پس از فیلتر تلگرام و اینستاگرام شغل آنها چه میشود ؟

پس از فیلتر تلگرام و اینستاگرام شغل آنها چه میشود ؟

شبکه های مجازی کسب و کارهای اینترنتی

 

متاسفانه بدلیل سوء استفاده برخی کانال ها و رعایت نکردن قاوانین موجود در کشور این دو شبکه فیلتر شد. که البته به گفته برخی این فیلتر دائمی نمیباشد . در چند روز پیش بعلت اغتشاش هاي در کلان شهر های ایران و پیامک هاي تلگرامی سبب شد که تلگرام و اینستاگرام فیلتر شود در ادامه می‌توانید ما را دنبال نمایید. 

 

در تلگرام و اینستاگرام بسیاری قوانین کشور را نادیده گرفتن و برای بالا بردن تعداد اعضا به هر روشی متوصل شدن. از تبلیغ های غیر مجاز گرفته تا عکس و مطالب مستهجن و اما فیلتر این شبکه های اجتماعی ….

 

به گزارش تالاب جمعیت حاضر در اینترنت، هرروز افزایش می‌یابد و علت آن هم این است که انسانها به دنبال ساده‌ترین و راحت ترین راه هستند که با یک دیگر تماس برقرار کنند و یا این که کارهای روزانه خودرا از این طریق انجام دهند. بهمین خاطر نرم افزارهای خدماتی و شبکه هاي اجتماعی گسترش یافتند و امروز بیش از پیش با یک دیگر رقابت می‌کنند.

 

در ایران تعداد افرادی که از اینترنت استفاده میکنند به بیش از 41 میلیون نفر رسیده اند که درصد بالایی از این جمعیت در نرم افزارهای خدماتی و شبکه هاي اجتماعی عضو هستند و این نشان می‌دهد مردم ایران هم تمایل دارند بیشتر کارهای روزانه خودرا از طریق اینترنت انجام دهند یا باهم تماس برقرار کنند.

 

به گزارش تالاب افزایش کاربران اینترنت و کسانی که از نرم افزارهای خدماتی و شبکه هاي اجتماعی استفاده میکنند باعث شده است که شرکت هاي بزرگ و برند هاي مشهور، از این جمعیت غافل نشوند و محصولات خودرا با روشهای مختلف تبلیغاتی به آن ها عرضه کنند. 

 

استقبال جمعیت حاضر در اینترنت از فروشگاه هاي اینترنتی موجبات بوجود آمدن فروشگاه هاي کوچک را نیز فراهم کرده است و در بین انها کسب و کارهایی دیده میشود که یک جوان 18 یا 20 سال آن را اداره میکند. در واقع تبادلاتی که در فضای اینترنت انجام میشود، تمام کاربران را درگیر خود کرده است.

پس از فیلتر تلگرام و اینستاگرام شغل آنها چه میشود ؟

فیلتر تلگرام – فیلتر اینستاگرام

ما در شبکه هاي اجتماعی، صفحه هایي را می‌بینیم که توسط چند جوان و دانشجو اداره می‌شود که با تولید ویدئو کلیپ هایي در زمینه هاي علمی، اجتماعی، خنده دار و … هرروز فالوورهای خودرا افزایش می‌دهند و از راه تبلیغات، برای خود کسب و کاری راه اندازی کرده اند. 

 

امروز دیگر اینترنت یک صفحه برای خواندن مطالب علمی و تاریخی و یا دانلود طرح و مقاله نیست بلکه مبدل به یک نیاز شده است و اگر نباشد و یا محدود شود، میتواند آسیب جدی به جامعه وارد کند. 

 

تلگرام با 40 میلیون کاربر ایرانی و اینستاگرام با 35 میلیون کاربر ایرانی، دو شبکه اجتماعی محبوب در ایران هستند که اینروزها به صورت موقت از معرض کاربران خارج شده اند.

 

به گزارش تالاب به گفته نایب رییس کمیسیون کسب و کارهای نوین اتاق ایران بین ١٠ تا ١۵ هزار کسب و کار در ایران به صورت کاملا مجازی اداره میشوند که اینروزها با محدود شدن تلگرام و اینستاگرام این نگرانی به وجود آمده که در آینده چه بر سر کسب و کارهای وابسته به این دو شبکه اجتماعی می‌آید؟ آیا این محدودیت باعث ورشکستی کسب و کار هاي مجازی میشود؟ آیا سرمایه گذاران متضرر می شوند؟

 

باید به یک مضمون مهم دراین خصوص اشاره کرد که بیشتر کسانی که این بازار بزرگ را مدیریت می‌کنند، بیشتر از قشر جوان جامعه هستند که با ایده هاي نو و خلاقیت و تخصص خود و با سرمایه خیلی کم، این کسب و کارهای مجازی رابه وجود آورده اند و خودرا از جامعه بیکاران خارج کرده اند.

 

بدون شک ادامه محدودیت در فضای اینترنت، درصد بیکاری را افزایش میدهد و باعث ناامیدی و سرخوردگی جوانان می‌شود و نارضایتی عمومی به وجود می آورد، در واقع آن ها می‌گویند برای ما شغل ایجاد نکردید، بلکه کسب و کار خود ما را هم نابود کردید!

 

 

یکیدیگر از آسیب هاي این محدودیت، از بین رفتن اعتماد است و اگر در آینده افرادی بخواهند چنین سرمایه گذاری داشته باشند، قطعا به خاطر پیشینه کسب و کارهای اینترنتی در ایران، از سرمایه گذاری خود منصرف می شوند.

 

جدیدترین مطالب سایت