واکنش عربستان به پرتاپ موشک های ایرانی از سوی یمن

واکنش عربستان به پرتاپ موشک های ایرانی از سوی یمن

موشک های ایران در خاک ریاض عربستان 

 

در چند روز پیش شایعاتی چندان نسبت به پرتاپ کردن موشک هاي ایرانی بطرف عربستان در شبکه هاي مجازی پر شده هست در ادامه بیشتر می خوانیم . 

 

نگاهی به پرتاپ کردن موشک هاي ایرانی بطرف عربستان , به گزارش تالاب عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در گفتگوی اختصاصی خود با شبکه خبری سی ان ان، با تکرار یاوه گویی ها و اتهام هاي سران سعودی علیه کشورمون، بار دیگر مدعی شد که موشک بالستیک پرتاب شده از سوی یمن به سوی ریاض، ایرانی بوده هست.

 

بر زمینه این گزارش، جبیر گفت: این یک موشک ایرانی بود که از طریق حزب الله و از مناطق تحت تصرف حوثی ها در یمن شلیک شد.

 

واکنش عربستان به پرتاپ موشک های ایرانی از سوی یمن

نگاهی به پرتاپ کردن موشک های ایرانی به طرف عربستان

 

وی با مطرح کردن این موضوع که ریاض این اقدام رابه منزله «عملی جنگی» میبیند گفت: ایران نمی‌تواند به سوی شهر های عربستان موشک شلیک کند و از ما توقع داشته باشد که اقدام متقابل انجام ندهیم.

 

وی همینطور در ادامه سخنان خود به ماده ۵۱ منشور سازمان ملل در خصوص محفوظ بودن حق هر کشوری برای حمله به کشور متجاوز را خاطر نشان کرد و مدعی شد این حمله موشکی با کمک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب الله انجام شده هست.

 

جبیر گفت: ما این حق را برای خود محفوظ می‌دانیم که اقدام متقابل مقتضی در دوران مقتضی علیه این اقدام انجام دهیم.

 

وی با بیان این ادعا که اینکار، اقدامی بسیار خصمانه بود افزود: ما از سال ۱۹۷۹ «۱۳۵۸ شمسی» دست دوستی خودرا همواره به سوی ایران دراز کرده ایم و انچه همچون پاسخ دریافت کردیم، مرگ و تخریب بوده هست.

 

وزیر خارجه سعودی دربخش دیگر از سخنان خود مدعی شد: هدف ما افزایش میزان کمک هاي انسانی در یمن هست، اما تنها از طریقی که ایران و شبه نظامیان وابسته به این کشور توانا به بهرهگیری از این راه ها به غرض قاچاق تسلیحات و فناوری نباشند که بتوانند مجددا در یمن آنرا سوار کنند و موشک بسازند. چراکه اینکار بر خلاف «مزایا» ما و مردم یمن خواهد بود.

 

جبیر در خصوص سعد حریری، اولیه وزیر مستعفی لبنان نیز گفت از آنجا که وی دو ملیتی هست و هم گذرنامه سعودی را در دست دارد و هم لبنان، هر بار که بخواهد میتواند خاک عربستان را ترک کند.

 

جدیدترین مطالب سایت