عریان کردن زن مسلمان با مایو اسلامی در سواحل فرانسه !+ تصاویر

عریان کردن زن مسلمان با مایو اسلامی در سواحل فرانسه !+ تصاویر

عریان کردن زن مسلمان با مایو اسلامی در سواحل فرانسه

در کشور فرانسه قوانین سخت گیرانه علیه مسلمانانی که می خواهند شنا کنند وضع شده است.

 

به گزارش تالاب پلیس فرانسه دیروز در شهر ساحلی نیس بورکینی را از تن زنانی که این نوعش لباس را پوشیده بودند در آورد/ طراح بورکینی می گوید ممنوعیت بورکینی در فرانسه فروش اینترنتی آن را دو برابر کرده است.

 

همزمان با تشدید برخورد پلیس فرانسه با پوشش مایو اسلامی (بورکینی) گزارش هایی از افزایش فروش این پوشش ساحلی زنان مسلمان در رسانه ها منتشر می شود.

 

به نقل از خبرگزاری فرانسه مقامات محلی ۱۵ شهر ساحلی در هفته های گذشته پوشیدن بورکینی را ممنوع اعلام کردند و همزمان گزارش هایی از درگیری در برخی سواحل فرانسه در رابطه با این پوشش منتشر شده است.

 

عریان کردن زن مسلمان با مایو اسلامی در سواحل فرانسه !+ تصاویر

عریان کردن زن مسلمان با مایو اسلامی در سواحل فرانسه

 

مقامات محلی شهرهای ساحلی جنوب شرقی فرانسه ( از جمله نیس و کن) در هفته های گذشته پوشیدن این نوع لباس را برای زنان در ساحل ممنوع کردند.

 

هفته پیش در  ساحل کن گزارشی مبنی بر درگیری بین مسلمانان و غیر مسلمانان گزارش شد که منجر به دخالت پلیس شده بود.

 

به گزارش تالاب درگیری از آنجا آغاز شده بود که برخی از افراد در حال فیلمبرداری از نوع پوشش زنان مسلمانی بودند که بورکینی به تن کرده و به ساحل آمده بودند در حالی که همسران و برادران این زنان مسلمان از فیلمبرداری این عده ناراحت شده و به سمت آنها حمله ور شده بودند.

 

دیروز نیز خبرگزاری فرانسه تصاویری را منتشر کرد که در آن نیروهای پلیس بالای سر یک زن (احتمالا مسلمان) ایستاده اند و از او می خواهند تا بر اساس قوانین پوشش بورکینی را از تنش بیرون کند. این تصویر در شهر ساحلی نیس گرفته شده است.

 

عریان کردن زن مسلمان با مایو اسلامی در سواحل فرانسه !+ تصاویر

عریان کردن زن مسلمان با مایو اسلامی در سواحل فرانسه

 

همچنین یک زن مسلمان به رسانه های فرانسوی گفته که پلیس فرانسه در ساحل کن او را به دلیل پوشیدن بورکینی ۱۲.۵ دلار جریمه کرده است. او گفته است که برخی از حاضران در ساحل نیز به او گفته اند به ” مملکت خودش بازگردد.”

 

از سوی دیگر طراح استرالیایی بورکینی گفته است که از زمان ممنوعیت پوشش بورکینی در برخی از شهرهای ساحلی فرانسه فروش اینترنتی این پوشش بیش از دو برابر افزایش داشته است.

 

او گفته است که فروش این نوع پوشش به ویژه در بین زنان غیر مسلمان از زمان انتشار خبرممنوعیت پوشیدن آن در برخی سواحل فرانسه افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

 

خانم ” آهدا زانِتی ” طراح ۴۸ ساله بورکینی که در شهر سیدنی استرالیا زندگی می کند – و اصالتا لبنانی و مسلمان است – با اعلام این خبر و ضمن انتقاد از تصمیم برخی مقامات محلی فرانسه در ممنوعیت این پوشش در سواحل گفته است اساسا طراحی این لباس به منظور ایجاد امکان حضور برای زنان مسلمان در سواحل است.

 

او گفته است آنچه به او انگیزه داده تا این نوع پوشش را طراحی کند مساله ممنوعیت پوشش حجاب در مدارس و ادارات و نهادهای دولتی فرانسه بوده است.

 

او نام این پوشش را از ترکیب دو نام ” بیکینی” (پوشش مایو زنان در ساحل) و “برقع ” (نوعی لباس زنان با نقاب صورت) انتخاب کرده است.

 

عریان کردن زن مسلمان با مایو اسلامی در سواحل فرانسه !+ تصاویر

 

گفتنی است حساسیت برانگیز شدن پوشش بورکینی در فرانسه در پی حملات تروریستی ماه های گذشته به برخی از شهرهای این کشور از سوی گروه تروریستی داعش ، تشدید شد.

 

این در حالی است که این پوشش نه تنها در استرالیا حساسیت زا نبوده بلکه  استقبال خوبی هم از آن شده و حتی برخی زنان غیر مسلمان استرالیایی نیز به دلیل پوشیده بودن این پوشش ساحلی و جلوگیری از آسیب های پوستی ناشی از آفتاب داغ سواحل این کشور، این نوع پوشش را خریده و استفاده می کنند.

 

مقامات محلی فرانسه در توجیه ممنوعیت بورکینی در برخی از سواحل این کشور گفته اند که این اقدام آنها به منظور جلوگیری از حساسیت ها و نگرانی های امنیتی در پی  حملات مرگبار تروریستی در ماه های گذشته است.

 

به گفته مقامات فرانسوی بورکینی نمادی از پوشش ” افراط گرایان اسلامی ” است و به همین خاطر ممکن است پوشیدن آن در سواحل فرانسه سبب تنش بین مسلمانان و غیر مسلمان ها شود.

 

در سال های گذشته مساله ممنوعیت پوشش برقع در برخی از کشورهای اروپایی نیز حساسیت های مشابهی ایجاد کرده بود.

جدیدترین مطالب سایت