ماجرای پخش فیلم صحنه دار جکی جان از تلویزیون کیش (عکس)

ماجرای پخش فیلم صحنه دار جکی جان از تلویزیون کیش (عکس)

پخش فیلم صحنه دار جکی جان از تلویزیون کیش

پخش قسمتی از فیلمی از جکی جان که متاسفانه فراموش شده بود سانسور شود جنجال زیادی بپا کرد .

 

به گزارش تالاب متاسفانه به‌دلیل اهمال، کوتاهی و البته عملی ناخواسته از سوی عده اي از کارکنان تلویزیون شبکه کیش عکسهایی نامناسب دربخش کوتاهی از یک فیلم سینمایی پخش شد که دراین خصوص بررسی‌ها انجام شده، عوامل دخیل دراین اتفاق ناخواسته، به ترتیب از پست‌هاي‌ سازمانی خود برکنار و توبیخ شده‌اند.

 

به دنبال پخش صحنه هاي‌ رابطه جنسی دریک فیلم سینمایی و عدم حذف انها، چند کارمند این شبکه برکنار شدند و مدیر شبکه کیش صداوسیما نیز عذرخواهی کرد.

 

 مدیر صدا و سیمای مرکز کیش، از برکناری و توبیخ چند کارمندان این مرکز بدلیل “اهمال و پخش عکسهای ممنوع” دریک فیلم سینمایی خبر داد.

 

به‌گزارش فارس از جزیره کیش، در یکی از شب‌هاي‌ گذشته فیلمی سینمایی از شبکه کیش پخش شد که متأسفانه در بخشی از ان؛ صحنه‌هاي‌ مبتذل این فیلم حذف نشده بود.

 

انتشار این فیلم اعتراض‌هایي را در فضای مجازی و حقیقی از سوی شهروندان جزیره کیش در پی داشت. دراین رابطه از صدا و سیمای کیش خبر میرسد که کارمندان خاطی برکنار و توبیخ شده‌اند.

بدین منظور مدیرکل صدا و سیمای مرکز کیش با عذرخواهی از عموم شهروندان و مردم  ایران و به ویژه جزیره کیش بدلیل پخش عکسهای نامناسب از سیمای این مرکز که منجر به جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شده است، گفت:

 

متاسفانه به‌دلیل اهمال، کوتاهی و البته عملی ناخواسته از سوی عده اي از کارکنان این مرکز، عکسهایی نامناسب دربخش کوتاهی از یک فیلم سینمایی پخش شد که دراین خصوص بررسی‌ها انجام شده، عوامل دخیل دراین اتفاق ناخواسته، به ترتیب از پست‌هاي‌ سازمانی خود برکنار و توبیخ شده‌اند.

 

نجابت با تاکید بر این‌که در نظار‌ت‌هاي‌ اولیه، تمامی عکسهای نامناسب مشخص و قرار بر حذف ان بوده است، افزود: متاسفانه بدلیل اهمال مدیران و ناظران برنامه، این عکسهای پخش شده است.

 

وی بار دیگر با عذرخواهی بابت پخش این عکسهای تاکید کرد: مدیران و کارکنان ولایت‌مدار، ساعی و پرتلاش مرکز کیش هم چون گذشته با رویکرد مردم‌مداری، با تولید و پخش برنامه‌هاي‌ مخاطب‌محور، می‌کوشند رضایت همشهریان و گردشگران جزیره را فراهم کند.

 


ماجرای پخش فیلم صحنه دار جکی جان از تلویزیون کیش (عکس)

پخش فیلم صحنه‌ دار در تلویزیون کیش

پخش یک فیلم سینمایی در کانال تلویزیونی کیش با بازی جکی چان و به شکل غیرقابل باوری «بدون سانسور» حاوی صحنۀ روابط لخت، در فضای مجازی و افواه سر و صدای بسیاری برپا کرده است.

مدیر کل صدا و سیمای کیش البته دراین باره توضیح داده و پوزش‌خواهی کرده و گفته است:

«متأسفانه به‌دلیل اهمال، کوتاهی و البته عملی ناخواسته از سوی عده اي از کارکنان این مرکز، عکسهایی نامناسب دربخش کوتاهی از یک فیلم سینمایی پخش شد که دراین خصوص بررسی‌ها انجام شده، عوامل دخیل دراین اتفاق ناخواسته، به ترتیب از پست‌هاي‌ سازمانی خود برکنار و توبیخ شده‌اند.»

 

در هر رسانه‌اي امکان بروز اشتباه وجوددارد و این‌که نکته‌اي از چشم بیفتد همواره محتمل است. هر چند این «گاف» بنظر بی سابقه است و شخصا به یاد ندارم چنین اتفاقی مسبوق به سابقه باشد اما به این بهانه می توان چند نکته را یادآور شد.

 

1. چگونه است که اگر یک رسانه مکتوب «روزنامه یا مجله» یا یک تارنما «سایت» و رسانۀ الکترونیکی اشتباهی مرتکب شود حمل بر توطئه میشود و به کمتر از توقیف و بازداشت رضایت نمیدهند و خواستار عزل و استیضاح وزیر ارشاد هم میشوند ولی دراین فقره بر دامان مدیر کل هم گردی نمینشیند؟ ما هم بروز اشتباه و ناخواسته بودن را قبول داریم ولی جا دارد صدا وسیما احتمال اشتباه را درباره دیگران نیز محتمل بداند.

2. تصور کنید یک مجله یا روزنامه یا یک سایت، عکس یا طرحی یا متنی مسأله‌دار منتشر می کرد. آیا همین صدا وسیما فضا‌سازی نمیکرد و جنجال راه نمی انداخت؟! آیا به این بهانه مثلاً سیاست هاي‌ فرهنگی دولت زیر سؤال نمی‌رفت و تجمع به راه نمی‌انداختند و از تریبون هاي‌ مختلف انواع اتهامات مطرح نمی‌شد؟

3. پخش صحنه رابطه جنسی و «هم‌تنی» از تلویزیونی که مدام برای دیگران خط و نشان میکشد نشان می دهد هیچ رسانه‌اي نمی تواند خودرا از خطا برکنار بداند و همه ی جا محتمل است و با امکانات جدید که سرعت و کمیت بر امور دیگر می چربد بیشتر هم احتمال دارد.

 

اما چگونه است که اگر پای صدا و سیمای کیش در بین باشد قضیه با توبیخ چند کارمند میانی فیصله می یابد ولی اگر رسانه اي دیگر خطا کند تا بالاترین سطح را متهم میکنند؟

 

البته ممکن است کار به سطح مدیر صدا و سیمای کیش هم بکشد. منظور این است که چطور خطای صدا و سیما تنها خطاست و اگر از دیگری سر بزند هزار تفسیر از ان صورت می پذیرد و به سادگی از کنار ان نمی گذرند؟

البته توضیح مدیر کل صدا و سیمای کیش بنظر ما قانع‌کننده است و معلوم است که مدیران آگاهی نداشته‌اند و به خاطر خطای دیگری نمی توان تقاضای عزل وی را داشت. اما می توان انتظار داشت که صدا و سیما همین رفتار رابا دیگران نیز داشته باشد. نمی شود خطای خودمان فقط خطا باشد و اهمال و ناخواسته و خطای دیگری را بزرگ‌نمایی کنیم.

 

 دوست داریم ببینیم دوستان خبر 20:30 این موضوع را چگونه تحلیل میکنند و چه کسانی را مقصر میدانند؟ یادمان نرفته به خاطر تیتر یک روزنامه یا یک کلمه در شعری یا برداشتی از یک کاریکاتور که از چشم بازرسی‌کننده رسانه افتاده باشد چه بساطی راه می انداختند.

 

منبع : عصر ایران – سروش بامداد

جدیدترین مطالب سایت