وضعیت هوا کی بهتر و خنک تر خواهد شد ؟

وضعیت هوا کی بهتر و خنک تر خواهد شد ؟

هوای گرم امسال همه را بسیار کلافه کرده است ؛ دمای گرما نسبت به سال های قبل گرم تر شده است.

 

هوا کی بهتر و خنک تر خواهد شد ؟

وضعیت هوا کی بهتر خواهد شد؟

سازمان هواشناسی گزارش داد که موج گرمای طاقت فرسا این هفته به اوج می رسد و از هفته آینده شاهد کاهش گرمای سراسری خواهیم بود.

 

به گزارش شبکه خبر اوج گرمای سراسری در کشور روز‌هاي‌ پایانی هفته جاری خواهد بود، البته گرمای روز‌هاي‌ اخیر بیشتر در البرز جنوبی، پایتخت و مناطقی از شرق کشور بیشتر محسوس و اذيت دهنده بود، دیروز ارومیه با دمای حداکثر ۳۲ رشت ۳۰ و اهواز ۴۴ حتی اندکی پایین‌تر از نرمال بودند.

 

 میتوان گفت: اوج روز‌هاي‌ بحرانی برای شبکه برق کشور پایان هفته جاری می‌باشد و به تدریج از غرب و شرق از دمای هوا به آرامی کاسته خواهد شد.

 

وضعیت هوا کی بهتر و خنک تر خواهد شد ؟

خشکسالی در ایران کی تمام خواهد شد ؟

بحران‌هاي‌ آبی درسال‌هاي‌ اخیر شرایط رابه‌گونه‌اي رقم زده که صحبت از بحران آب مادام در محافل آبی‌ها وجود داشته و برای این مهم تدابیر گوناگونی نیز لحاظ شد.

 

به گزارش تالاب از ماه‌هاي‌ گذشته نوید وضعیت خوب در اردیبهشت ماه داده میشد و اکنون پس از بارش‌هاي‌ پیاپی شاهد شرایط مطلوب منابع آبی در کشور هستیم، اگرچه طبق گفته هاي‌ معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا همان‌ گونه شرایط آبی در برخی استان ها مطلوب نیست اما تعداد زیادی از کارشناسان اعلام کرده‌اند که ایران وارد شرایط ترسالی شده است.

 

گفته‌هاي‌ وزیر نیرو نیز دراین رابطه تصدیقی بر حرفهای کارشناسان است و به‌نظر میرسد که وضعیت منابع آبی ایران در شرایط التیام قرار گرفته چراکه چیت چیان بر این باور است که در مورد ورود ایران به دوران ترسالی مطالعات آماری صورت گرفته که نمیتوان صد درصد به ان اعتماد کرد اما می توان قاطعانه گفت که در حال حاضر نشانه هایي مبنی بر این امیدواری وجوددارد که شدت خشکسالی کاهش پیدا کرده است.

 

ایران چندین سال است که با وضعیت بحران آب دست‌وپنجه نرم میکند و ورود به دوران ترسالی میتواند نقطه عطفی دراین حوزه باشد اما باید به این مساله نیز توجه داشت که این موضوع به معنای عدم نیاز به صرفه‌جویی است چون برای کشوری که ۱۵ سال با وضعیت خشکسالی درگیر بوده نمی‌توان انتظار داشت که با یک دوره باران وضعیت بطور کامل مساعد شود لذا لازم است همان‌ گونه مدیریت مصرف و کارهای مدیریتی در سطح بالاتر دراین باره وجود داشته باشد.

 

آب و هوای ایران کی بهتر خواهد شد… ادامه دارد

جدیدترین مطالب سایت