا در حال شکل گیری هست. 
 
 
برای این که میزان خطر یک بحران یا تحرکات نظامی یا سیاسی مهم در هر جای دنیا را بهتر بفهمیم بایستی به کاهش و افزایش قیمت انرژی «نفت و گاز» و نیز فعالیت‌هاي بورس‌ها و بازارهای مالی دقت کنیم. زیرا اینها مهم ترین و دقیق‌ترین شاخص‌هاي دنیا سرمایه‌داری غرب میباشند.

امروز قیمت نفت به بالاترین قیمت در دو سال قبل رسید. بورس‌هاي خلیجی به شکل قابل توجهی پایین آمد. بخصوص بورس عربستان که سه درصد ارزش خودرا از دست داد.

 
 
آشوب به سوی منطقه حرکت می کند
مرحله اول، مرحله “پاکسازی” جبهه داخلی که از طریق محمد بن سلمان انجام شد، این مرحله، “تا کنون” به شکل سلیس و بدون هیچ مانعی انجام شد. این مرد بر چهار بخش اصلی دولت یعنی اقتصاد، رسانه، امنیت و نیروهای نظامی و نیز بر دو موسسه دینی “هیئت علمای بزرگ” و “علمای بیداری” مسلط شده هست. تمام دشمنانش که به حکومت او انتقاد کردند رابه زندان انداخت. 
 
چند روز یا چند هفته بعد، مرحله دوم فرا خواهد رسید. این مرحله همان مرحله تقابل نظامی هست که خطرناک‌ترین مرحله هست.
 
 
طبق تحلیل رای الیوم، شش سناریو برای احتمال جنگ بین ایران و عربستان وجوددارد که به شرح زیر هست:
 
 
اول: شروع برخورد نظامی بین ایران و عربستان به علت محاصره یمن از سوی عربستان.
 
 
دوم: احداث یک ائتلاف جدید مثل ائتلاف “طوفان صحرا” که ژنرال آمریکایی نورمان شوارتسکوف برای اخراج نیروهای صدام حسین از کویت درسال ۱۹۹۰ احداث کرد. کشورهایی احتمالی که عضو این ائتلاف خواهند شد عبارتند از: عربستان، کشور امارات، اردن، مصر، سودان و مراکش.

سوم: بمباران لبنان و نابود ساختن زیربناهای آن به بهانه تلاش برای ریشه‌کن کردن حزب الله. مقدور هست این حزب در واکنش، هزاران موشک به سوی اسرائیل شلیک کند که دراین حالت، احتمال دخالت ایران و سوریه بیش از قبل خواهد بود. 

 
 
چهارم: اشغال کشور قطر با نیروهای مصری-اماراتی-سعودی و تغییر نظام آن. 
 
 
پنجم: هجوم کشور آمریکا، اسرائیل و عربستان به سوریه و تصرف دوباره مناطقی که هم‌پیمانان کشور آمریکا آن‌ها را از دست دا‌ده‌اند. مناطقی مثل حلب، حمص و دیرالزور. هر گونه دخالت کشور آمریکا و اسرائیل در سوریه بدون درگیری با روسیه نخواهد بود. دراین حالت باید منتظر یک جنگ جهانی بود. 

ششم: تحریک میلیشیاهای کُردی در اربیل و شمال سوریه و گریبانگیر ساختن آنان به جنگ درکنار کشور آمریکا برای تضعیف ایران، ترکیه و عراق.

 
 
در مقابل، مقدور هست یک ائتلاف متشکل از ایران، سوریه، ترکیه و عراق تشکیل شود که روسیه با آن همدردی کند. اگرچه هنوز معلوم نیست که روسیه بعد‌ا این ائتلاف را رهبری کند. زیرا روسیه با تحولات جدید با احتیاط برخورد می کند.
 
 
 
جدیدترین مطالب سایت