از عطر RELAX خطرناک در کشور عراق و ایران دوری کنید !

از عطر RELAX خطرناک در کشور عراق و ایران دوری کنید !

عطر مرگ ریلکس

با عطری دوست می شویم که افزون بر بوی عجیبی که دارد بسیار خطرناک هست و باید از این عطر ها دوری کنید .

 

رئیس اداره آرایشی بهداشتی سازمان غذا و دارو درمورد عطر سرشناس به “قاتل” پیشنهاد کرد که شهروندان بدون دامن زدن به نگرانی‌هاي اکثر، پیشگیری کرده و از این عطر بهرهگیری نکنند.

 

به گزارش تالاب، مصطفی کریمی، رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در مصاحبه با سایت خبری این سازمان با بیان این که مطالبی که در اخبار رسمی و غیر رسمی در خصوص عطری بنام “ریلکس” که پس از مصرف باعث مرگ مصرف کننده می شود ودر بازار‌هاي بعضی کشور‌هاي عربی از جمله عراق به فروش میرسد گفت: انتشار چنین مطالبی تازگی ندارد و حدود ۶ سال پیش نیز درمورد عطری اسراییلی به نام Lovely که از کربلا به کشور وارد شده بود نیز مطرح شد.

 

 

کریمی با اشاره به عدم صدور مجوز برای عطری تحت این نام و حتی نمونه آن در کشور تصریح کرد: برای طمینان بخشی و پیش گیری از نگرانی مردم موضوع رابه معاونت‌هاي غذا و داروی دانشگاه‌ها اطلاع می‌دهیم تا موارد مشکوک را مورد بررسی دقیق قرار داده ودر صورت وجود حتی قاچاق آن، از سطح ارائه گرد آوری کنند.

 

وی درمورد دلایل و چگونگی آسیب رسانی این فراورده آرایشی عنوان کرد: تنها مقاله جدی در این خصوص، هشدار وزارت بهداشت مصر و دستور گرد آوری آن هست. اما اگر ما بخواهیم صحت و سقم موضوع رابه درستی بررسی کنیم لازم هست محتوای آن را مورد آنالیز دقیق قرار داده و نسبت به ترکیبات آن اطلاع کسب کنیم تا در صورت تایید تهدیدات، آنتی دوزش را سفارش دهیم.

 

اسماعیلی همینطور به مردمی که نیت مسافرت به کشور‌هایي مثل مصر، سودان، لبنان، بحرین و به مخصوصاً عراق را دارند پیشنهاد کرد بدون دامن زدن به تشویش و نگرانی‌هاي بیش از حد، از خطر احتمالی پیشگیری کنند ودر گام اولیه از قرار گرفتن در دسترس استنشاق عطر‌ها اجتناب کرده ودر طول مسافرت با ماسک تردد کنند.

 

وی در پایان، شستشو صورت به مخصوصاً بینی و چشم‌ها را با آب، همچون راهکاری دانست که در صورت بروز مشکلات از طریق فراورده‌هایي مثل عطر می تواند مفید باشد.

 

جدیدترین مطالب سایت