واکنش وزیر ارشاد به پخش اعتراف مائده هژبری از صدا و سیما

واکنش وزیر ارشاد به پخش اعتراف مائده هژبری از صدا و سیما

واکنش وزیر ارشاد به پخش اعتراف مائده هژبری

مائده هژبری بدلیل رقص و انتشار کلیپ های آن در صفحه اینستاگرام خود بازداشت شد که در برنامه ای از شبکه 1 اعترافات وی پخش شد . سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نسبت به پخش اعترافات مائده هژبری در قالب مستند «بیراهه» از صدا و سیما واکنش نشان داد.

 

به گزارش تالاب به نقل از ایرنا واکنش‌ها به پخش تلویزیونی اعتراف تعدادی از فعالان اینستاگرامی از جمله یک دختر نوجوان به نام مائده هژبری همان‌ گونه ادامه دارد. این واکنش‌ها که از چند روز گذشته در فضای مجازی و از میان کاربران شبکه‌هاي‌ اجتماعی آغاز شده بود، در روز‌هاي‌ اخیر فعالان فرهنگی و مدیران دولتی را نیز به میدان آورد.

 

در آخرین مورد از واکنش‌هاي‌ مربوط به این اتفاق، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در صفحه توییتری خود به پخش اعتراف‌هاي‌ این دختر نوجوان از صدا و سیما، اعتراض کرد و نوشت: «پخش اعترافات در تلویزیون نیازمند مقررات تقنینی است. سلیقه یک قاضی و یا مجری پخش نباید معیار باشد. اتفاقات مکرر، نیاز به قانون را جدی تر میکند.»

 

پخش سخنان متهمان و افشای هویت ان‌ها پیش از برگزاری دادگاه و یا نهایی شدن احکام آنان، سابقه‌اي طولانی در صدا و سیما دارد. پیش از این نیز در برهه‌هاي‌ مختلف، عده اي از چهره‌هاي‌ سیاسی و فرهنگی که بعنوان متهم مطرح بودند در مقابل دوربین صدا و سیما وادار به سخن گفتن شده اند و این سخنان از تلویزیون پخش شده است.

واکنش وزیر ارشاد به پخش اعتراف مائده هژبری از صدا و سیما

عکسی از برنامه اعتراف مائده هژبری

 

البته مدتهاست که دلسوزان نظام پیگیر تصویب مقرراتی از طرف مجلس شورای اسلامی هستند که مانع این اقدام صدا و سیما شود. تعداد زیادی از وکلا معتقدند در ماجرای پخش مستند «بیراهه» چندین بی قانونی رخ داده است.

 

نخست این که پخش اعترافات تنها پس از قطعی شدن حکم و با حکم قضایی مجاز است. بر اساس شواهد و انچه که مسوولان انتظامی در روز‌هاي‌ اخیر گفته اند، حکمی برای مائده هژبری صادر نشده و او بعنوان متهم جلوی دوربین رفته است.

 

نکته دوم مورد اعتراض حقوقدانان این است که هژبری نوجوان زیر سن قانونی یعنی هجده سال است و نباید اعترافاتش پخش می‌شده است.

 

توئیت وزیر فرهنگ و ارشاد خطر نبود قانون شفاف و صریح درباره پخش اعتراف تلویزیونی متهمان را متذکر میشود.

 


حتما بخوانید:   مائده هژبری رقصنده دستگیر شده کیست + اینستاگرام مائده هژبری


 

پخش اعترافات دختر اینستاگرامی ارتباطی با قوه قضائیه ندارد

 

یک منبع مطلع هر گونه ارتباط پخش اعترافات دختر اینستاگرامی با قوه قضائیه را رد کرد.

این منبع مطلع در قوه قضائیه به خبرنگار عصرخبر گفت: پخش اعترافات دختر اینستاگرامی در تلویزیون ارتباطی با قوه قضائیه نداشته و درخواستی نیز جهت پخش از سوی مسئولان قضایی و قاضی وجود نداشته است.

گفتنی است، روز گذشته رنجبران مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما اعلام کرده بود: «بر اساس صحبتی که امروز با مسئولان ناجا داشتم برای این افراد حکم قضایی صادر شده بوده و حتی مقام قضایی تقاضای کرده بوده است تا موضوع این افراد حتماً رسانه اي شود.»

 

منبع: ایرنا

جدیدترین مطالب سایت