عمل موفقیت جدا کردن دوقلوهای به هم چسبیده (عکس)

عمل موفقیت جدا کردن دوقلوهای به هم چسبیده (عکس)

عمل موفقیت امیز دوقلوهای به هم چسبیده

وقتی حرف از دوقلوهای به هم چسبیده میاد یاد لاله و لادن می افتیم . دو دختر ایرانی به هم چسبیده که بسیار جنجالی بود . دوقلوهای به هم چسبیده بوتانی، بعد از یک سفر طولانی به استرالیا برای عمل جراحی تفکیک، بالاخره جدا از هم به خانه برگشتند.

 

مجله تالاب : «نیما و داوا پلدن» درسال 2017 در حالی متولد شدند که از ناحیه شکم به هم چسبیده بودند و تقریباً هر حرکت مستقلی برای هریک از ان ها ناممکن بود.

عمل موفقیت جدا کردن دوقلوهای به هم چسبیده (عکس)

این جراحی با یک گروه 25 نفره پزشکان و متخصصان بعد از شش ساعت انجام شد و شش ماه طول کشید تا این کودکان به زندگی عادی خود برگردند.

 


 

جداسازی دوقلوهای امریکایی

دوقلوهای به‌هم چسبیده امریکایی با اندام‌هاي‌ حیاتی مشترک اولین مرحله از عمل تفکیک را بدون مشکلی جدی پشت سر گذاشتند.

 

عمل موفقیت جدا کردن دوقلوهای به هم چسبیده (عکس)

 
به گزارش روزنامه ایران، این دوقلوهای ۱۰ ماهه که هردو دختر هستند از زمان تولد از ناحیه شکم و سینه به یک دیگر متصل بودند ودر معاینات اولیه مشخص شده بود انها با شش، کبد، روده کوچک و بزرگ، حفره کلیوی و رگ‌هاي‌ قلبی یکسان زندگی میکردند.

 

از آنجا که تا پیش از این همه ی دوقلوهای به هم چسبیده با اندام‌هاي‌ مشترک از عمل جراحی زنده بیرون نیامده‌اند، خانواده‌ این دختران با پذیرش خطر احتمالی به عمل تفکیک دوقلوها رضایت داده‌اند.

 

دراین عمل جراحی نفس گیر که ۲۶ ساعت ادامه داشت ۱۲ جراح، شش متخصص اطفال و هشت پرستار ویژه اتاق عمل حضور داشتند که با تلاش بی‌وقفه توانستند مرحله اول تفکیک را برای اولین‌بار در جهان با موفقیت به اتمام برسانند.

 

عمل موفقیت جدا کردن دوقلوهای به هم چسبیده (عکس)

 

این دوقلوها پیش از رفتن زیر تیغ جراحی پنج ساعت با روند خاصی در ناحیه شکم و سینه پوست‌ بدن‌شان با بافت‌هاي‌ مصنوعی بزرگ تر شده تا در عمل جراحی مشکلی به وجود نیاید.

 

این عمل که اولین جراحی موفقیت‌آمیز در نوع خود برای دوقلوهای به‌هم چسبیده با اندام‌هاي‌ مشترک بود، در بیمارستان تخصصی تگزاس انجام شده است.

 

در حال حاضر هردو کودک در وضعیت نسبتاً خوبی به‌سر میبرند اما بعلت این که احتمال بروز واکنش‌هاي‌ شدیدی بعد از عمل وجوددارد، تحت مراقبت ویژه قرار گرفته‌اند.

 

تاریخ مرحله دوم این جراحی باتوجه به شرایط جسمانی کودکان تعیین خواهد شد. سخنگوی تیم دکتری بیمارستان تگزاس پس از این عمل جراحی گفت: «ما پیش از انجام این عمل، مدل شبیه‌سازی شده کامپیوتری این جراحی را بارها مرور کرده بودیم و با آگاهی کامل مرحله به مرحله پیش رفتیم.»

 

همه این موفقیت ها را مدیون علم و پیشرفت و تحقیق دانشمندان هستیم.

جدیدترین مطالب سایت